Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oscaři skončili remízou, filmem roku je Crash

Letošní 78. udílení Oscarů v Los Angeles skončilo remízou. Filmem roku se stal Crash, který se - stejně jako snímky Zkrocená hora, King Kong a Gejša - dočkal celkem tří sošek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

majklss

oscars
Cesi jste luuuuuzri a luuuuzrama zustanete.
0/0
6.3.2006 18:17

chemlon79

Crash je trash!!!
Kdyz Crash bezel v kine, nikdo po nem ani nestekl, naprosto prumernej americkej moralizujici film. Na oscara? Ani nahodou! Svet se zblaznil...
0/0
6.3.2006 17:26

zihac

oscar
už několik let se potvrzuje, že oscar je spíš politická než filmová cena, jinak by nebylo možné, aby nejlepší film vyhrál crash...z toho filmu mi bylo špatně, všude už chyběly jenom americké vlaječky a ruka na prsou. poselství že všichni jsme špatní, musíme se změnit, rasismus je pfui, ale my to překonáme....bue. celý film nonstop kope do diváka, aby brečel, cítil se provinile a po skončení filmu vyběhnul před kino a láskyplně objal nejbližšího příslušníka jiné rasy.
0/0
6.3.2006 15:54

nonick

Re: oscar
Už několik Tvých vět potvrzuje, že Tvé  hodnocení je spíš politické než filmové...
0/0
6.3.2006 16:19

zihac

Re: Re: oscar
naopak, nenávidím moralizování ve filmech a sypání popela na hlavu způsobem, jakým se to děje ve filmu crash. nechápu, co je na mém hodnocení politického, není žádným tajemstvím, že oscar se nedává za umění, je to pouze biznis a politika. ten palestínsky film byl letos krásným důkazem.
0/0
7.3.2006 7:52

nonick

Re: Re: Re: oscar
Nekopu tady za Crash proto, že dostal Oskara (mimochodem zcela průměrný Kolja získal Oskara taky) ale proto, že podobně jako filmy 21 gramů, Město bohů nebo Amores Perros strhujícím způsobem vypovídá o (kruté) realitě, kde se stírá někdy velmi tenká hranice mezi  dvěma póly každé lidské bytosti - chápu, že ten film nemusí "rezonovat" v každém (zvláště v někom, kdo nenávidí "moralizování" ve filmech), ale já namísto moralizování vidím silné filmové poselství divákům: Ecce homo...! 
0/0
7.3.2006 8:44

zihac

Re: Re: Re: Re: oscar
Osobně si myslím, že právě např. Kolja je oscarový nadprůměr. 21 gramů nebo Amores Perros jsou pro mě filmy naprosto odlišné od Crash, tam se nikdo moralizovat nesnaží, nevnucuje postavám pseudofilosofické monology a nenutí diváka k závěru, který chce dosáhnout autor. Přesně jak píšeš - krutá realita, nikdo není pouze bílý nebo černý (jak výstižné :)) a právě proto mi je Crash nesympatický - nutí diváka k tomu, aby na konci filmu určil co je špatné a co není. A hlavně, oba filmy jsou dokonalé, Crash se sice křečovitě snaží, ale vůbec mu to nejde.
0/0
7.3.2006 12:20

chemlon79

Re: oscar
Naprosto souhlasim, presne vystizene... jsou to proste prizdisraci.
0/0
6.3.2006 17:19

IAMAD

P.S.
Nemusím moc romantiku, ale hezkej film byla Gejša. Fakt nádherná výprava i ta kamera sedí.
0/0
6.3.2006 13:53

Catt

Re: P.S.
Gejša je taky pěkná slátanina. Limonáda, která je ukrutně dlouhá a nudná. Americký režisér nám apomocí čínské herečky ukazuje japonskou gejšu. Děkuji nechci. To je jako by Ugandský režisér s maďarským hercem točil o vlastenectví čechů.
0/0
6.3.2006 15:07

IAMAD

Zkrocená hora
Viděl jsem a bylo mi z těch buziků špatně. Jsem rád, že rozum zvítězil a tento film nevyhrál.
0/0
6.3.2006 13:51

Anthemis

Re: Zkrocená hora
...bohuzel, Tvoje chyba. Takovym, jako Ty, totiz ani takovej film nepomuze.
0/0
6.3.2006 14:12

Catt

Re: Re: Zkrocená hora
Má mu pomoci v čem? Aby se stal buznou? Mám dojem, že se už žádný film bez teploušů neobejde. A ten film sračka kažádopádně je, jen si hraje na city a těží z momentálního trendu být in tím, že milujeme homosexuály. Nic proti nim nemám, ale nemusí na mě čumět pokaždé když otevřu noviny, nebo pustím TV. Být to film o dívce a chlapci tak je to propadák, průměrná romantika s krásnou přírodou, ale jak jsou tam teplouši, tak je to super umělecké dílo, které nemá obdobu. Cappote je taky homo, ale je to o něčem.
0/0
6.3.2006 15:01

chemlon79

Re: Re: Re: Zkrocená hora
Ses chudak. Ten film je o zivote a zasrane americke radobymoralce, ktera se vzdycky honosila tim, jak dovede tolerovat, nobrz opak je pravdou. A jestli je heterovztah nuda, tak sis odpovedel sam!
0/0
6.3.2006 17:23

Anthemis

Re: Re: Re: Zkrocená hora
...myslim, ze volba Tvych slov, jako 'homo', 'teplousi', mluvi za Tebe. S clovekem jako Ty nemam cas a ani chut diskutovat. IQ tykve me proste neurazi...
0/0
6.3.2006 23:00

Geis

Oscaři
Oscaři - to je teda výraz, nebylo by lepší napsat Oskaři případně Oscars
0/0
6.3.2006 12:27

Anthemis

Brokeback Mountain vs Crash
No, tak BM i Crash jsem videl, vcera i Capote, a muj favorit byl rozhodne BM...Skoda. Holt se akademie sklada vetsinou z velmi postarsich lidi, a nutno podotknout, predevsim panu, takze se ani neni co divit, ale soude podle mnoha komentaru zde, spolecnost asi stejne jeste neni dostatecne 'dospela' na filmy jako Brokeback Mountain. Mimochodem, naprosto nevyhovujici cesky preklad, ale to uz je poslednich par let v podstate tradice, bohuzel...Tak aspon Hoffamnovi to vyslo, byl naprosto skvely.
0/0
6.3.2006 12:23

Jean Maras

Crash - výborný film
Jsem rád, že toho zlatého Emana nevyhrála zase nějaká velkofilmová hovadina. Crash je solidní snímek, který ukazuje, že linie mezi "dobrem" a "zlem" není až tak široká a o tom, že lidi by se nemmuseli soudit podle prvního dojmu.
Je to žánrově nezařaditelné, ale sám bych to přirovnal třeba k Americké kráse...
0/0
6.3.2006 11:32

klikerex

Crash
Crash je film roku a u nas neni ani v distribuci, pak se divej, ze si ho stahnu ...
0/0
6.3.2006 11:17

jozicka

King Kong - megapi_ovina
Videla jsem jen polovinu filmu, druhou jsem vzdala. Nechapu jak reziser Pana prstenu dokazal natocit takove c-cko. Nebo jestli je to ve stylu, kdyz je to pro mladez do 16 let, udelame to do IQ 80? Prvni pul hodina totalni nuda. Pak lod, ktera narazi na utesy a ze vsema to jen "houpne", aniz se potopi, herci, co jdou po starem provazovem moste, aniz by kdokoliv z nich rekl, na to ja "nevlezu", nejsem sebevrah, Opicak, ktery si prehazuje zenskou postavu z ruky do ruky, aniz by se ji cokoliv stalo, obri hmyz, ktery se nahle objevi, zabije par lidi a zase zmizi..... dal uz to ani nema cenu komentovat...
0/0
6.3.2006 11:05

Rinconn

...
Myslím, že letos nikdo neprohrál a vyhráli hlavně diváci. Zatím jsem viděl "jen" Zkrocenou horu a Capotta a oba mi vyrazili dech..... Jen škoda, těch několi "lidí" v kině, kterým jsou zřejmě hluboce lidské a čisté emoce k smíchu...
0/0
6.3.2006 9:27

Catt

Re: ...
Ale nesmíš věřit všemu. Je to jen jako, to tě ještě nikdo nenaučil. Nehledej opravdové a čisté emoce ve filmu, je to jen hrané :) a není to skutečné. Já bych se smál taky, stačí si jen uvědomit, že okolo je štáb. A kdyby hora nebyla o buznách, ale o normálním hetero páru, tak zapadne mezi ostatní romantické cajdáky. Ten film, je naprosto o ničem. Vhodný akorát na romantický večer na TV NOVA.
0/0
6.3.2006 9:36

Rinconn

Re: Re: ...
.....-) To si ani nezaslouží komentář.
0/0
6.3.2006 9:37

Catt

Re: Re: Re: ...
Protože se na žádný nezmůžeš milovníku červené knihovny.
0/0
6.3.2006 9:41

Rinconn

Re: Re: Re: Re: ...
Existuje jedno hezké přísloví. "Házet perly sviním...".
0/0
6.3.2006 9:43

Catt

Re: Re: Re: Re: Re: ...
Pokud jsi četl Saturnina, tak bys měl vědět, že řídit se dle přísloví není to pravé ořechové. Ale to jistě tak vzdělaný člověk jako ty ví. Ale abys řekl, jestli by ten film měl naději jako hetero slaďák, to ne.
0/0
6.3.2006 9:46

Rinconn

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Ten film nebyl o homosexuálech, ale o lidech. Je naprosto jedno jakých.
0/0
6.3.2006 9:53

Catt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Ten film je tak hodnocen jen a kvůli homosexuálům. Jeho přínos nevidím vůbec v ničem, jen další romantika bez nápadu. Zkus to srovnat třeba s Love Actually a teplouši tomu filmu nesahají ani po kotníky. Krásné záběry přírody to opravdu nezachání.
0/0
6.3.2006 9:56

Rinconn

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Tento film jsem neviděl, takže nemůžu srovnávat.
0/0
6.3.2006 10:11

Catt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Doporučuji ho. Nesnáším romantiku, ale ten film mě dostal a před horou je o mnoho koňských délek vpředu. http://www.csfd.cz/film.php?43677
0/0
6.3.2006 10:16

Rinconn

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Podívám se, děkuju za tip. Ale nemůžu souhlasit s tím, že hora byl nějaký slaďák. To téma k tomu přímo svádělo, ale já jsem neviděl žádné dlouhé romantické scény, žádné velkolepé melodie, žádný patos. Pro mě byl ten film zcela čistý. Každý s tím nemusí souhlasit, každému se nemusí líbit, ale to ještě neznamená, že se může smát, neřkuli vysmívat.
0/0
6.3.2006 10:36

Catt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Myslím, že se tomu již smát musím. Za poslední dobu mám pocit, že kdo není přihřátý, tak jako by ani nebyl. Není den, kdy by nebyl nějaký buzi článek v novinách, na internetu nebo film v TV. A díky tomu, že je to teď strašně in, se z toho každý snaží něco vytěžit. Úspěšným počinem budiž třeba Philadelphia, ale aby se to na mě valilo ze všech stran a z každého filmu to opravdu nemusím. Třeba filmy od Kevina Smitha mě tím už pěkně serou.
0/0
6.3.2006 10:44

PrincHektor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
slušnej doják je The Shawshank Redemption  
0/0
6.3.2006 11:08

Catt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Jo ten je super, ale do romantiky má docela daleko
0/0
6.3.2006 15:03

deha077

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
"Ale nesmíš věřit všemu. Je to jen jako, to tě ještě nikdo nenaučil. "
0/0
6.3.2006 12:25

Lapan

A jetě něco !!!
Všem tě co uráží film "Zkrocená hora" vřele doporučuju nemít děti -  vraždění dětí vlastními rodiči tu teda nepotřebujeme
0/0
6.3.2006 9:02

Lapan

Je mi jasný, že...
opět vyhrál film, u kterého není nutné mít IQ vyšší než  5 , protože tam všechno rozeberou do nejposlednějšího detailu a hlavně to musí mít velmi prostinký  a hodně vulgární děj a primitivní konec,aby to pochopil i ten nejposlednější debílek.  A taky to musí být vrámci jakýchsi nepsaných  "pevných většinových norem".
Kdo se pokusí o něco jiného u čeho se nedejbože musí trochu přemýšlet nemá šanci
 
0/0
6.3.2006 9:00

madry

Re: Je mi jasný, že...
Mi je zase jasné,že si ten film vůbec neviděl a děláš chytrého.Právě,že jsem mile překvapen,že vyhrál film,který je velice dobrý.Na Ameriku až moc dobrý!!!
0/0
6.3.2006 9:05

LAPD

Re: Re: Je mi jasný, že...
no nevim, nevim, on mozna byl dobre natoceny, ale dobry na ameriku nebyl, protoze to byla skutecnost, spis mel ten snimek dostat oskara za film dokumentarni  no a popravde, ten film byl fakt super.
0/0
6.3.2006 9:57

madry

Re: Je mi jasný, že...
Měl jsem na mysli Crash.
0/0
6.3.2006 9:06

Nagash

souhlas
viděl jsem a můžu jenom doporučit, je to bomba
0/0
6.3.2006 8:58

Nagash

Re: souhlas
Myslím teda Wallace&Gromit: Prokletí králikodlaka  
0/0
6.3.2006 9:16

Ftipnejj

Nejlepsi
Nejlepsi z vitezu je stejne:
Wallace & Gromit: Prokletí králíkodlaka
0/0
6.3.2006 8:54

www.vincour.cz

Že King Kong!?!?!?!?
No nevim, podle čeho to zase vybýrali, ale King Kong se mě osobně nezamlouval ani trochu.
0/0
6.3.2006 8:48

jolikum

Re: Že King Kong!?!?!?!?
jestli Ty nejsi moc vybÝravý?:-D
0/0
6.3.2006 8:52

celoush

Re: Re: Že King Kong!?!?!?!?
To není o vybíravosti. Ten film se prostě nepovedl.
0/0
6.3.2006 8:58

www.vincour.cz

Re: Re: Že King Kong!?!?!?!?
Omlouvám se za hrubky, ale stávají se horší věci. :-)
0/0
6.3.2006 8:59

www.vincour.cz

Re: Že King Kong!?!?!?!?
Omlouvám se za hrubky, ale stávají se horší věci. :-)
0/0
6.3.2006 8:59

nonick

Zpráva: Oskara za nejlepší film získal překvapivě Crash
Překvapivě jen pro toho, kdo tenhle film neviděl...
0/0
6.3.2006 8:36

Catt

Re: Zpráva: Oskara za nejlepší film získal překvapivě Crash
Asi tak. Vyhrat dve bukvice tak by musela byt porota bud slepa nebo tepla. Ale mam radost spis z Philipa Seymoura Hoffmana. Muj oblibenec a konecne ma oskarka.
0/0
6.3.2006 8:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.