RECENZE: Zkrocená hora, jedním slovem krása

ZH
Uz dlouho se mi nestalo, ze bych po shlednuti filmu o nem jeste dlouho premyslela. ZH je skvela podivana, ktera nic nevnucuje. Herecke vykony, prostredi, hudba,...vsechno bylo na jednicku.
0/0
4.3.2006 8:58

krleška

Můj názor
Z filmu jsem se vrátila teď a nevím, co napsat dřív...Upřímně říkám - není to dokonalý film, není to do posledního detailu promyšlený Mnichov či intošky, které jsou spolunominovány...Ale to, co vás uzemní, jsou herecké výkony obou hlavních představitelů (Heath Ledger mě konečně přesvědčil, že hrát umí, i když na jeho mumlavý přidušený hlas si chvíli musíte zvykat...moc toho nenamluví, ale stačí jediný jeho projev bolestivé touhy a zoufalství v několika vzlycích a pochopíte...; Jake Gyllenhaal mě dostal mnohem víc než v kterékoli své jiné roli včetně Mariňáka - v jeho očích se zračí ona žádostivost, ale zároveň čistota, bolest....). Oba dva výborně doplňuje Michelle Williams v roli Ennisovy manželky - tak citlivé herectví jako předvádí ona se jen tak nevidí.Do toho naprosto neskutečná kamera. Co se týče hudby, představovala bych si ji trochu jinak - přišla mi až moc kýčovitá (ne to hlavní téma) a vynechala bych pár epizod, které mi tam přišly trochu nepodstatné a na úkor většího
0/0
5.3.2006 0:08

krleška

Re: Můj názor II
rozvinutí vztahu ústřední dvojice...Scénář není bůhvíjak světoborný, ale od dvou hanáků nemůžete očekávat nějaké filozofické rozmluvy...v několika silných scénách to vynahradí víc než dost, až člověka zamrazí...Milostné scény jsou pojaty maximálně citlivě, zároveň však tak, aby vyjádřily dostatečně silně tu vyloženě živočišnou touhu, kterou oba dva hrdinové cítí...to, jak se ti dva doplňují, funguje naprosto výtečně - nikdy bych to do těchto dvou "idolů" neřekla...:) Vysoce u obou dvou cením, že v podstatě na začátku své kariéry šli do takhle riskantního projektu a oba odvedli špičkovou práci! Skutečně nebýt tento rok tak silný co se týče obou dvou mužských hereckých kategorií, mají Oscary okamžitě, stejně tak jako za nejlepší film, režii a kameru (poslední tři jmenované kategorie doufám filmu neuniknou...stejně tak jako bych ho s chutí dala Michelle Williamsové za roli Almy...dostatečnou satisfakcí jí snad může být Ledger v reálném životě...:-)) Ještě bych podotkla, že je možná lepší
0/0
5.3.2006 0:20

krleška

Re: Re: Můj názor III
před návštěvou kina o filmu příliš nevědět, nepátrat po detailech a jen ho tak zkrátka nechat plynout a plně se podvolit té atmosféře, která z filmu vyloženě dýchá...toto dílo vás i přes svou relativní nenápadnost (a občasné nevhodné úsměšky spoludiváků, byť v art kině...) naplní až po okraj  Není to takový emocionální nářez jako třeba Crash, Na dotek a podobné filmy, ale když pak film skončí, zjistíte, že ve vás zanechal něco hodně hluboko a ne a ne to vypudit...Film by šel určitě udělat mnohem podbízivěji, s větším množstvím vyhrocených scén, naplněný slzopudnými záběry a dialogy, samozřejmě také sexuálně otevřenější, ale jak řekl Ang Lee - "šlo nám jen o to vyjádřit lásku". A to se myslím tomuto filmu povedlo vrchovatě, byť má ke křečovitému hrocení hodně daleko..(určitě chci vidět ještě jednou v originále - dabingu se zde především u Ledgera obávám - bude to tvrdý oříšek.)
0/0
5.3.2006 0:26

krleška

Re: Re: Můj názor II
* honáků:)
0/0
5.3.2006 0:30

iv2

Oscar
Je to jeden z nejuprimnejsich filmu jake jsem kdy videl. Perfektni herecke vykony, trefne zachyceni zivotni situace a krasne exteriery. Mohu vsem jenom doporucit.
0/0
2.3.2006 13:09

Rinconn

....
Některé zdejší reakce jsou skutečně hodně omezené. Zkrocená hora je film užasný, čistý, nepatetický a přitom nesmírně lidský. Jeden z nejchytlavějších a pro mě i nejkrásnějších, které jsem kdy viděl.
0/0
2.3.2006 12:57

krleška

Re: ....
Díky za tyto rozumné názory - počkám si do soboty a snad se přidám
0/0
2.3.2006 17:06

dsdsdsds

prumer
tak sem ten film videl a nebejt to o homosexualech tak to je obycejna tuctova romance kterych se toci desitky rocne. proc by tahle mela byt teda tak zvlastni? protoze tu zas mame pozitivni diskriminaci. uplne tuctovej film a tahle recenze Spacilovy je zas jasnej dukaz ze tahle zenska nema vlastni nazor, jen prejima nazory zahranicnich tiskovin. viz. Kralovstvi nebeske nebo Alexandr, v Americe neuspesny tak je strhala, pritom to jsou dva vyborny filmy
0/0
2.3.2006 10:57

krleška

Re: prumer
Alexandr dobrá, ale Království nebeské mi chceš tvrdit, že je dobrý film?! Z mnoha pohledů bohužel ne  Naopak mě u Spáčilové potěšilo, že dokáže napsat taky něco jiného než věčně "dloubavé" recenze a zkrátka a dobře ocenit kvalitní film. Co se týče tématu a toho, že "jinak by to vlastně byla obyčejná romance", doporučuji navštívit odkaz http://www.csfd.cz/film.php?diskuze=1&id=176253&top=

příspěvek slovenské uživatelky, případně Komentáře (odkaz na téže stránce). Zatím nehodnotím - počkám si do soboty
0/0
2.3.2006 11:30

DaveQStone2

Re: Re: prumer
Alexandr i Kralovstvi nebeske me zklamali, ale Alexandr preci jen vic. Ve filmu o dobyvateli sveta jsem cekal vic nez dve spatne natocene bitvy a sledovani jestli Alex je a nebo neni gay.
0/0
2.3.2006 11:44

dsdsdsds

Re: Re: Re: prumer
tak od Olivera Stonea nemuzes cekam naky velky rozvlekly bitvy.
0/0
2.3.2006 12:06

dsdsdsds

Re: Re: prumer
na csfd chodim casto kdyz film neznam, ale i tak diky za odkaz. e osobne se kralovstvi nebesky libi velice a rad si cas od casu poustim. Alexandr je trochu jina kava ale oba to jsou velmi kvalitni filmy ktery Spacilka bezduvodne strhala a tenhle prumernej kus najednou vynasi do nebe. Tak to oceneni toho filmu je taky jen diky priznivim reakcim ze zahranici, ktere akorat kopiruje.
0/0
2.3.2006 12:02

krleška

Re: Re: Re: prumer
Bohužel na Království mi přišla dobrá "jen" kamera a hudba - možná mi to dost snížil i ten dabing - je jasné, že v kině by mě to víc omráčilo...Orlando sice fešák, ale jako herec mě zatím vůbec nepřesvědčil (naposledy snad v Pánovi prstenů...). Zkrátka jsem mu to vůbec nevěřila - jeho 2 výrazy střídané v celém filmu a tak...možná to celé mělo nějaké poselství, které mě zásadně uniklo  Ale jak mi ve filmu schází emoce a dobré herecké výkony, nemůže to být víc než průměr...S Gladiátorem raději nesrovnávám -t o nelze. Recenze Spáčilové jsem na to nečetla - jen v Premiere, a ta tomu tenkrát dala 4*, tak s nimi bys byl snad spokojený. Co se týče Alexandra, má své mušky, ale je to výjimečný film (i zásluhou Farrella...).
0/0
2.3.2006 17:04

dsdsdsds

Re: Re: Re: Re: prumer
tak samozrejme s premiere souhlasim, uz si ho nejaky ten mesic kupuju a sem hodne spokojenej. me akorat vytaci Spacilka s tim opisovanim. Me osobne na KN nejvic zaujala ta atmosfera stredovekeho Jeruzalema, Templari apod. mozna trochu povrchni ale ja si pripadal jak malej kdyz sem na to koukal
0/0
2.3.2006 21:53

krleška

Re: Re: Re: Re: Re: prumer
No jasně - to bylo zachycené dobře - kamera viz Gladiátor se nezapře. Ale jinak ten film neměl šťávu a nějakou duši či co...  Premiere sleduju (většinou i kupuju:-)) už pár let a taky se většinou shoduju, ale teď se po delší době hooodně sekli s Hooligans - no nic  Co se týče KN, tak tam bylo dost nesmyslů, ale to bych tak neřešila jako spíš to, že ten snímek se prostě člověku tzv. nezažere pod kůži (samozřejmě jsem od toho nečekala 21 gramů, Rekviem za sen, Na dotek ani Gladiátora:), ale i tak...).
0/0
3.3.2006 13:13

nonick

Re: prumer
Království nebeské je vynikající film s přiléhavým názvem - bohužel spousty od sebe navzájem opisujících novinářů v něm hledají chybějící bitvy a on je přitom o lásce a odpuštění - na rozdíl od předchozího Scottova skvělého opusu Gladiátor, který byl o zradě a pomstě... Zdá se, že Ridley Scott zraje jako víno a řekl bych, že s výjimkou "Legendy" ještě nenatočil slabý film...
0/0
2.3.2006 12:56

tak-teda-nevim

Předsudky
 Vy určitě budete jedni z těch zaujatých diváků, o kterých se mluví v článku
0/0
2.3.2006 10:25

krleška

Re: Předsudky
Obávám se, že ano  Tenhle národ asi na registrované partnerství nebude připraven ještě hodně dlouho, když ho rozhodí pár homosexuálních scén, které mají do nevkusnosti fakt daleko...
0/0
2.3.2006 10:46

tak-teda-nevim

Re: Re: Předsudky
 Jo to je fakt, i když si myslím, že to není o společnosti, ale o jedincích...A doufám, že poslanci přehlasují prezidentovo veto...
0/0
2.3.2006 11:59

choreopsis

choreopsis
 tak to už je opravdu moc..... taky by se mám mohlo přihodit to, že Vinetou bude píchat do kaďáku Oldshetrhenda... na co se za chvíli naše děti budou dívat... a toto je kandidát na oskara???? To snad ne.... lidi nezbláznili jste se?????
0/0
2.3.2006 9:51

o-kiss

Re: choreopsis
 Ty jsi fakt magor.
0/0
2.3.2006 10:45

georgered

Tfuj!
Z filmu se mi udělalo blbě, myslel jsem že ho ani nedodívám a půjdu se vyzvracet.
Po filmu jsem po zbytek dne chodil "prd*elej ke zdi".
Musím ale ocenit "krásu prostředí", kde to bylo natáčený - bohužel to ale nevyrovná onen pocit blití při některých scénách.
0/0
2.3.2006 9:26

iluvatar

Re: Tfuj!
Stihomam typu "chodim zadnici ke zdi, vsichni homosi me chtej opichat" z tebe dela cintakovy pripad nerealizovaneho latentniho homosexuala. Neboj se, come out, ulevi se ti
0/0
3.3.2006 18:12

jizerman

Film jsem videl v puvodnim zneni
A musim rici,ze me to dost zklamalo. Je mozne,ze jsem cast nedokazal pochytit,ale stejne se mi to moc nelibilo. Herecky vykon je dobry,ale ta pribehova stranka se mi zda nudna a nic neresici. Znovu bych na to nesel.
0/0
2.3.2006 1:45