Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový Matrix je smyšleným vesmírem

Týden poté, co se druhé pokračování kultovního snímku Matrix představilo na filmovém festivalu v Cannes a stal se jedním z hlavních taháků prestižní přehlídky, přichází akční thriller i do českých kin.
NOVÉ: Poslechněte si ukázky ze soundtracku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Co nevidím nepochopím.
A o to myslím jde. Možná byla jednička lepší, ale nejspíš proto, že v té době moc takhle natočených filmů nebylo, nové triky a technologie, teď už to známe. O to ale ani tak nejde. U Matrixu se musí myslet, i když ten film je natočený jako reklamní šot a moc prostoru na oddych a zamyšelní nedává, proto ho spousta lidí nechápe, viz. ohlasy dole. Je mi sympatické, že tvůrci nesklouzli k apokalypse v hlubinách Siónu, ale zapojili i reálný svět, že nerozebírali příliš úžasnost Nea, ale postavili ho do řady s jinými. Divák Matrixu musí být jako Matrix sám, musí umět myslet jinak než v rámci vžitých konvencí, musí myslet rychleji než ostatní, jinak nic nepochopí a logicky ho film znudí. Nejsem čeln fanklubu Matrix a umím mít nadhled, ale jsem za Matrix rád kvůli pohledu který přináší. Je to jako návrat Sokratovy jeskyně a to určitě není na škodu. A pro ty kdo ho chtějí vidět, jestli jste byli u prvních dílů Akt X naštvaní že nevidíte ufony, nebo vám přijde že my jsme nejvyšší páni tvorstva, zůstaňte doma a pusťte si E.T.-ho.
0/0
14.8.2003 15:50

Mejlík

Snad....
Na Matrixu (jako jedničce, jo?) nás bylo 7 (slovy: sedm) v celém kině, po půlhodině se došla podívat eště paní z pokladny. Bojím se ale, že na Matrixu Reloaded se nebude dat dýchat (qůli návalu).   Snad to nejak překůsnu....
0/0
3.6.2003 15:13

Carlie

Intelektuálové
Jak tak na to koukám tak si snad všichni začínají hrát na pitomý intelektuály...žádnej děj, jenom reklama a ždímání peněz co?Je vidět, že to skoro nikdo z vás vůbec nepochopil...dobrá neříkám, že tu není žádnej reklamní nátlak, ale jsou všichni tak blbý aby šli na něco jenom kvůli tomu, že viděj plakáty v metru a sami si o tom myslej že je to hovadina, já nikoho takovýho neznám...Popravdě řečeno sice děj je trochu řidší, ale když se nad tim ZAMYSLÍTE! tak to neni zas tak bezduchý, to je problém dnešního diváctva, lidi nemyslej a když neviděj co chtěli at už je to sebelepší, tak to většinou nepřijmou a akorát si potom hrajou na zatraceně dobrý kritiky...
0/0
24.5.2003 16:03

Chloe Dahlen

znovu souhlasím;)
presne, o to jde. na film byste se meli tesit a pokud na nej jdete s tim, ze je spatny, s tim, ze je spatny take odejdete. meli byste tam jit a bavit se a pak treba kritizovat neco, co se vam nelibilo.. ale ja bych nikdy nesla na film, o kterem si myslim, ze je uplne spatny... (mno jo, kecam, jednou jsem byla na crossroads, ale to byl ulet, chtely jsme se s kamaradkou zasmata a otravit zivot ubohym divakum;)))
0/0
23.5.2003 21:20

Petr

Já osobně si myslím, že celá tato diskuze má nulovou vypovídací hodnotu. Člověk, který jde na film s tím, že je to kravina, by na to neměl vůbec chodit. Jeho kritika potom není vůbec objektivní. Já jsem jedničku hltal a těším se i na dvojku.
0/0
23.5.2003 10:21

PÁDLO

NEJVĚTŠÍ KRAVINA CO SE DALA ČEKAT
CO K TOMU UBOHÉMU FILMU DODAT. POUZE NAFOUKNUTÁ REKLAMA  A FILM NIKDE !!!!!!!
0/0
23.5.2003 8:16

Ivett

Re: NEJVĚTŠÍ KRAVINA CO SE DALA ČEKAT
Sám bys to nezvládl lépe! Ale je fakt že I byla lepší..
0/0
25.5.2003 19:48

YA CA

MATRIX a PONAUCENI
ve filmu padla jedna pravda. a to o volbe, jak se rozhodneme, takove to budeme mit. tzn. rozhodli jste se videt Martix, ok, mate spatny zazitek, ok, pujdete zase na neco podobneho, ok, opet spatny zazitek, ok.....jsme neponaucitelny, ale vsechno spatny je pro neco dobry...s kazdou nabytou zkusenosti by mel byt kazdy opatrnejsi a vic premyslet a nenechat se sebou vlacet....je spatne byt u filmu jen pasivnim pozorovatelem, kteremu po dvou hodinach skonci sichta a jde s cistou hlavou ven...divejte se, premyslejte... (videli jste neco od: Godard, Passolini, Visconti, Bunuel,Tarkovskij.... a jejich hodne...to je zazitek :-)))
0/0
22.5.2003 11:16

Chloe Dahlen

souhlasim...
Mas pravdu, ale kdybychom se na to zamerili, najdeme nejaky podtext ci namet treba historicky i ve filmech Lynche nebo Kaurismakiho. Mimochodem oba patri k mym oblibenym autorum. Ja si v pondeli smlsnu na Fride v nasem silene nepohodlnem mistnim kine. Je tma vedro a tvrdy sedacky... Proto se vzdycky tesim na nejakou uzasnou komercni hovadinu do multiplexu. Nekdy se musime odreagovat. A myslim, ze u Matrixu si opravdu uziju, filmy bez deje me vzdycky braly:)
0/0
21.5.2003 19:43

cliffhanger

škoda
Je mi moc líto,že tvůrci filmu zapomněli na myšlenku prvního dílu a jak už bývá zvykem u američanů druhý díl těžce ale opravdu těžce nezvládli.Slátanina projevů (jak na prvního Máje),mega párty a spousta triků (ty jedinné zvedají kvalitu filmu)jsou letmým průřezem toho naprosto "B"éčkového filmu.Závěr filmu dovršil mé sklamání."No co se dá dělat na trojku určitě nepůjdu".
0/0
21.5.2003 8:38

Chloe Dahlen

Konstruktivni kritika?
Jak to tak pozoruju, tak se tu zadna slusna kritika nenajde. Vsichni jen kritizujete, jak jdou ty triky ropoznat pouhym okem, dej je o nicem, herci nehraji... Je tedy docela zvlastni, ze i PRES tyhle vsechny vady ten film verejnost hlta, nemyslite? Ja se na to chystam v sobotu a popravde se na to tesim a klidne za to tech 140 kc dam. Pokud se mi pokazi dojem, neni PROBLEM kouknout v nedeli na filmac na dvojce nebo zajit do filmace na poradny   film.
Kdyz tady mluvite o originalite, tak mi reknete, ktery film originalni je, u ktereho nenajdete nejaky namet v historii/literature atd. Nepujdete na Pana Prstenu jen proto, ze ji napsal clovek o 50 let drive nez nekoho napadlo to natocit?
Omlouvam se, ze pisu hovadiny, ale z vasich  komentaru je mi nekdy na bliti.
0/0
21.5.2003 8:33

Shebby

Re: Konstruktivni kritika?
Moje řeč, taky na to zajdu do kina. Mám rád velký plátno a dobrej zvuk. Těch pár stovek měj jednou za čas nejabije a aspoň vypadnu ven a nesedím jen doma a nebrejlím do monitoru. Na pc si pustím akurát tak Shreka nebo své mladé nějakou romantiku.
0/0
21.5.2003 8:37

Milkman_Dan

Re: Konstruktivni kritika?
Pravdu diz...
0/0
21.5.2003 8:58

Standa

Re: Konstruktivni kritika?
Tvůj příspěvek má oproti ostatním hlavu a patu. Je pravda, že originální film je těžko pohledat (kromě některých filmů Davida Lynche, Akiho Kaurismakiho, Jima Jarmushe, atd). A proč tedy lidé stojí dlouhé fronty na bezduché nastavované kaše typu Matrix: Reloaded? Je to stejně prosté jako to, proč je nejsledovanější televizí u nás ta, která vysílá ty nejhorší (ve všech směrech) filmy a seriály - důvod je reklama. Televize Nova má naprosto účiné a manipulující reklamy, kterým prostě hodně lidí podlehne. A třeba na Matrix: Reloaded se první reklamy objevily už před rokem, takže to je dost dlouhá doba na zblbnutí lidí. Je to jenom byznys.
0/0
21.5.2003 12:15

on

Re: Re: Konstruktivni kritika?
a stejne je to na poli operacnich systemu, zijeme ve stvete kterej par vecma matrix pripomina. Zda se ze je tu seda stupidni vetsina, ktera netusi ze je ovladana, ale ona chce byt ovladana, lide jsou pohodlni a jsou lini hledat svuj nazor. a kdekerej marketingovej magnat jim v to pomaha dotahnout k dokonalosti.
0/0
22.5.2003 23:54

spravedlnost

Natočte realitu
Ehm,někdo by měl taky konečně natočit realitu: Jak židi se zednářema ovládaj svět (aspoň ten západní) ve spolupráci s CIA. Viz známé projekty pro kontrolu myšlení jako je kubark, tower, bluebird a podobně.
0/0
23.6.2003 16:54

almosthappy

zklamani
Pred chvili jsem prisel z te predpremiery, jsem zklamany a Revolutions at jdou do haje. Ceho se dockame, maximalne matrix v matrixu, nebo neco takoveho. BOHUZEL MATRIX RELOADED NEMEL NA VYSOCE HOZENOU LATKU!!!! :-(
0/0
21.5.2003 3:54

TOM_z_NY

ja to videl take 15 v kine na Manhattanu. $9 listek a plno divochu a cernych cikanu k tomu ;o( fujjj Ale jinak ok .. co se mi moc libilo byla techno party po proslovu Morhea k lidu ;o) A nektere sceny az moc dlouhe a zbytecne! Treti dil je jen proto ze prave bratricci nemeli napad asi jak to cele ukoncit nebot ve dvojce jsou prave ty dlouhe a zbytecne svceny! Jenda je jak Noe (Keenu Reaves) bojuje s klonem co se klonuje a klonuje a klonuje a tak jich tam je tolik ,ze ho na konec zalenhou a on jako Superman vzletne se svtycenou rukou k oblakum.. proste nic moc! Opet jsem to nepochopil o co tam jde.... Ale je to komerce a tak to natahne lidi .. vydelal zatim nejvice co mohl do pondeli 19.5. jen za prvni vikend vUSA videlal pres 93 milionu dollaru! Vysilal se jak ve vice 2750 kinech po statech cena $9 za listek tudis prekonal lonsky trhak od splecnosti Sony Spider man , ktery jen zaprvni den vydelal jen 39 Milionu $ a Matrix pres 43 M$ presne o 1.1M$....! Tim vede v TOP 10 pred komedii s EDDYE M. ... kdo uvidi tak uvidi a s jakym pocitem bude odchazet z kina? bude jen na nem ...
0/0
21.5.2003 2:00

www.zijeme.cz

Matrix je tu opět
Mylsím, že ať chceme či ne, Matrix je pojem. Samozřejmě big komerce, ale nový díl může být třeba i lepší, než ten starý. Já jdu - a vy? Zkuste o tom hlasovat na www.zijeme.cz
0/0
21.5.2003 0:51

kolik

matice
take jsem na to koukal, stahnuto z netu, pekna cicovina, 1. dil mel stavu, 2. druhy je snuska tuposti smichana se supermanem a hvezdnymi valkami. dost mne to zdrtilo, skoda
0/0
20.5.2003 22:04

a

a
A dockame se nekdy skutecne kvalitniho filmu (jeste triologie), kde by alespon v tom 1 a 2. dile nehraly prim prachy? Nevim. Ale jestli to nekdy nastane, budu se smát a budu brecet
0/0
20.5.2003 21:02

tuleň

titulky
nemáte někdo titulky, mám už filmík, ale nemám titulky, díky
0/0
20.5.2003 19:57

Dave

Re: titulky
Titulky nepotrbujes....FREE  YOUR  MIND !
 
0/0
21.5.2003 2:35

justice

Re: Re: titulky
to se ti povedlo  
0/0
21.5.2003 8:25

mr x

mATRIX REFUCKED
sTAHNUTO Z NETU. KOUKAL JSEM NA TO ASI 2X , PO 3 TO UZ NESLO A HLEDAL JSEM NEJAKY POZITIVUM A NIC. v JEDNICCE VYHRAL NAPAD I KDYZ  20 LET STAREJ
KDO CETL neUromancera VI O CEM MLUVIM.
dALSI AMERICKEJ BLABOL A BUSHOVINA. tO TY PRACHY ZA LISTKY RADEJI POSLETE NA CHLEBA DO AFRIKY
pOSLEDNI DOBREJ STAHNUTEJ FILM BYL PUNCH DRUNK LOVE
0/0
20.5.2003 19:46

Mik

tak nevím-
mám na to jít nebo ne, docela jsem se těšil...???
0/0
20.5.2003 18:24

Critique

Re: tak nevím-
Rikam, pokud mas doma rychlejsi inet nebo kamose tak to muzes mit pres noc. Je to na DC++. Ja to ztahnul ze ctvrka na patek a ve dvou castech cca 1.5 GB. Je to horsi kvalita a pak i trochu horsi zvuk.  Ale nevim co stoji v Cechach kino, tady 9 dolaru a ja je platil 15teho ale musim rict jsem zklaman. Myslim ze dej je o nicem a kvuli efektum do kina nechodim. To uz radsi doporucim Anger Management s Jackem a s Adamem Sandlerem. Aspon se zasmejete. Mimo jine ten je na DC uz taky. Hodne stesti, ale pokud chces platit 100 korun ci vic myslim ze je to skoda
0/0
20.5.2003 18:41

Masakr

Re: Re: tak nevím-
Muzes trochu vice objasnit co je DC++ a jak to najdu?
0/0
20.5.2003 19:18

Critique

Re: Re: Re: tak nevím-
DC++ je aplikace direc connect ++ neco jako byl napster tak tohle je jako Kazaa na vsechny mozny a nemozny programy, videa, hudbu. Je to nejlepsi aplikace na svete ale je limotovana tebou. Zalezi kolik vec nabidnes tak tolikrat se muzes dostat na zajimave zdroje.  Priklad pokud mas k nabidnuti 80 GB zajimavych souboru {soft, videa hudba} tak te pusti na vetsinu HUBu a pak muzes hledat do noci. S dial upem tam moc nenatropis ale jsou tam i takovy. JInak prevlada cable a dsl. Na Kazee to snad jeste neni. DC++ je milionkrat lepsi nez kazaa.
0/0
20.5.2003 19:51

Masakr

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
20.5.2003 20:21

Critique

Re: Re: Re: Re: Re: tak nevím-
uzij si to bude tezky sehnat list hubu ale zkus nejaky kamose at ti ho poslou. Myslim ze moribundus je nej ceske a jeste czechcannal xxl
dobrou chut
 
0/0
20.5.2003 20:40

kolik

Re: Re: Re: Re: tak nevím-
ale je, uz 4 dny
0/0
21.5.2003 1:40

Tom

Re: tak nevím-
No ja to pujdu a muze si tu rikat kdo chce co chce.A to i takovy nesmysly,jako ze pocitacove triky rozpoznal puhym okem,atd :o))) Je jasny,ze dej nebude zadna bomba,ale chci videt ty efekty ve velkym....
0/0
20.5.2003 18:50

Critique

Re: Re: tak nevím-
Dyt si guma, vzdyt tam je treba nejakej boj, kde je videt jasne jak preskoci neco a je videt animace. Ja to prosel uz asi 6krat. A mimo jine ja se FX zabyvam ale tohle je ulitly. Az to uvidis vzpomen si kdyz jde za Oracle tak tam narazi na nejakeho cinana ci japonce. Triky u toho jsou upadly, to samy seskok z kamionu s keymakerem. Nebo Morf. jak reze Cadilac samur. mecem. A o boji se Smithama, jen tolik scena v scene.
Hezkou zabavu.
0/0
20.5.2003 19:55

Janyskap

Re: Re: Re: tak nevím-
Zajimalo by me jak jsi na tom kino ripu mohl posoudit kvalitu efektu kdyz se obrsz klepe, blika a ma mizerne rozliseni a nerikej mi, ze mas nejakou jinou lepsi verzi. Tahle je taky z toho tvyho skvelyho DC++ a vic jich tam neni.
0/0
21.5.2003 0:07

Critique

Re: Re: tak nevím-
a presne tak. Jdi se na to podivat. Ty jsi to jeste nevidel. Tak az to uvdis tak se muzeme o necem bavit.
0/0
20.5.2003 20:00

jirik

Animatrix je bomba
novej matrix sem jeste nevidel, ale zato ANIMATRIX jo a musim rict ze to je bomba, rozhodne doporucuju
0/0
20.5.2003 18:18

Radek

That's BullShit!!
...souhlas s predchozim prispevkem od Alexe, byl jsem na tom v kine, stalo me to 12AU$ a cely je to totalni nesmysl, jedna se jenom o hodne nafouknutou verzi prvniho dilu, totalni kravina. Na konci filmu jsem se zdesil, ze to jeste bude mit treti pokracovani, podle toho, co psaly titulky! Nechodit na to do kina, snad jedine zadarmo, popr. stahnout ci prepalit. Usetrite aspon par korun. Mejte se vsichni fajn!
0/0
20.5.2003 16:56

Alex Ksela

NECHOĎTE NA MATRIX....
Druhe pokracovani filmu Matrix se vubec nepovedlo. Pokud se chcete podivat na efekty a na souboje tak to asi lepsi dnes nenajdete...ale co se tyce deje...kdejaky vecernicek je daleko zajimavejsi. Trapna scena v jeskyni kde sfetovany dav tanci, potom trochu vasne, a nakonec romantika.... cekal jsem od toho daleko vic. Pokud chcete videt dalsi tuctovou americkou komerci...tak doporucuji...
0/0
20.5.2003 16:40

Critique

Reloaded
No Matrix 2, opravdu nic moc. Nejenze to konci v puli sceny ale i efekty ve filmu jsou rozpoznatelne pouhym okem ze to delal pocitac. Nehlede na to ze hlavnim sponzorem je asi Ducatti a Cadilac. Libili se mi tam dve sceny a to pri pojidani dorticku a sexualniho tance.
Pro ty co chteji je to volne k stahnuti na DC++ vcetne soundtracku. Je to sice delany kamerou z kina ale pro ty co kvalita neni to hlavni je to ok. Jinak zaplatite jako ja za kino ale asi budete trochu zklamani. Myslim ze treti cast je chystana na zari. Nejsem si jist. Asi z toho nakonec bude Star Trek. Je v tom hodne komerce.
0/0
20.5.2003 15:46

Keramik

velkofilmy
jako Pretty Woman:o)))
0/0
20.5.2003 15:29

Upasaka

Inspirace
Vážení, to víte, že Matrix čerpal z křesťanství a buddhismu?
Že si námět nikdo nevymyslel, ale pouze použil dostupné zdroje? :)
 
0/0
20.5.2003 14:51

Ctirad

Re: Inspirace
A copak cerpal z krestanstvi?
0/0
20.5.2003 16:28

Mik

Re: Inspirace
Reklamní trik hoooodně přitažený za vlasy.Takový náznaky dokážeš odhalit peostě skoro ve všem.
0/0
20.5.2003 16:39

znalec

Re: Inspirace
ale jo těch odkazů na různý filozofie je tam fakt hafl, třeba Neo je anagram z One(=Vyvolený, jako spasitel, odkaz na křesťanství), Neo na konci jedničky vstane z mrtvých atd. atd., různých symbolů jsou tam fakt mraky, třeba to "follow the white rabbit" je myslím ukradený z Alenky v říši divů, ale líp by vám to objasnil nějakej vzdělanej fanatik do Matrixu
mrzí mně, že z originálního filmu asi udělali sprostou komerci v americkým stylu - mix akčních scének a nádherných efektům, ale myšlenka a originalita se vypařila :( prostě asi podlehli $$$ když kasovní úspěch je zaručenej, ale to je těžký, Matrix byl dobrej kvůli te své originální myšlence, ale to překvapení jako když se probudí v té vaně se slizem už se prostě zopakovat nedá
 
 
0/0
20.5.2003 17:26

sasha

Re: Re: Inspirace
Muzes me prosim vysvetlit, v cem byl Matrix originalni? Kde mel schovanou tu originalni myslenku? V cem se tak zasadne lisi od (podle ostatnich prispevatelu) komercniho pokracovani? Nebyl snad komercni? Ja nevim, je to proste normalni hollywoodskej velkofilm. Nikomu neberu, ze se mu to libi, ale at mi nikdo netvrdi, ze to je "originalni".
0/0
20.5.2003 18:00

znalec

Re: Re: Re: Inspirace
mno účelem každýho filmu v kině je hlavně vydělat prachy  jenže není vydělat jako vydělat, někdo prostě nacpe do filmu pár známých hvězd, hrozný prachy do speciálních efektů nebo výpravy, udělá tomu obrovskou reklamu a film vydělá i když je o ničem (třeba Titanic). Matrix točili v té době neznámí režiséři, hráli v něm celkem neznámí herci, rekla taky žádná masová a vydělal k překvapení všech obrovský prachy, protože na něm bylo něco co lidi chytlo   co to bylo si přeber sám
0/0
20.5.2003 19:07

Vanous

Re: Re: Re: Inspirace
Tady asi nekdo nepochopil MATRIX 1 co? Ona ta myslenka byla hodne dobra, docela dost na zamysleni jestli na tom opravdu neco neni.
No nic, zkus se na to podivat znova a treba to nekdy pochopis.
0/0
20.5.2003 19:55

sergej

Matrix
sem zvedavy co bude v tretim dile :)uz ted je to nabuseny akcemi :)
0/0
20.5.2003 14:32

Poe

Matrix
Mno, ja na to kouknu ted v nedeli. Pribeh asi nebude nejak silny nebo nezapomenutelny, ale aspon kouknu kam se zas "posunuly" specialni efetky. A Keanu Reeves je prece jen taktez svihak.
0/0
20.5.2003 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.