Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE Pupendo: Ohňostroj smíchu z neveselých časů

Jedno je nesporné a nezpochybnitelné: Pupendo baví. Dokonce je to legrace ukrutná, legrace na způsob ohňostroje, jenž vybuchuje až marnotratně v každé větě či situaci. A přitom legrace onoho vzácného druhu, kdy člověku nemusí být za vlastní smích stydno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bláboš

tak tohle si myslím
mě (nebo mně? _:)_ )  se zdá pupendo jako dost smutnej film. i když jsem se občas zasmál. je to prostě něco jinýho než pelíšky. to, že to napsal stejnej člvoěk (nebo ne?) neznamená, že to bude stejný. no a to je asi tak všechno _:)_
0/0
30.5.2003 14:57

Tylor Duncan

vam kritikum
ja byl na filmu dvakrat, a nejak mi nesedi mistni kritiky. zatimco vy ste se nudili, ja dvakrat za sebou slysel celej sal vybuchovat smichy v ruznych momentech film. tenhle film ma bavit, lehce uvest do melancholie a to je vsechno. a vam radoby chytrakum co to srovnavate s peliskama, ... proboha proc? to je jako srovnavat filmy sveraka&smojlaka "vrchni prchni" a "jachyme hod ho do stroje" ...
0/0
30.5.2003 13:58

Jirka

Velké zklamání
Hezký den, nedávno jsem shlédl film Pupendo a bylo to pro mě veliké zklamání. Určitě si nezaslouží tak obrovskou reklamu jakou měl. Celý film jsem marně hledal vtipnou scénu nebo nějaký dobrý fór. Jak někteří srovnávají tento film s Pelíšky nebo s jinými českými komediemi, tak to vůbec nemá smysl. Myslím si, že Pupendo je velkým filmem o ničem....
0/0
26.5.2003 13:16

Marus

Nuda v Brne
At uz jdou s tim Pupendem nekam. Je to nuda. Jdete se vsichni mrknout na "Nuda v Brne". To je vynikajici film!!!!
0/0
26.5.2003 8:12

Radek

Re: Nuda v Brne
Souhlasím, Pupendo bylo absolutne o nicem, Nuda v Brně, je film, kterej má duši....
0/0
29.5.2003 15:14

pozorovatel

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
23.5.2003 13:21

Mattes

Spatny monitor?
Tak jsem se podival na Pupendo. Ohnostroj smichu, herecke koncerty,Pavel Liska, uklidnujici sceny, proste skvelej film. Muj monitor je ale asi tak spatny, ze nic z teto skvele podivane neukazal a ja se dve hodiny nesmal a nudil az jsem malem usnul. Pupendo je skutecne velmi pekny film.
0/0
21.5.2003 19:03

Michal Cerny, Pardubice

Slusnej film
Tak jsem zase tolik vyklepanej z toho, ze pujdu na Pupendo, nebyl, ani jsem od toho tolik necekal. Po tom, co jsem odchazel z kina, tak jsem si rikal, ze Pelisky byly lepsi. Nicmene postupne se mi to zacalo v hlave rozkladat a film se mi ted s odstupem casu libi vic, nez tesne po promitani. Vybavuji se mi jednotlive repliky, jednotlive situace, mozna se mi to tedy libi vic proto, ze si vlastne v hlave tocim novy film, do ktereho vkladam i svoje vlastni pocity i zazitky. Na Pupendu se mi libilo, ze se kazdy smal necemu jinemu, podle toho, jak v nem ktera situace vyvolala jeho vlastni vzpominky. Byly i situace, kdy se nesmal vubec nikdo, krome jednoho cloveka. Mel jsem obcas pocit, jako by ten film byl toceny pro kazdeho individualne, kazdy si z toho vzal neco jineho. Souhlasim s tim, ze se nektere prvky (treba deti ve skole) nepovedly, ale celkove si myslim, ze je dobre, ze film pripomnel, jake to tady tenkrat bylo a abychom na to mysleli, kdyz se nam neco nelibi ve svete soucasnem. Myslim, ze tehdejsi dobu nam to pripomnelo velice dobre.
0/0
14.5.2003 17:41

berkshire hathaway

Šampaňský bez bublinek
Dobrý den, včera jsem viděl Pupendo. Pelíšky a Musíme si pomáhat mají deset bodů z deseti, opravdu dobrý filmy, vybroušený. Pupendo bohužel u mě propadlo, většina herců působila mdle, vtipy byly už očekávaný a bez většího náboje, některý věci vůbec nepřipomínaly 80. léta (jsem ročním 69) a hlavně herecký obsazení už není ono - pořád stejný lidi, mě nejvíc vadí Holubová, a ani uřvaná scéna se silikonovýma kozama Vilmy Cibulkový (chce s nima prorazit do porna?) to nezachránila. Jedinou vyjímkou byl Pája Liška, to bylo supersonický + Divoké včely taky super. Tak je je můj zážitek, mějte se fajn, snad to příště bude lepší. Ahoj
0/0
12.5.2003 14:36

CEZ

Trochu si to urovnejte v hlavě!!!
Nejdřív si to urovnejte v hlavě a porovnejte americkou produkci typu Spiderman, apod. s Pupendem a pak něco vykladejte. Je to oddychovka a mě se moc líbila, tak tady každý nekritizujte, stejně jste se většině těch forků smáli taky. Více takových filmů, lepší takové než např. film Eliška má rada divočinu.
0/0
4.5.2003 10:51

Honza

U mně dost dobrý
Viděl jsem to a byl jsem spokojen, třebaže jsem se obával, že kvalita filmu nebude odpovídat předešlé propagaci. Já se smál a bavil a živě jsem si připomněl časy minulé. Tenkrát jsem měl to štěstí, že jsem tehdejší dobu vnímal "náctiletýma" očima a měl své starosti a zájmy, které byly jen moje. Dnešní generace nemůže pochopit, co nikdy nezažila. Proto ty přílišné kritiky. Film ale splnil účel, mělo -li to být zasazení příběhu postaveného na individuálních výkonech herců  do času, na který by nikdo neměl zapomenout.
0/0
30.4.2003 0:45

johny.r

zkresleny
Je fakt ze filmy Sakali leta, Pelisky, i Pupendo jsou zkresleny. Je to trochu skoda, ale oproti prerdchzim letum, kdy ve filmu byli jeste vetsi nepresnosti je to mnohem propracovanejsi. Ale pokud je to zabavnej filma ane dokumentarni tak ho tak chce brat. I kdyz Dusek je sasek a hrat umi bidne.
0/0
17.4.2003 14:42

2FAST4U

PUPENDO
PUPENDO JE ODDECHOVKA,NENI TO ZADNY UMELECKY VYTVOR,ALE JE TO SKUTECNE FILM,U KTEREHO SE UKLIDNITE Z TOHO SILENSTVI,KTERY SE ODEHRAVA VENKU.JEDNOZNACNE PAK MUSIM VYZDVIHNOUT VYKON LISKY. DRAKU,CO TYS TAM NABIDNUL,TO JSEM JESTE NEVIDEL,JEN KVULI TOBE NA TO JDU JESTE JEDNOU,PROTOZE JSEM RVAL SMICHY.ZA TO TI DEKUJU....
0/0
16.4.2003 21:37

Miki

dobrej film!
Vubec teda nechapu ty kriticky hlasy... lidi, vy ste namlsany americkejma koninama s presne vypocitanym uvodem, pointou a koncem pokud mozno se srdcervoucim hepyendem!!! Hrebejk udelal pohodovej film o absurdite ty doby a to velice vtipne a inteligentne. Jasne jsou tam chyby, jako treba rozjiveny deti ve skole, taky bych rekla, ze to moc nebylo, byly jsme vecne seřvaný soudruzkama ucitelkama:), ale zakladni atmosfera tam je. Taky se mi libilo, jak Hrebejk vtipne ukazal rozdil mezi nesvobodou vnitrni a nesvobodou vnejsi, a to je dulezity i v tyhle dobe, kdy plati jiny zakony. Muzu jen rict, diky za takovej film, at je jich vic!!!!
0/0
16.4.2003 14:33

Viktor

Kino.....radeji uz ne!
Do kina nechodim uz spousty let.Ale na tento film jsem zasel abych podporil ceskou kinematografii.Musis rici,ze toho lituji.Tak spatny film,postaveny na primitivnim humoru a realite minule doby jsem opravdu necekal.Kdyz k tomu prictu ze film byl nejakou specialni fomrou remasteringovan a vypada jakoby to byla 100 kopie VHS,kde cernou muzete hledat opravdu stezi(je tam zrnita seda-maximalne)...chtel bych penize zpet.Popravde,mam DVD a tohle jsem opravdu necekal.Vim,ze kinoprojekce je nejhorsi reprodukci obrazu,ale tohle me opravdu prekvapilo.Myslim,ze ho nikomu nedoporucim.Snad jen tomu,kdo hleda pohyblive obrazky bez hlubsiho deje a myslisi,ze obdobi komunistickeho rezimu bylo vtipne.
0/0
14.4.2003 15:12

Jane

Re: Kino.....radeji uz ne!
Naprosto souhlasím s tímto názorem. Je mnohem lepší přečíst si Šabachovy knížky, než si kazit dojem nevydařeným filmovým kompilátem...Navíc prostředí multikina s předimenzovanou hlasitostí a plátnem připomínajícím svou velikostí Letenskou pláň, podpoří celkovou nedokonalost a zanechá dojem blížící se spíš pláči než smíchu......
0/0
14.5.2003 13:02

Lenka

Pekny film
Opravdu pekny film. Nechapu ty negativni ohlasy....
0/0
14.4.2003 15:05

doxa

Kdo to zažil zatleksá,pokud se nestydí
0/0
14.4.2003 6:00

Drsňák

Díky Bolkovi!
Podlehl jsem propagandě hlásající, jak je dobré na film jít. Zásluhou pana Polívky netvrdím, že to byly vyhozené peníze, ale...
1. Pamatuji si, jak všude ve školách byly na zdech nalepena tzv. umělecká díla, několik barevných kostek od zasloužilých umělců./nikdy jsem nechápal, že za  tyto výtvory ještě bere někdo peníze/. Vždycky jsem si myslel, že museli být notně pod parou, když pro nás kulturní barbary, tvořili tato nezapomenutelná díla. /děkuji autorům filmu, že mi to připomněli/
2.Do zemí jako Jugoslavie a pod. jezdila určitá kasta lidí - / paní ve filmu říká :"Vždycky jsme jezdili a teď nemůžeme!". Jinak celá řada lidí si nemohla dovolit ani ten zmíněný Balaton.
3.Zkreslování pokračuje výstupy školní mládeže. Takhle drzá jsou děcka až nyní ve škole, dříve to neexistovalo a je to dobře.
4.Domnívám se, že za herecký výkon si zaslouží pochvalu pan Bolek Polívka. Hrál to skutečně skvěle a jenom mu děkuji za to, že jsem se vydržel koukat až do konce. Film to byl obyčejný, průměrný.
 
 
 
0/0
12.4.2003 8:28

Jiřka

Nemá chybu
Film je perfektní. V té době jsem byla už dospělá, vím přesně, o co jde. I takoví jsme byli.
0/0
8.4.2003 14:44

Ela

Re: Nemá chybu
ano, Jiřinko, taky jsem v té době už byla dospělá.... a právě proto si nepůjdu do kina vzpomínat na tu spoustu promarněného času....bylo ho podstatně víc než radostných podnětů :-(
všechno, co tenkrát " nešlo" a "nemohlo se", jsem dohonila a už to dávno neřeším. ale zapomenout nejde.
0/0
9.4.2003 16:06

Jiřka

0/0
8.4.2003 14:40

Liliana

tak teda nevim...
...Predne me jako divaka urazi, jak si tvurci mysli,ze obecenstvo opiji rohlikem. Film je to velmi spatny,klise, schema,efektnost na ntou. Sverakovi tzv.odbornici vycitali vykalkulovanost.,ale proboha, Sverak je minimalni brilantni remeslnik, inteligentni filmar.Pa Hrebejk si uziva vlastni samolibosti dosyta..K cemu prvni zaber toceny z jerabu?Smysl nevidim..hned na to zaber na chalupy.. kombinace Polivka a maly syn.. to uz jsme tu taky meli tisickrat/co Kolja-vzdyt je to stejne schema utocici na divakuv sentiment/..vtipy casto na urovni deti ze zakdlani skoly. Neverohodne je chovani deti ve skole.. v 80. letech jsme drzeli hubu a krok/ v 89 jsem byla v sedme tride/,nikdo by si nedovolil si takto vyskakovat, takova oprsklost decek se "nosi" az dneska..,ale samozrejme, muselo se o tech forech hrat cili slo ryze o utilitarni pouziti...Mara si jezdi do hospody na druhy breh Vltavy lodkou, benzin taky neco stoji,hlavne ze pak ji chleba ,v sobotu namazany....-ale chapu,lodka, zapad slunce, parnik na Vltave ,vypada libive. Ano,pri par vtipech jsem se uprimne zasmala, rada to priznam,taky priznam,ze jsem sla do kina s velkym ocekavanim...,prí kupovani listku jsme zazila narodni filmovou hysterii,kdy "to" vsichni musi videt.Stejne tak jsem pozorovala reakce publika,cekala na ty ocekavane salvy smichu,ale nic takoveho,ani podobneho se nekonalo. Spis pousmani, semtam jednolity smich,,ale velmi casto spis takove naladovani se na legraci, dky si divak uvedomuje, ze by se mel smat,tomu co se mu predkalda,ale nejak mu to nejde.. A tak jsem si i uvedomila, jak je kritika politikou,lobovanim, jednim velkym marketingovym tahem.
0/0
7.4.2003 19:40

Ikken

Re: tak teda nevim...
Já jsem film viděla a i když v mnoha věcech s Lilianou souhlasím, neřekla bych, že je to "velmi špatný film", jak napsala. Je to komedie, taková oddechová, fakt je, že řada věcí mi tam přišla taky dost přitažená za vlasy (oprsklost dětí ve škole, tak to tenkrát fakt nebylo. Taky chudej Mára na loďce byl fakt něco). Nejlepší na tom filmu je Liška.
0/0
9.4.2003 18:51

Michal Prikryl

jsem nenarocny divak, co chodi do kina maximalne jednou tydne:-)
a Pupendo se mi zarylo...nejvic asi Pavel Liska, vedle jeho hlasky z Divokych vcel: : Sem te pozval na Pepsi, tak si das Pepsi", urcite obstoji jeho vysadkarska padina, pripadne replika jeho skorodivky..." A jak to peres?"
mam pocit, ze jsou uzasni, film i Hrebejk, mozna spis Sabach ci Jarchovsky, nevim, kdo ma vetsi podil na vysledku.
Zil jsem tehdy, jsem rocnik 1968...vim o cem ta doba byla, sice jen z pohledu mladeznika, ale presto...  Vim, cemu se smeju a delam to rad... Kazdy, kdo si zkusil vypravet humornou prihodu vetsimu poctu posluchacu ( aspon trem) vi, ze to neni jednoduche... a kazdy, kdo to umi, je u me frajer... A ten, kdo rika, ze kdyby mel prilezitost, urcite by to udelal lip... Vsichni maji na zacatku stejnou prilezitost, jen se kazdy jinak pere.
A na zaver okridlenou vetu z prebalu jedne dulezite knihy:  "Nepropadejte panice." Takhle dobry film jen tak nenatocite... Je to skoro stejne dobre jako Cerna kocka, bily kocour, jen to neni o Jugoslavii...  
 
 
 
0/0
7.4.2003 12:30

ziki

jen scénky, nic víc
Pupendo není film, ale sled většinou ne příliš povedených a zdlouhavých víceméně komediálních scének (viz telefonování manželce, hledání náušnice, ranní buzení dětí, kurz plavání atd.). Propaganda kolem tohoto veledíla je ukrutná.  
0/0
7.4.2003 10:37

Milan K

Re: jen scénky, nic víc
Souhlasim s tebou - asi jsem mel prilis velke ocekavani - nekolikrat jsem mel pocit, ze jiste sceny (ac vtipne) jsou ve filmu jaksi "navic" ...
A snad jen na okraj - myslim ze film bude u rady lidi budit malicko rozporuplne pocity ... A nebo myslite, ze s "bohém", ktery ac bez prostredku byl "dokonale svobodny" (rikalo se tomu myslim svobodne povolani ze ?) se dokaze ztotoznit vetsina "mlcici vetsiny" ?
Nebo je nakonec ten kladny hrdina Dusek .. ?  
0/0
7.4.2003 17:40

Franta

Ospaly
Nebyt vykonu herce Duska, ktery vnasi do filmu dynamiku, asi bych usnul nebot vsichni ostatni herci pusobi velmi ospalym dojmem.
0/0
5.4.2003 18:24

0/0
5.4.2003 18:18

pupendo

film je OK!
Běžte na to, kdo zažil tu dobu (mě je 34), tak se bude bavit a zároveň se nebude stydět... (jako někteří naši rodiče) - ač to „mysleli dobře“.
0/0
27.3.2003 23:21

Praha

Hlas Rudého práva
Paní Mirko ,při vzpomínce na Vaše plky v " ruďasu"je mi blivno.Vaše kritiky nebere nikdo vážně a Pupendo je tak dobrej film,že je lehké se prezentovat bez rizika blamáže - jděte se vycpat.
 
 
0/0
27.3.2003 21:01

KJ

Jen aby
to bylo ke koukani, kdyz to Spacilova pochvalila. * Potvrzuji jen obecne znamy nazor v umeleckych kruzich, ze chodit se ma zasadne na filmy, ktere Spacilova hani. Na filmu ji pochvalene se vetsinou neda ani koukat. 
0/0
27.3.2003 20:58

Lucie

Jdete na Pupendo!
Ahojky vsichni. V pondeli jsem mela prilezitost videt na jednom z nekolika predpremierovych promitani Pupendo. Myslim, ze se v sale bavila vetsina z nas. Je to mily film, ktery urcite pohladi dusicku. Urcite Vam vsem, kterym se jeste libi pekne filmy, doporucuji navstevu kina a zakoupeni si listku na Pupendo.
Lucie, studentka, 22 let
0/0
27.3.2003 19:44

hejkal

Takovej echtovní českej bijáček
Donedávna u nás filmaři vzlykali, že nejsou peníze a kdesi cosi. A vida! Dnes je těch filmů tak akorát na zblbnutí. Přemlouval jsem přítelkyni,aby se mnou na to Pupendo šla, ale nemá ráda Duška a celou tu současnou první ligu. Moje šance ji ukecat definitivně pohasla poté, co jsem jí nezabránil ve sledování včerejšího kulturního přehledu po hlavní zpravodajské relaci. Ukázkám z filmu (Duškovy repliky):"Kdo tvrdí, že nikdy neonanoval, ten onanuje dodnes". Nebo: "Tati, onanuješ?" - "Rád bych, ale mám maminku", se né a né smát!? A tak prosím všechny dobrovolné, nedobrovolné, placené, neplacené, podplacené, no opravdu všechny propagátory předmětného filmu: nechte nás v klidu žít! Odstraňte odporné mužské tělo ze všech tramvají, bilboardů, prodejen, nádraží, vestibulů. Jinak se moje jindy čiperná a usměvavá něžná polovička bude muset vystěhovat - minimálně za kopečky.
0/0
27.3.2003 17:10

funnyarse

Re: Takovej echtovní českej bijáček
Vymen ji..
0/0
27.3.2003 19:29

Petrs

Re: Takovej echtovní českej bijáček
Vis mily Hejkale, tomu se rika PR, marketing a jeste ruzna jina zpravidla cizi slova. Ucelem je pak predmetny produkt, v tomto pripade film, co nejlepe prodat. Pani Spacilova se teto cinnosti tez hbite ujala a budiz ji přán i pripadny profit. Faktem je, ze predmetny film je totalni sracka a bavit se u nej muze jen clovek, co tu v teto dobe nemusel zit. Vsichni ostatni se muzou jedine stydet, pokud tohoto jsou vubec schopni. Bud tedy vdecen sve mile, ze Te takove hruzy usetrila.
0/0
27.3.2003 19:33

looser

Re: Takovej echtovní českej bijáček
Tak at si pousti na videu Vaculika a Tofiho a jejich urostla tela a nenecha se rozhodit "soucasnou prvni ligou"...
0/0
14.4.2003 10:09

Pupík

Asi jsem se zbláznil:)))
No, film to není špatný, ale nesmál jsem se, ani nikterak nebavil. Ten ohňostroj smíchu jsem neviděl, ani neslyšel. Tak nevím. Zajděte si na to, ať taky znám váš názor. 
0/0
27.3.2003 16:37

Ljubica

hurááá do kina
tak lidi, doufám, že se dneska v sedm v galaxii uvidíme a že mi tam nikdo nebude šustit popcornem pod nosem... už se moc těším, takový malý soukromý filmový svátek...
0/0
27.3.2003 16:24

Jirka Sirka

Spáčilka to pochválila
Kdyz to ta Spacilka tak pochvalila, tož proč na to nezajít?
0/0
27.3.2003 15:51

XM

Re: Spáčilka to pochválila
je to presne obracene, chodit se musi prave na to, co pohanela ;-
0/0
27.3.2003 20:30

YOSHI

Re: Re: Spáčilka to pochválila
Úplně s tebou souhlasím! Ty její recenze jsou nářez!!!
0/0
27.3.2003 22:58

Věra

Už se těším
Lekla jsem se, že Spáčilová na filmu nic nenajde. A našla, kritička naše pesimistická. Takže všichni hurá do kina, protože ten film bude senzační.
0/0
27.3.2003 15:30

Lukáš

Re: Už se těším
Slyšel jsem asi před rokem při rozhovoru o novém filmu krásnou větu: "Spáčilka to ve Frontě strašně strhala. To bude asi dobrej film!" Ale jinak nic ve zlym. Čtu její recenze docela rád a často s nima souhlasím.
0/0
27.3.2003 15:56

Ditule

Re: Re: Už se těším
NĚCO JINÝHO JE ZÁBAVNÁ RECENZE A NĚCO JINÝHO ZÁBAVNEJ FILM!!!!!!!!!!!
0/0
27.3.2003 17:44

flash

Re: Už se těším
spacilova? to je ta dama co pela kdysi za soudruhu ody na film o Klemovi Gottwaldovic?
0/0
15.4.2003 9:27

Hanna

Re: Už se těším
Nenadávejte všichni na Spáčilovou, její recenze mě pobaví víc než film!
0/0
15.4.2003 9:53

pupinda

uz aby to bylo
provedla jsem rezervaci 12 mist, nemuzu se dockat
0/0
27.3.2003 14:46

Milik

Re: uz aby to bylo
Tak to se muzes v kine poradne roztahnout!
0/0
27.3.2003 17:29

fík

Zajdu, zajdu.
Přečetl jsem předchozí příspěvky. Souhlasím s Vendulou, i když já se podívat půjdu. Vendelín píše o normalizační depresi. Obávám se, že u mě půjde spíš o agresívně vychechtanou, normalizačně depresívní nostalgii. Všechna ta Šakalí léta, Pelíšky a Pupenda vypovídají nejen o vypravěčských schopnostech sehraného kamarádského tria Šabach-Jarchovský-Hřebejk, ale i o našich schovívavých a v podstatě příjemných a více či méně živých (přímých, nebo zprostředkovaných)vzpomínkách na onu dobu. Nenechme se klamat změnou kulis a režisérů. On se totiž pořád hraje stejnej kus. A propo: nedokážu si představit, kde jinde než v Čechách by se společnost smála filmům o své smutné minulosti. Vždy jde jen o satiru a ironii cílenou na určitou skupinu. I to je možná důkaz, že žijeme pořád v těch samých reáliích.
0/0
27.3.2003 14:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.