Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OSA tvrdí: Právní vědomí je v Česku stále slabé

Česká republika patří k zemím, které s obtížemi prosazují ochranu autorských práv. Tu u nás upravuje autorský zákon. Americká monitorovací organizace International Intellectual Property Alliance odhaduje, že loni americké společnosti utrpěly na tuzemském trhu ztrátu 1,85 miliardy Kč "zásluhou" pirátského kopírování programů, počítačových her, filmů či hudby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honza

upss :o) tady nemel bejt meil
ještě dodatek...k tomu výroku toho undegrandový klasika
mladý umělci se snaži zdokonalovat v muzice a ne obíhat všechny blbosti jako je OSA!
jednim slovem OSA-BLBOST!
usa naznačila možnost krásného okrádání a všichni se toho chytaj!
0/0
14.3.2003 2:33

honza

sirjackzkryr@seznam.cz
proč jako kapela která hraje vlastní písničky má zaplatit nejakej poplatek...........kolik vam platí v ose....za každýho chycenýho člověka 1000?????
dneska lidi neví na čem vydělat OSA je absolutně o ničem organizace! musika se dělá pro lidi a ne pro prachy a když se nějakej človíčkovi z olympiku nelíbí hrát v sokolovně pro 250 lidí at si dělá megaturné a vesele si při tom rozkřikuje že nemají radi kamery
musika pro lidi ne pro peníze !
0/0
14.3.2003 2:29

Pavel H.

A jaké je právní vědomí OSy?
Už jednou jsem zde uvedl co si o kontrole a výběru autorských honorářů myslím. Tedy ještě jednou: Je nemyslitelné, aby účelová organizace měla v demokratickém státě tak velkou moc, jakou si OSA snaží prosadi, udržet a posílit. Podle mého názoru by měl být vytvořen registr chráněných autorských děl, spravovaný státem (a tyto státní registry pak celosvětovým registrem spravovaným v rámci OSN nebo UNESCO). Kontrolní orgány k účelu ochrany autorských práv zřízené a kontrolované oficiálními registry by měly právo kontrolovat a postihovat neoprávněné provozování, zveřejňování a šíření pouze registrovaných děl, a vybírat registrem, ministerstvem kultury a ministerstvem spravedlnosti odsouhlasené poplatky, které by pak byly přerozděleny autorům nebo správcům jejich pozůstalosti, tedy fyzickým nebo právnickým osobám, jejichž právo by vyplynulo z dědických nároků k dílu. V případě, že by autor nezanechal oprávněného dědice (na základě příbuzenského vztahu nebo závěti, v níž by mohl být dědicem určen stát), přešla by ochrana díla na registr děl, nikoli však právo na pobírání autorských honorářů. Autorské honoráře by v takovém případě byly placeny zvláštnímu fondu pro rozvoj umění ministerstva kultury a sloužily by k podpoře rozvoje uměleckých škol. Část by byla poskytována světovému kulturnímu fondu pro stejné účely. Neregistrovaná díla by byla mimo jakoukoli kontrolu, a jejich "náhodné zařazení" mezi díla chráněná a vymáhání příslušných (tedy spíše nepříslušných) poplatků by mělo být důvodem k disciplinárnímu řízení s kontrolorem a v případě jeho neoprávněného obohacení nebo poškození zájmů jiné osoby by mělo být trestným činem, jako každá krádež, omezování osobní svobody apod. Rozhodnutí o zanesení díla do registru by záleželo pouze na autorovi. Nepřihlášená díla by nebyla ani chráněna, ani by nebyla mezi chráněná díla zařaditelná na základě časového či jiného klíče. Ochrana díla by neměla trvat déle než 75 - 100 let s výjimkou děl uznaných národními a nadnárodními nezávislými institucemi jako kulturní dědictví národa a světa. Taková díla by pak nesměla být zneužívána například pro reklamní účely a tak i znevažována. Stejným způsobem by bylo možno chránit i práva interpretů, v době digitálního záznamu by pořízení vzorků pro účely registrace a následné identifikace nemělo být problémem.
0/0
9.3.2003 15:51

Tonda K.

Zase jeden výsměch...
Již to bylo mnohokrát dokázáno a tento článek to opět potvrzuje - OSA je terroristická, na socialistických principech fungující organizace, která samotnou existencí čemukoliv, co má něco společného se slovem "právo" naprosto odporuje. Veškeré proklamace OSY jsou argumentací prakticky totožné s články proti disidentům v sedmdesátých a osmdesátých letech. Osobně nevidím rozdíl mezi dnešními lidmi z OSY a předlistopadovými estébáky...
0/0
8.3.2003 15:19

logic

Chyba je v evidencnim systemu a ohlaskach
Dost mne prekvapuje, ze se nebavite o jadrech vsech problemu. Jednou z podstatnych veci, ktere jsou pro mlade autory velkou komplikaci jsou tzv. ohlasky. jednoducha vec, obdrzite formular, kde po vas vyzaduji notovy zapis, ale chtela bych videt blazny, kteri jsou schopni svoje skladby, kde neni nahodou vokal vypisovat basovou linku nebo bici...tyka se to elekronicke progresivni muziky, ktera ma desetitisice fanousku ruznych stylu od downtempa prez house po breakbeat... Vychodiskem by bylo, kdyby osa zridila databazi napr. 30vterinovych ukazek ve formatu mp3.
Dalsi  vec, osa neni schopna mit obycejnou elektronickou databazi, na jejimz zaklade by vycislovala skutecne data (elekronicke udaje z televizi za hudbu ve filmu a reklamnich spotech,  za radiove vysilani, verejne provozovani..). Zatim s nimi neumi objektivne pracovat a vytvorit regulerni jednoduchy system, ktery umozni autorovi kontrolu nad svymi prijmy.
Paradoxem je, ze autorum snizila vysi poplatku za televizni reklamni spoty, ale od televizi vybira stejne- je to ok?
Dale, ohledne vybirani poplatku z klubu, hospod apod. Je sice pravda, ze maji nejake tabulky, ale ve skutecnosti se jimi nedrzi takze se lehce stane, ze vinou nejakeho regionalniho urednika nekdo plati tolik a jiny o par tisic vice - lidsky faktor?
Dale zjistite pri podpisu smlouvy, ze se upisujete dablu. Lehce se muze stat, ze vase skladba je v reklamnim televiznim spotu a vy o tom nevite...nekdo si koupil prava od osy a nahral to znova - takze vy s tim nemuzete nic delat ikdyz vam to poskodi image.
Kdyz vam nekdo puvodni nahravku zcizi resp. vyda na nejakem albu kde neni vas souhlas, ocekavate, ze organizace, ktera vam za spravu autorskych prav bere procenta, zajisti pravni pomoc. Od osy nemuzete ocekavat vubec nic...
Mohu pokracovat vyctem chyb na ose, ale 2 velke, co my lezi v zaludku je ze nikdo z nas nema prehled co se deje s penezi, ktere vybere za utory nezastupovane osa a za zahranicni cd...Mimochodem je pry drzi 3 roky a pak propadaji ve prospech osa
Dalsi vec, ktera mne privedla k zurivosti byla, ze ikdyz jsem mela 2x domluvenou osobni schuzku s osa za nezastupovane autory, kde jsem chtela vyresit narok na autorske poplatky (autori, jejichz prodeje se pocitaji na tisice, verejne vystupuji, par klipu probehlo, distribuce do zahranici..) Tak ani jednou dotycne osoby z osy nebyly v budove OSA - neobtezovaly se aspon telefonicky schuzku zrusit...To vas rychle prejde chut na jakekoliv kontakty s OSA...
0/0
6.3.2003 17:52

Koki

Re: Chyba je v evidencnim systemu a ohlaskach
Jednoduchý recept.Trvat na zveřejnění částek, které pobírají špičkoví politruci OSA za prokazatelné užívání cizí hudby.Jedná se o paušální milónové(či desetetimilónové?) roční honoráře z tzv. fondu neidentifikovatelných zdrojů.Poskové a fízlové z OSA nekompromisně zkasírují veřejné produkce, TV, rádia a já  nevím co ještě, ale nikdo neví  za jaké konkrétní skladby (autory)  jsou vlastně peníze paušálně vybírány.A celá částka se na konci roku rozdělí podle mafiánského klíče OSA, stylem já na bráchu,brácha na mě. A věřte mi, že raději než by sametověrudí pop výboři  veřejně přiznali, jak velkoryse zobou, tak raději půjdou od toho.Vždyť kolik se skutečně hraje třeba Chadimových,Ducháčových  či Andrštových skladeb? A bude kllid.
0/0
7.3.2003 10:05

Merhaut

Re: Re: Chyba je v evidencnim systemu a ohlaskach
Naprostý souhlas, to je podstata všeho co OSA činí. Prospěch zainteresovaných na úkor neidentifikovaných.
0/0
7.3.2003 18:51

PUIOT

FUJ
FUJJJ
0/0
6.3.2003 14:53

Libor Pelcman, Most

Osa znemožňuje svobodu projevu
Pokud někdo někde začne spontánně hrát (třeba na kytaru), tak porušuje zákon, protože to nenahlásil 10 dní předem OSE !!! To je něco naprosto nepřípustného. Pokud někdo udělá dobročinný koncert, tak to OSU také nezajímá a chce zaplatit vše, co bylo na dobročinnost vybráno. Pokud někdo uděá akci pro děti a jde si s nima zazpívat, OSA ho také zkásne. Jsou lidé, kteří chtějí hrát jen tak, pro radost sobě, ale to OSA prostě nechápe. OSA likviduje to podhoubí, z kterého v kultuře vznikají ty nejlepší věci. A ohání se přitom slovy jako "právní povědomí". To je k smíchu.
Redakci IDNES: Prosím zveřejněte tento názor, protože váš článek OSE nadržuje.
0/0
6.3.2003 8:28

Libor

Osa znemožňuje svobodu projevu
Pokud někdo někde začne spontánně hrát (třeba na kytaru), tak porušuje zákon, protože to nenahlásil 10 dní předem OSE !!! To je něco naprosto nepřípustného. Pokud někdo udělá dobročinný koncert, tak to OSU také nezajímá a chce zaplatit vše, co bylo na dobročinnost vybráno. Pokud někdo uděá akci pro děti a jde si s nima zazpívat, OSA ho také zkásne. Jsou lidé, kteří chtějí hrát jen tak, pro radost sobě, ale to OSA prostě nechápe. OSA likviduje to podhoubí, z kterého v kultuře vznikají ty nejlepší věci. A ohání se přitom slovy jako "právní povědomí". To je k smíchu.
0/0
6.3.2003 8:23

Alesi

Janda
Proč Janda VISÍ NA ose JE JASNÉ. Kdepak jsou nějáké pecky z poslední, nebo předposlední, nebo předpředposlední desky Olympicu!!?? Nikde, Janda na svých produkcích vykrádá sám sebe (anebo bůh ví koho jako autora ), když do nekonečna obehrává Želvu, Slzy tvý mámi atp. Možná to je tím, že na těchto starých peckách Olympicu, pouze přicmrndoval a tvořil je někdo jinej.A potom se v televizním pořadu ptá sám sebe, že nechápe, proč lidi tyto písničky pořád chtějí?! Odpovím si sám, protože jsou dobrý, narozdíl od tvorby pana Jandy, abych neurazil za posledních 15 let.
0/0
6.3.2003 6:18

Nikol

OSA, Dilia a spol. "ochránců autorů"
Číst názory OSY a spol. mě vždy velice rozesměje. Chudáci ale třeba pořadatelé např. folklorních akcí kde vyberou vstupné cca 2000,-Kč ale OSE musí uhradit např. 10000,- Kč za použití děl autorů mrtvých asi tak 100 let. A co teprve taková Dilia, která obírá firmy které prodávají kancelářskou techniku a to jen proto že možná by si někdo eventuelně na kopírce kterou prodali okopíroval notový zápis. Hm, jsem zvědavá kdy budeme platit poplatek za to že si doma zpíváme v koupelně.
0/0
5.3.2003 16:19

Underground

Za co?
Takže kdyby pan Chadima zakomponoval do některého svého díla, (a že jich je), bučení skotu, budou poskokové z OSA  obcházet po venkově stáda skotu a kasírovat od majitelů bučících hovádek honorář?A jaký v tom je rozdíl, když vysmahnu nesmyslné dva akordy na kytaru, nechám si je v OSA posvětit a do konce života pak budu mít zaručený paušální honorář?Rozdíl je ten, že když je vysmahnu jako normální a poctivě se živící občan, tak se mnou OSA vyrazí dveře, a když je  vysmahnu jako  vyvolený OSA kádr, jsem za vodou.Jak to jde dohoromady s demokracií, a stejnými právy pro všechny?  
0/0
5.3.2003 14:34

Staník

stejný metr
Ještě k tomu bigbítu.Pamatuji, že i Olympic začínal s kopírováním kapel, jako byli Kings, Dave Clark Five a pod.Má dnešní politruk OSA, pan Janda pocit, že se s těmito skutečným a originálními autory dostatečně autorsky, tedy finančně, vyrovnal?Vyplňoval i on pravdivě play listy, když už v začátcích jezdil s panem Smetákem po republice po sálech pro tisíce posluchačů a rejžoval prachy?Pravděpodobně ne, protože se tehdy písnička stáhla z magneťáku a okopírovala, aniž by se třeba znal název skladby či kapely.Proč ne, dělaly to tak všechny bigbíty.Jak se to ale slučuje s jeho dnešním inkvizitorováním v OSA, bůh suď. 
 
0/0
5.3.2003 13:16

Katani

MafiOSA
Milá OSO!
Moc nás překvapuje, že si stěžuješ na slabé právní vědomí a neznalost autorského zákona v Česku, když právě ona neznalost je největším zdrojem Tvých příjmů. Snad se to dá vysvětlit jedině tak, že už ses nažrala k prasknutí a potřebuješ si tady vykonat potřebu. Nuže doufáme, že Tvůj taťka autorský zákon změní názor na věc a Tebe jako svého levobočka pošle do věčných lovišť za mrtvolami, které kolem sebe živíš. Jinak Ti přejeme příjemné okrádání a likvidování kultury, která jde zespodu...
Tví milí pořadatelé, hudebníci, posluchači, piráti a vůbec všichni, kteří mají kulturu rádi
0/0
5.3.2003 12:44

kritik

Ať se Američani starají o sebe...
...myslím, že nyní mají dost práce.
0/0
5.3.2003 12:21

Amik

Re: Ať se Američani starají o sebe...
Nechapu co te na tom tak rozciluje ze si celej zrudnulstay cool bez tehle sracek se stejne kazdej obejde a chleba tim levnejsi nebude radsi rudni kvuli tem vasim tunelarum co vam to tam rozkradaj
0/0
6.3.2003 8:42

kritik

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
7.3.2003 10:25

Merhaut

OSA a její vysoké právná vědomí
OSA A JEJÍ VYSOKÉ PRÁVNÍ VĚDOMÍ
 
Je směšné, když o nízkém právním vědomí v České republice hovoří osoby spojené s OSA. Organizací, jež se snaží kasírovat pořadatele i za autory které nezastupuje a má dokonce drzost obhajovat tuto zlodějnu tvrzením, že prý autoři mohou během tří let požádat OSA o výplatu části (protože bohulibá OSA si pěkných pár desítek procent nechá) z takto stržených svých peněz. Po třech letech si OSA cizí peníze ponechává všechny.
 
Postup OSA je stejná krádež, jako kdyby někdo sklidil vaši zahrádku, nadělal kompoty, kdyby jste se ozvali - pár sklenek by vám dal, kdyby ne - všechno by sežral.
 
Závěr je jednoduchý. OSA doložitelně (sama sebe usvědčuje svými stanovami a pokyny pro své tzv. inspektory) okrádá autory které nezastupuje. Jo a její lidé mají vysoké právní vědomí ....
 

Jirka

Vejlupkové
Byli tu Matadors,Kardinálové, Donaldi,Petr Novák, Olympic,Karkulka, Primitives Group, atd.Nádherná éra bigbítu, ale jen dva muzikanti si z té doby udělali  milionářské živobytí.A tak zatímco např.pan Kahovec taxikaří, a žije slušně, Olympičtí bossové Janda (exKSČ) a Chrastina (exUSA) si přes OSA zajistili Rotschildovské stáří.Je normální, aby většina bigbíťáků dřela dnes bídu s nouzí a páreček samozvaně vyvolených jezdil po světových konferencích a doma se válel ve vilách?Vždyť už tehdy Olympik nebyl ani nejlepší, ani nejpůvodnější.A Chadima? Ten ani nikdy nepatřil  do první ligy. Něco tu smrdí.
 
0/0
5.3.2003 11:10

Kat Mydlář

Chadima
ty se radši starej o tu svou megeru, která by teď nebejt zrzouna Veškrny měla sedět, až by zčernala. Takže si napřed zameť na svým dvorku. A o Ose nostře nebudu snad ani psát, protože to nejde bez nepřípustných výrazů.
0/0
5.3.2003 10:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.