Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Matrix 3., neslavný konec legendy

Dokážeš to? Musím to dokázat! Tys to dokázala! Ne, my všichni jsme to dokázali! On to dokáže! - Takhle dopadla jedinečná legenda jménem Matrix, ve třetím dílu zasažená smrtící nákazou hrdinských frází z tuctových hollywoodských filmů o zachráncích lidstva. Jsou to smutné konce, když se zprvu přírodní šťáva donekonečna nastavuje jíškou z pytlíku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

leela

autorka
autorka recenze je  bůůůůůůůůů
0/0
13.12.2003 9:50

leela

keci
nevím jak vy, ale mě ten konec přišel logický nešlo zničit matrix krom toho herci zvládli své role výborně myslím že trilogie matrix bude patřit ke špičce dnešní kinematografie 
0/0
13.12.2003 9:47

Mirek Bushín

zhodnocení Matrixu
1. díl - slušné
2.díl - shyt
3.díl - bullshyt
 
0/0
9.12.2003 8:11

Mirek Bushín

Re: tržby v kultuře
správnou gramatiku cenzura nechce pustit - tímto se metrixákům upřímně omlouvám, že jsem musel "přitvrdit", protože na tvrdý "y" to skutečně ještě nebylo.
0/0
9.12.2003 8:16

Sam_Shady

co si myslím o vás
Pro koho si myslíte že byla tato recenze psána? Proč vyčítáte autorce že neviděla všechny díly za sebou a určitě jenom jednou? A jak je podle vás asi viděl normální člověk? Ne každý je opravdu takový nadšenec aby si hned kupoval DVD nebo chodil na jeden film 5x aby mu došly všechny "myšlenky". A většina lidí má opravdu jiné starosti než furt dokola čumět na jeden film. Možná je to trik autorů - udělají film složitý na pochopení (nebo jen tak vypadající) a pak na něho budou všichni pořád znova čumět a říkat si "tý vole, ty myšlenky jsou hustý" a stejně je nikdy nepochopí. Ano, přiznávám, jsem jeden z těch 16 letých zamaštěnců, ale Matrix 2 a 3 se SNAŽIL vypadat jako film pro všechny, i když není. K čemu jsou pětihvězdičkové kritiky když průměrný člověk akorát dostane záchvat smíchu, když Neo lítá nad městem jako Superman? Snažte se pochopit ten film z pohledu průměrného diváka, který byl přilákan do kina reklamní kampaní a myslel si že se pobaví.
0/0
17.11.2003 13:23

jorda

Re:
Jsem rad, ze Matrix neni film pro prumerneho divaka.... Takovych filmu je totiz spousta.
0/0
8.12.2003 8:50

leela

Re:
máš absolutní pravdu tenn 16letý vymaštěnec je vážně jenom vymaštěnec
0/0
13.12.2003 9:49

sh4dy

Co si myslim o autorce
Autorka teto smesne kritiky ma podle meho nazoru pomerne velky problem. Nedokaze u filmu myslet. Zrejme se stala prave tou obeti Hollywoodskeho brainwashingu, z nehoz obvinuje Matrix. Je videt, ze trilogii videla pouze jednou a urcite ne hned za sebou, protoze jinak by si zrejme vrazila facku. Nebo ji mozna i za sebou videla, je pouze tak strasne hloupa, ze o ni proste nedokaze uvazovat jako o komplexnim celku. Potrebuje vse naservirovat pod nos, aby si toho vsimla, bohuzel neni schopna, nebo ochotna, cist mezi radky. Nikomu neberu pravo na vlastni nazor, ale na filmoveho kritika mam urcite naroky, a to zejmena schopnost logicky uvazovat, coz teto dame zcela zjevne chybi. Horsi filmovou kritiku jsem v zivote necetl a doufam, ze si revue idnes nezaklada na stupidnich dilech, jakym bezesporu je toto...
0/0
16.11.2003 16:46

zbina

Ad Mirka Spacilova...
Predpokladam, ze ji tu sproste nadavaji uhrovati blbe*ci kolem 16 let a podobna parta "chytraku", kteri s mastnymi vlasy travi 25 hodin denne u kompiku.  Ne vsecky jeji recenze jsou super, ale filmy, ktere mi "doporucila", za to vetsinou staly. Stejne tak Matrix 2,3 je uz jenom tovarna na prachy. Nedivim se, taky bych si musel najit nejake intelektualni vysvetleni, co nam chteli Wach.. sdelit a proc je Matrix RaR super, abych si nepripadal za ty penize jako podvedenej. Co chteli pokracovanim tvurci sdelit? NIC. Becko za obrovskej rozpocet. Za nic podobnyho bych v kine penize nedal, leda bych se tam sel zasmat a zdejsich zakomplexovanych rozumbradu uprimne lituju. BTW vzpominam si namatkou asi na 5 filmu z Hollyw.. za posledni rok, kterym 2a 3 nesaha ani po kotniky.
0/0
10.11.2003 9:26

Danik77

Re:
S nazorem Mirky na Matrix celkem souhlasim, ale uz ne s Tvym nazorem na Matrix... Mirce se totiz nelibi prakticky zadny film, a kdyz uz se ji neco libi, tak je trapna pseudokomedie o nicem typu Jedna ruka netleska...
0/0
10.11.2003 13:36

tmajema

Cha cha
Tak co hovadka. Nachali jste se napalit? Ja NE, protoze uz 2 byla toporna a lopotna, ze jsem ji zhledl radsi jen na pocitaci. Po ni jsem se tez rozhodl matrix never more. Takze se mejte.
0/0
9.11.2003 15:37

el_muerto

Mirko jsi pekna krava
prima reakce pro kravu Mirku: ty vase "recenze" se nedaji cist. Vubec nevite o cem pisete, podle me jste ty filmy vubec nevidela nebo nepochopila. Tohle se netyka jenom Matrixu, ale vsech sracek, ktery jste kdy napsala
0/0
9.11.2003 10:35

equation

Kvalitu prověří čas
Platí to i o tak subjektivní oblasti jakou je umění, včetně filmového. Úspěšnost původního Matrixu, která trvá už cca 4 roky, minimálně naznačuje jeho kvalitu, vezmeme-li v potaz, že nebyl podpořen tak masivním a nákladným marketingem jako jeho "pokračování". Ze čtení mnoha recenzí a příspěvků nabývám dojmu, že podíl zastánců Reloaded už po tak krátké době citelně slábne a troufám si tvrdit, že podobný osud čeká i Revolutions. Nechci se zastávat pí. Spáčilové, ale nechť si odpůrci její recenze odpoví, zda se ve scénářích filmů filozoficko-existenciálních objevují ubohosti zmíněné na začátku(Dokážeš to? Musím to dokázat! Tys to dokázala! Ne, my všichni jsme to dokázali! Vždycky jsem tě milovala. Já tě taky vždycky miloval. Trvalo mi 10min, než jsem si zavázala botu. apod.) Wachowští vzakzují: "My už to nedokážeme, proto nemyslete, ale věřte !" ;-)
0/0
7.11.2003 0:57

Kostej

Re:
Nemuzu si pomoct, ale zda se mi, ze to trochu prehanis. Vety ktere citujes...nu dobra, nektere by tam byt nemusely, ale proc se vytykaji prave Matrixu? Nejspis proto, ze v prvnim dile nebyly...nojo. Ale stejne. Srovnej si to s cimkoliv, myslim tim UPLNE cimkoliv ze soucasne hollywoodske produkce. Nedejboze s cimkoliv od M.Baye. Jinak mas samozrejme pravdu, on to cas ukaze. Ja jsem ale spokojen. :-)
0/0
7.11.2003 8:41

mbenes

Proč se Matrix už nelíbí všem
Jak se ukazuje tento Matrix má recenze buď velice kladné (1/3) a nebo velice záporné (2/3). Proto je třeba se ptát na to proč a ne jaký to je film, protože každé hodnocení je subjektivní. Domnívám se že je to hlavně proto ze tato trilogie NENÍ URČENA PRO VĚTŠINOVÉ PUBLIKUM! Jejvětší slabinou filmu je , fakt že aby se daly natočit předratné věci pořebujete 200 mil USD a proto následně potřebujete reklamní kampaň aby vám na to přišli i lidé kteří tím nebudou osloveni aby se vydělalo 700 mil. USD , protože peníze tomu všemu vládnou. Viděl jsem to včera a byl jsem spokojen, ale chápu nespokojené není to jejich krevní skupina. Tvrdím , že i prvotní Matrix nebyl za začátku tak oslavován ale stalo se to postupně mnoho těch jež tvrdí že jedničku obdivují totototo přijali až pod tlakem okolí nabo proto že to říkají jiní lidé kolim nich. Tak vzniká úspěch. Já se domnívám že bylo záměrem tvůrců poslat všechny očekánání lidí do prdele a zklamat je, nejednoznačným závěrem. Vaše očekávání musí být zlamáno abyste se vzpamatovali. Ano nepřije žádný hrdina a spacitel jako v Matrixu 1, který lidí spasí. Revoluce je v tom, že žádná nebude, že musíme žít s tím co máme. Chápu že toto je kruté vystřízlivění pro většinu, jež čekala jak Neo ty lidi zachrání. Byla to facka jako u Zenu. Wachowští poslali geniálně všchny lidi plytce adorující jejich první dílo někam. To je zmak umění. Protože pravý umělec musí vyvolat reakce pozitivní nebo negativní. By the way kvalitu prověřuje jediná věc a to je čas. Pobavme se o tom za 30 let. Já jsem byl spokojem. A k plydkým stížnostem: patos - je ho tam méně než ve spoustě filmů, pseudofilozofie - ale vždyž základní věci jsou jednoduché a plydké. Banální dialogy - z těch se skádá náš život. Nehrajte si sami co říkáte, lidé právě tak ve vypjatých chvílích žvaní. Ano toto není film pro všechny ale jen pro některé ( nic ve zlém ). Ani Kill Bill není pro všechny.Howgh.
0/0
6.11.2003 10:46

Klidas2

Re:
Smekam....skvele receno a souhlasim s tebou do puntiku. Nechapu vsechny ty co nadavaji na 2 a lezou na trojku a jeste o tom melou jaka to byla hrozna hovadina. Me se terba Kill Bill nelibil a vim ze na 2 nepujdu. A neverim,ze ti co nadavaji na 3 Matrix ze se jim libil druhej. Vse je to o moznosti volby :-)
0/0
6.11.2003 16:27

Fossil

:o(
Jak to tady čtu, a nejenom tady, tak pozoruju, že obhájci Matrixu se chovají velmi militantně, nesnášenlivě a často sahají k hrubým výrazům. A to jenom proto, že se někdo odvážil dotknout jejich ikony. To o něčem svědčí, možná i o tom, že se jejich řady rekrutují ze zamindrákovaných puberťáků.
0/0
6.11.2003 4:52

Yawor

Re:
V tom případě dovolte jeden názor zamindrákovaného puberťáka:
Já se rovněž musím všem 'recenzím' milované Mirky smát,ještě jsem od ní nečetl nic kloudného.Když něčemu nerozumím,nesnažím se na onu věc lidem cpát své názory,a počítám,že by ani nikde můj článek nebyl uveřejněn.V tom nechápu iDnes a MfDnes,proč uveřejňují kritiku někoho,kdo prostě nepochopí obsah,a tak vidí jen  'smrtící nákazu hrdinských frází z tuctových hollywoodských filmů'...
Kéž by se někdy mohla opřít o to,co sama dokázala. Na závěr jednu smrtící hollywoodskou frázi : kritovat získává smysl až tehdy, když tak činíme s předchozí zkušeností. Tedy s vědomím, co něco vytvořit obnáší...
0/0
6.11.2003 10:57

Chimal

:-/
At je pani Spacilova jaka chce,jedno se ji nechat musi...Nadpis clanku presne vystihuje,jak to s Matrixem dopadlo...Ted jsem se vratil z kina a nebyt par casti filmu,povazoval bych to za vyhozeni penez...Kde je pribeh z prvniho Matrixu?Vsecko,co se "delo" bylo totalne predvidatelne a vypadalo to jako ve sci-fi akcnich filmech,co davaji na Nove...A ten uzasny konec!!!Nea nekam tahnou stroje a Vedma s malou holkou obdivuji vychod slunce...Ale pokud "braskum" slo o to,aby se o Revolutions mluvilo,tak se jim to asi povedlo...Mluvit se o nem bude hodne,ale nejsem si jisty,ze pozitivne...
0/0
5.11.2003 18:31

Mumat1

Re:
Jsi nikdy nevidel uklid odpadku?  :o)
Jinak v Matrixu Revolutions je nekolik spickovych scen, ale muj celkovy dojem z filmu je ponekud rozpacity.
Mimochodem, je tam i nekolik scen, ktere davaji uplny smysl nejspis pouze lidem, kteri hrali hru Enter the Matrix. Ale to uz i v Reloaded.
0/0
6.11.2003 8:59

DanF

důkaz
Přečetl jsem si vložené příspěvky. Některé jsou důkazem toho, že zavedení povinné registrace byl jednoznačně zbytečný úkon. Redakce idnes.cz, prosim, přijmi pár lidí, kteří budou diskuse moderovat. Pakliže ovšem, milá redakce, nehodláš změnit všechna diskusní fóra na nekonečnou přehlídku závažných psychologických poruch. Díky.
0/0
5.11.2003 15:45

Kocek111

Spáčilová, ty PÍ
Spáčilová ty seš ale  
  P      *          Í          *         Č       *        A  
0/0
5.11.2003 14:15

beruthiel

Re:
Opravdu hodnotný a smysluplný příspěvek do diskuse,. Nenapadlo tě třeba, že někdo může mít jiný názor než ty, aniž by byl hoden tebou použitého oslovení?
0/0
5.11.2003 16:13

rottrek

Re:
právo na názor má, ale nemusí ho nikomu cpát. A paní Spáčilová, jako kritik, by měla mít vytříbený názor. to co tady píše, jsou slátaniny a nikdy jsem od ní nic smysluplného nečetl. Hýbe mi žlučí už dlouho, a tak se vždycky těším, s čím Milka přijde. Proč raději nepíše kritiky na dechovku a bere si do huby tak sledovaný žánr, jako je film a kultura vůbec. Člověk pak má pocit, že si léčí mindráky na novinovém papíru.
0/0
5.11.2003 16:32

Kocek111

Re:
Myslím, že pro tebe to platí taky, jsi totéž ...
0/0
6.11.2003 8:22

beruthiel

Re:
Omlouvám, nechtěla jsem tě nijak popudit. Nicméně mám pocit, že tohle ti musí hrozně komplikovat společenský život. 
0/0
6.11.2003 8:55

rottrek

paní Spáčilová
Drahá dámo, dovolte, abych vám tu trochu propral pr*el. Líbí se vám vůbec něco? Neměl by profesionální kritik vyzvednout i klady díla? Jediné, co jste vyzvedla byly triky:"Slušné triky, slabší scénář..." a to je všechno? To si snad ze mne děláte pr*el, ne? Divím se, že po vašich aktivitách ještě lidé vůbec chodí do kina a filmy vydělávají, ale asi to bude tím, že vás nikdo vážně nebere.
Články psané vlastní krví, dojem z filmu jenom mrví. Po kritice dá si pivo,tomu říkám sladký život!
0/0
5.11.2003 11:44

Lenka - Londyn

Re: PRVNI MAtrix je opravdu neco - ORIGINALNI, DOBRY PRIBEH...
Sceny, ktere tam opravdu artri a ne jen vyplneni 2 hodin.
Je mi jasne, ze diky lidem jako jsi ty si tvurci otresneho nesmyslneho neoriginalniho druheho dilu masti kapsy... a uz se tesi, az jim za ten jejich treti nesmysl, ktery ani nemuseli natocit, protoze se to vse zvrhlo do uplne hlouposti, budou kasirovat znovu.
PAni Spacilova, naprosto s Vami souhlasim
0/0
5.11.2003 14:59

rottrek

Re:
wow, mám se posadit na zadek z toho, že jsi v Londýně? co to tady na nás zkoušíš? Já píšu z Kuala Lumpur a taky to nikomu necpu.
0/0
5.11.2003 16:25

MekGajvr

Re:
Jsi blbeček...
0/0
5.11.2003 18:32

MartinL I_1

Cena vstupného??
Neví někdo proč se nedá zjistit přes internetové stránky kin cena vstupného?? Nebo snad dá?
0/0
3.11.2003 14:31

Destroyer7

Mám pochopení
Jak charakteristické. Jakmile se někde objeví násilí a "pěstní právo", ženy ztrácí zájem a jediný dojem, jenž se jim trvale usadí v paměti je, že to nestálo za nic a bylo to hrozné, příšerné nebo, je-li to možné, ještě horší. Naopak, hluboké pohledy do očí, intrikaření, obluzování mužů svůdnými dekolty, pokoření sokyň zdviženým nosem, ronění potoků slz a sladkobolné kňourání nad těžkostí žití a neopětovanou láskou je to jediné, co ženy spolehlivě přilepí k obrazovce a bez ohledu na bezduchost a absenci myšlenky v nich zanechá pocit báječného filmu.
Od profesionálního kritika bych čekal větší nadhled. Co však můžeme čekat od ženy postavené před film, kde vládne temnota a pěsti. Proto, nenechme si zkazit požitek z třetího, závěrečného dílu Matrixu touto "kritičkou".
0/0
3.11.2003 14:07

Tindalinda

Re:
Myslím, ze by vam neuskodilo prispevek Mirky Spacilove precist jeste jednou. Nemyslim si, ze by ztracela zajem o film Matrix Revolutions prave proto, ze se v nem snad vyskytuje "pestni pravo". Zda se mi, ze ji spise nevyhovuje prevladajici patos emocnich vylevu, agitacnich proslovu a ustupujici dejova linie. Ac se povazuji za Matrix fanouska, dovoluji si rict, ze i me "dvojka" docela zklamala. Smrnc "jednicky" jakoby se vytratil. Presto se na Revolutions pujdu velice rada podivat. Na druhou stranu si nemyslim, ze Matrix nadsazku neznal. Kazdy pozornejsi divak, si urcite par "takovych" momentu v Reloded vsimnul.
0/0
3.11.2003 14:53

username

Re:
spáčilová je ochotná dobře ohodnotit i filmy s násilím - viz její recenze na terminátora 3.
Ale tohle není jen názor spáčilové, přečtete si http://bonusweb.idnes.cz/clanky/hryvsfilmy/matrixrevolutions.html a tam to stejně, nebo spíš hůře hodnotí chlapi.
Nicméně já na to stejně půjdu. Díky těmhle recenzím od toho nic nečekám a tak snad budu překvapen mile
0/0
5.11.2003 12:31

Lenka - Londyn

Re: Hodne stesti... :o)
0/0
5.11.2003 15:01

MudaFuka

Vazena pani Spacilov
Nevim cim to je ale doposud vzdy film, ktery jste roztrhala me v kine nakonec nadchnul. Uz se tesim na stredu na premieru:)) Naopak filmy na ktere se snazite lidi nahnat dost casto nudi.. Filmova kritika zrejme neni profese, ale subjektivismus prvniho dojmu.
0/0
3.11.2003 13:45

Wotnau

Ještě že...
Nadsázku Matrix nezná. Ještě že! Po Terminátorovi 3 jsem ztratil chuť chodit na filmy s humornými prvky. Jenže Hollywood bohužel teď rve humor do všeho - taky vám jde tak na nervy, co tvůrci udělali v Pánu prstenů s Gimlim, a to jen proto, aby byla ve filmu legrace? Člověk jen čeká, kdy začne zpívat Haj hou...
0/0
3.11.2003 13:32

Fossil

Re:
Hmmm. Dalo by se s tebou souhlasit, až na to, že Pán prstenů není hollywoodský produkt, ale společná práce australských a novozélandských filmařů.
0/0
3.11.2003 15:37

Wotnau

Re:
Yup, trochu jsem se rozvášnil. Samozřejmě vím, že Peter Jackson je Novozélanďan (a Bad Taste, jeho prvotina, je naprosto geniální - česky tuším jako Vesmírní kanibalové). Vsadil bych si ale, že ten humor je tam na nátlak producentů. Tuším, že Jackson film i částečně produkoval, ale divil bych se kdyby větší část rozpočtu nedodal Hollywood. Pamatuju se, že jsem někde četl, že LOTR patří do stejné stáje jako Harry Potter a že nejsou obavy z toho, že by se filmy navzájem požíraly kvůli tomu, že mají rozdílné cílové skupiny.
Ale aby to nevypadalo, že se z toho vykecávám: mea culpa, díky za opravu!
0/0
3.11.2003 16:43

Scallop

Re:
Pana prstenu (i Harryho) produkuji Warner B., stab je vicemene z celeho sveta. Humor je i v knize, ale trochu jiny. Gimli to holt odnesl. Ale uprimne receno, vliv Hollywoodu byl mensi nez jsem cekal.
0/0
4.11.2003 2:27

fantomas

Re:
Pána prstenů produkovala New Line Cinema, Warneri se staraji o distribuci...
0/0
5.11.2003 9:05

Hadati

Re:
Jackson si nenechal do ničeho kecat. Když se mu něco nezdálo, tak to prostě změnil. Měl vždy poslední slovo. Takže pokud je v LOTR něco, co se ti nelíbí, je to i vina Jacksona jako schvalovatele všeho. Mě osobně Gimliho "zesměšnění" zase tolik nevadilo. Člověk si taky musí uvědomit, že film a kniha jsou velmi odlišná média. Trpaslík nemůže vidět přes vysoké hradby, které mají chránit lidi před střelbou. Co tedy měli s trpaslíkem udělat? Snížit hradby a zničit tak překrásnou realitu, kterou dokázali vytvořit? Zvětšit trpaslíka? Nebo jej do boje vůbec nezapojit? Těžké rozhodování, které bych nikomu nezáviděl...
0/0
4.11.2003 9:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.