Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo Srdce svítil na Hradě otazník

Na neonové Srdce nad Pražským hradem vylezlo v úterý po páté hodině několik desítek lidí. Bleskovou akci ohlásilo seskupení výtvarníků, kteří si říkají Z toho ven. Pokusili se levou půlku Srdce zakrýt tak, aby nad Hradčany svítil jen otazník. Hradní policie se snažila "pachatele" odradit. Těsně před dokončením záměru výtvarníků však správce Hradu srdce zhasl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MacLair

svet bez lasky
Vy snad nejste nikdo zamilovanej, ze na to srdce tak nadavate? Neberu to vubec v souvislosti s Havlem. Koukame se na neon po vecerech s pritelkou... vzdyt je to pekny
0/0
29.1.2003 13:37

jesus

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
16.1.2003 23:52

Milka

Mně se líbí
Mně se líbí oboje, srdce i otazník. A jaké prznění historické památky?! Vždyť je to na pár dní. Obávám se, že skutečné prznění historických památeka ničení panoramat našich měst nechává většinu lidí naprosto lhostejnými.
0/0
16.1.2003 11:13

mm

nechapu...
Nejak nemohu pochopit co porad lidem na tom symbolu vadi. Snad zavist, ze srdicko nemaji doma na baraku? Nijak mne to nepoburuje, naopak, citim z toho zavan lehkosti, snahu o mozne zamysleni se nad svetem. Je celkem nudne brat sebe i okoli neustale prilis vazne a porad jen strnule pochodovat jako robot.  Srdicko je preci hezke.. A pokud mi jej nekdo dava a mysli to vazne, je to preci od neho hezke.. At je to kdokoli..
Ja rikam proc ne. I otaznik je celkem zajimave rozsireni tohoto symbolu!!!
0/0
15.1.2003 13:13

Jarda

Re: nechapu...
 já nechápu!!  ty to máš taky v hlavě vymaštěný, je to odporný prznění historické památky a to je podle mě zcela nepřípustné!!!
0/0
15.1.2003 15:12

jara

Re: nechapu...
JE TO SYMBOL JEŠITNOSTI A NAMYŠLENOSTI ZAKOMPLEXOVANÉHO KULISÁKA HAVLA - K JEHO ODEJITÍ Z HRADU VYSTIŽNÝ SYMBOL.
0/0
15.1.2003 17:32

jara

Re: nechapu...
JE TO SYMBOL JEŠITNOSTI A NAMYŠLENOSTI ZAKOMPLEXOVANÉHO KULISÁKA HAVLA - K JEHO ODEJITÍ Z HRADU VYSTIŽNÝ SYMBOL.
0/0
15.1.2003 17:32

karel

otočit o 180 stupňů to měli - místo otazníku odpověď
spíše to měli otočit - byla by z toho vyšpulená Havlova feudální prdel.
0/0
15.1.2003 12:53

Jenda I

Tragédie
Ano, tragedie o několika dějstvích: 1) bezprecedentní svévolné zprznění panoramatu Prahy a jedné z nejvýznamnější kulturní památky jeincem, který se opět musel zviditelnit. Že k tomu zvolil znak bordelů je příznačné,  2) medializace bez přesného označení tohoto nechutného činu, 3) snaha několika odvážných o napravení tohoto neřádu (jak je chcete nazývat vy ostatní je jedno), 4) snaha policie a hradních úředníků zasáhnout proti nim, ač při instalaci drželi hubu a krok. To je další alegorie tohoto PRÁVNÍHO státu ve kterém má každá skupina a jednotlivec předurčené právu dle jeho postavení, věku, barvy (čím světlejěí, tím horší) a jiných faktorů. Já navrhuji, aby byly roztaženy špičky srdce tak, aby nám co nejvíce připomínalo prdel, dojejíž hloubky se stále řítíme.
0/0
15.1.2003 11:57

Graetar

.
"Z toho ven" na Hrad!
0/0
15.1.2003 11:01

Maxim Krusina

Umelecke dilo?
Ja si myslim, ze to umelecke dilo ROZHODNE JE! Jedna se totiz o zcela novou oblast umeni: Umeni prosadit se. Na to, aby nekdo vymyslel napad u 5. piva a dokazal ho zrealizovat, tzn. prosadit aby se podobna vec skutecne nechala vyrobit, pripevnit na nejdrazsi medialni prostor v Praze po dobu nekolika mesicu, na to musi mit clovek skutecny talent, opravdu! Myslim, ze tako reklamni kampan je naprosto bestialne genialni! Tusim, ze pan umelec do toho, krome napadu, moc investovat nemusel, nejlepsi reklamni plocha take zadarmo... Pominu-li ted fakt, ze spusta napadu ma smysl pouze kdyz s nim prijdete jako prvni, mam pro vas pozvani. Za 14 dni vyrazim na hrad s napadem pridelat obrovskou rudou hvezdu (samozrejme vkusne preskrtnutou) na vez sv. Vita. Cele by to mohlo byt nafukovaci, z neceho leskleho... a vyjadrovalo by to jak nas narod nema rad komunismus, protoze mame radi nasi uprimnou demakracii. Penize uz mam, dole budou loga Sony, Erektus a Jedlickuv ustav (ustav strycka jedlicky). Elektrika tam nebude, bude to osvetlene reflektory z Kladna, Zbraslavi a z Kolina. Okolo bude pridelane specialni leseni pripoutane k ostatnim budovam prazskeho hradu + duchny dole. To vse kvuli bezpecnosti studentu, kteri se budou pokouset objekt odstranit (na umeleckych skolach bude z hyzdeni hvezdy mozny zapocet, to je jiz domluvene) aby se sprava hradu nemusela bat o jejich zivoty a nemusela tak obetave vypinat proud. Problemum se ma prece predchazet, ne?
0/0
15.1.2003 10:56

Jenda I

Re: Umelecke dilo?
Plně podporuji. Jste génius. Žádám parlament, aby Vám uvolnil část peněz třeba z povodňových kont.
0/0
15.1.2003 12:01

Penda

z "dalky"
Od nas z Krkonos se cela kauza jevi celkem smesne. Nekdo dal na Hrad Buhviproc srdce(mohlo byt alespon v Havlove fontu), stalo to mraky penez a nikdo z toho nic nema. Zadne dusevni obohaceni, jen kecy (s prominutim, protoze to podemnou a vcetne me, neni nic jinyho). Jestli nekdo tvrdi, ze mu srdce pripada krasne a ma z toho dobry pocit, at mi napise, rad s nim podebatim. Ftipna replika s otaznikem vse podtrhuje.
Jsem nazoru, ze nase spolecnost jeste nedospela do stadia, kdy muze delat velka gesta, ktera budou i tak chapana. Zatim tu mame daleko vaznejsi problemy, nez premyslet o tom, co je to za cloveka ten David, proc radeji nenatrel hrad na ruzovo, co to srdce znamena, proc je zrovna na Hradě a ne ve Vlčicích (mozna by ho videlo asi o milion lidi min a David by se nezviditelnil, nebo pan Havel?), same nepodstatne otazky!!!
Male poselstvi Vam, kteri nemate nic jineho na praci, nez-li instalovat kyce po historickych pamatkach(sprayerum to taky neprochazi!); Vam, kteri si nechavate zviditelnovat sva obydli a Vam, ktere to tak nesmirne irituje.
Myslete! Je lepe nez-li dlouze premyslet kdy zhasnout, nikdy nerozsvecet.
 Vsechny zdravi
Penda
0/0
15.1.2003 10:20

jerry

Re: z
No mě vtipnější než otazník připadala fotka co proběkla po spuštění "uměleckého díla" kdy byla z nějakého pohledu z Prahy vidět svítící prdel .....
Co se týká mého názoru .... už by někdo mohl konečně nechat klesnout své ego a tu příšernost vypnout komu by to vlastně vadilo než pár zainteresovaným??? Kromě tvůrce možná havlovic rodince, která se dušovala, že to srdce s ní nemá nic společného a je vlastně náhodou, že si ho lidé spojují s podpisem budoucího exprezidenta a teď se všemožně berou zato, aby konec tohoto skvostu korespondoval s koncem mandátu.
P.S.: jsem z Brna a dát takovou hovadinu někdo na Špilberk nebo Petrov udělám co je v mých silách, aby to to zmizelo okamžitě
0/0
15.1.2003 10:41

Graetar

Re: z
Souhlas. Jen bych dodal, že jsou (i vždycky budou) lidé, kterým jde právě o taková rozsvěcování.
0/0
15.1.2003 11:18

Frn

Samotné srdce mi nevadí, ale ať si Havel dá na SVŮJ barák !!!
Nechápu jakým právem to tam Havl nechal nainstalovat. VChová se jako zpupný monarcha, kterému tu všechno patří. Ten hrad přece NENÍ JEHO !!! On je jenom prezident, de fakto zaměstnanec státu, který užívá prostory Pražského hradu jen na reprezentaci našeho státu. Pokud hodlá prznit nějakou nemovitost, ať si dává srdíčko na svou vilu v Portugalsku, ale na hrad takový kýč nepatří ! Havel zkrátka zkouší, co si vůči národu ještě může dovolit.
0/0
15.1.2003 10:20

Vertigo

Moc dobry to bylo
Dobrej napad, jak vdechnout aspon nejakej smysl kyci na urovni decka z matersky. Po Praze uz bylo k videni nekolik vice ci mene povedenych instalaci, ale tohle srdce jenom vyuzilo leseni na kopci. Ten Hrad tam vidim az jako druhoradou zalezitost. Pan "vytvarnik" se chtel proste zaskvet "dilem", ktery opravdu nikdo neprehlidne.
0/0
15.1.2003 9:05

whocares

Re: Moc dobry to bylo
souhlas s Vertigo
0/0
15.1.2003 12:29

Glum

Neměl by tam mít
Havlíšek míšto srdíška nebo otazníšku odznášek jeho dámišky? Třeba košoštverešek ?
0/0
15.1.2003 8:59

Bordýlek u Dáši

At si to srdce strčí někam
paní a pán Havlovi
0/0
15.1.2003 8:57

Bára Malá

srdce - otaznik
 Je to docela fajn a myslim ze ten otazni mel svitit protoze dnesni den je to celkem logicke kdo tu bude velkym sefem ? :o)) Kam vsichni pujdou co pracovali v KPR ? KDy bude vymena tech lidi ? No same otazniky a ne srdicka :o))
0/0
15.1.2003 8:50

Jestliže se vytratí láska a porozumění, jestliže lidstvo přestane vnímat významy sdělení těch, kteří jsou jejich součástí, a bude zkoumat pouze formy a ne obsahy, zbydou jen otazníky. Ty samé otazníky, které se rozsvicejí spolu s diskusemi o budoucnosti českého trůnu a směřování lidstva vůbec. Jsou vám tedy otazníky bližší než jistota tepajících srdcí? . . . uz dlouho nikdo nevyjadril me pocity lepe . . . nad hradem na par chvil zazaril symbol ktery nas bude v pristich letech stale pronasledovat - a reakce "hradu"? . . . ZHASNOUT . . . zadna vlada by rozhodne nesnesla aby nad nad ni visel otaznik . . . rozhodne smekam pred tim kdo jde a svuj postoj ke svetu vyjadri a treba riskuje ze ho statni moc "rozdrti" . . .
0/0
15.1.2003 5:16

Petr

Re:
Co to je za blábol ?
0/0
15.1.2003 8:50

Mekala

Ceka nas jeste mnoho zajimavych zazitku
Myslite si, ze demokracie se obejde bez malych revoluci? Ze studentske boure sedesatych let, pri kterych umirali lide, byly nahodne? Zadna demokracie se neobejde bez stretu a nas otaznik nad Hradem je jen symbolem malicke revolty. Prozijeme si vsechno, co evropske demokracie - nase startiovni cara je totozna s tou jejich. Rok 1945 nebo 1989 - co na tom zalezi. Cekaji nas nase vlastni, cesky specificke 60. leta a vsechno co potom nasledovalo. Myslet si, ze je neco prekonano, aniz by to clovek zazil, je iluze. Zkusenosti jsou neprenosne. Nase demokracie roste, ma se k zivotu a je zivelna. Zaplatbuh.......
0/0
15.1.2003 0:07

karas

poslední milost
A poslední MILOST Prezidenta bych si přál pro ty dva kluky, až je přivezou z Thajska. Zasloužili by si to, aby si uvědomili, že jejich národ, a jejich Prezident dokáží odpouštět a dát novou šanci. Vytrpěli si dost.
0/0
15.1.2003 0:00

Tom

Re: poslední milost
Proč dávat milost někomu kdo vědomě pašuje drogy. Sám se rozhodl a nepřímo napomáhá k zabíjení lidí.
0/0
15.1.2003 5:39

Šárka

Re: poslední milost
Nemluvte za národ, nemáte na to právo. Nebyl to čin náhodný či z nedbalosti. Nevidím důvod dávat milost promyšleným akcím s vidinou nejen vysokého zisku, ale i trestu. Zasloužili si ho.
0/0
15.1.2003 8:49

Bára Malá

Re: poslední milost
Na co milost stejne ji nedostanou protoze nemaj prachy. Zrejme vsechno kolem milosti uzce souvisi s penezma kdyz nemas prachy musis sedet kdyz ty prachy mas a das nam je tak mi ti milostive udelime milost to se neboj o to ja uz se ppostaram ale hlavne mi dej moc penez :o))) Je to k smichu a na co davat vubec milosti ? je to sporne kdyz nekdo nekho zabije na prechodu je to proste tres a pri nasi justici ty tresty nejsou vubec velke tak dostane 3 roky zije si tam spokojene, maj tam televize, videa , nikdo nemusi hnout ani prstem pchaaaaa myslim ze se tam lip nez nekteri lide po povodnich , ale o tech se nemluvi vsichni mysli na ty dva ubozacky keri trpej v Thajsku ve vezeni za pasovani drog - toho svinstva co zabiji lidi a vubec kdyz to vede ze to zabiji tak proc to vlastne berou ? ........ Jo tak to snad vi jenom ten co je nad nama :o)))
0/0
15.1.2003 8:56

Kuba

Re: Re: poslední milost
Tak proc uz tam nejste?
0/0
15.1.2003 12:10

Maxim Krusina

Re: poslední milost
Mno, myslim ze vetsina lidi co se k tomuo bodu vyjadruji z tepla svych domovu ci ze zamestnani asi nevi, co je to Thajske vezeni... Myslim, ze par mesicu "tam" vyda za par let tady. Navic kdyz dostane milost vozrala zenska, proc nemuze dostat milost nekdo, kdo obchoduje s necim, co je na uzemi Thajska tradicni prodejni aritkl po stovky let, pouze soucany pak kral, kamaradici se s Billem nemuze podporovat prodej drog, to je snad jasny, ne?
0/0
15.1.2003 10:34

Jenda I

Re: poslední milost
Nemám ve zvyku moc lidem radit. Po přečtení Vašich dvou příspěvků mne však rada napadla:"Karas, neblbněte!"
0/0
15.1.2003 12:13

karas

srdce a potom otazník??
Vždyť je to krásný vyjádření současnýho stavu.  Odchází Prezident  zastupující Lásku a toleranci......a co bude dál?.... Ten otazník bych tam nechal....
0/0
14.1.2003 23:53

vLada

Re: srdce a potom otazník??
...a vkus a uctu k hodnotam zanechanym predky...
0/0
15.1.2003 15:10

tom

nejvetsi bordel na svete
ten kdo dovolil umistit na hrad tu ohavnost zaslouzi maslu, pac udelal z hradu, symbolu moci ceske republiky nevetsi bordel na svete
0/0
14.1.2003 23:36

Poiuz

Bohužel z toho srdce nešla uděla t vagína.
0/0
14.1.2003 23:15

předseda

Re:
Nejdřív by se to srdce muselo "narovnat" do kosočtverce - no a pak už by to nebyl zas takovej problém ...-))
0/0
14.1.2003 23:21

ronik

Re:
na hrade holt vagina asi viset nebude, ale mozna si zejtra piskne...:)
0/0
14.1.2003 23:31

joryk

:-)
No rozhodne je ten otazník lepší nápad než srdce. To, že to vypnuli je ovšem naprosto idiotska reakce. Jsem rád, že Češi mají pořád smysl pro nápaditý a nenásilný humor.
0/0
14.1.2003 22:33

Vanek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
14.1.2003 22:25

Radovej Obcan

Jsem jednim ze skupiny...
a muzu zodpovedne prohlasit, ze to nebyla politicka akce.. je to akce zamerena humanne, otaznik misto tepajicich srdci?... nejde JEN o otazku budoucnosti ceskeho trunu, ale o nas vsechny.. byla to prima akce!...HOWGH!
0/0
14.1.2003 22:03

Silver

:(
doufejme, že novej prezident přestěhuje ten bordel....  to srce byl nápad naprosto neuvěřitelnýho kreténa, žádnýho umělce
0/0
14.1.2003 21:00

občam ČR

srdce
=To že to srdce zhasli, je pěkná křivárna, když tam může instalovat David srdce, tak proč by nemohli z něho vytvořit otazník… Těžko se potom může mluvit o demokracii, protože když jeden může a druhý ne vyjádřit co si myslí je to dost arogantní… Leda že bylo dílko Davida bylo adorací V. Havla a pak si to otazník zaslouží!!! Fuj politický kýč!
0/0
14.1.2003 20:05

řezník

Jen počkej...
Jen počkejte, až na hrad zvolej Pigharta, tak tam bude zářit ne srdce, ale jeho hvězda a rudá…
0/0
14.1.2003 19:56

A. P.

Víte o někom?
Víte o někom, komu by se to srdce na Hradě líbilo, kromě hradního pána, paní a ještě autora, výtvarníka Davida? Já fakt vážně ne! Dokonce jsem viděl dva tramvajáky, kteří si při vzájemném míjení souprav na Smetanově nábřeží na svítící srdce ukazovali a ťukali si na čela...
0/0
14.1.2003 19:03

Tomáš Kapler

Re: Víte o někom?
Mně se to relativně líbí. Já prostě nechápu, proč když chce nějaký umělec uveřejnit v Praze umělecké dílo (jestli to je či není bych neřešil, říká se tak i fleku na kalhotách umělce), tak musí udělat něco ve stylu čtrnácté století, nejlépe obdoba Parléřových děl či pozdějších soch sv. Václava a pod.
Líbí se vám lezoucí nemluvňata na Žižkovské věži? Všichni co znám to schvalují. Líbila by se vám tam srdce? Já myslím, že by to byla taky bomba. A co kdyby ta nemluvňata lezla po Pražském Hradě? No fuj, jen neničit to starodávné panorama.
Určitě by to bylo méně kontroverzní i na mnoha jiných budovách v Praze, asi by lidé více mlčeli, kdyby srdce bylo na Museu.
Jsme prostě nacionalisti, máme rádi Čechy, uznáváme českou vlajku, hymnu, hrad jako státní symboly a nenecháváme si na ně šahat. Byli jste někdy v Paříži? To byste se podělali kdybyste viděli tamní míchanici postmoderny a gotiky. Berlín je na tom místy podobně, Londýn sice výjimečně ale také (viz. velké oko - ruské kolo kousek od všech hlavních londýnských památek).
To srdce ničím neruší panorama, je umístěno na nejvzdálenější věžice, takže i na fotkách se hezky vyjímá. Asociace s bordelem nechápu, na žádném jsem srdce neviděl (ale šel jsem jen okolo pár). Navíc tam je jen krátkodobě, není to jako hrůzná architektura nového centra na Karlově náměstí.
takže závěrem: I LOVE
0/0
14.1.2003 19:46

Fantomas kontra Scotland Yard

Re: Re: Víte o někom?
To srdce ničím neruší panorama... TO MYSLIS VAZNE??? Nebo mluvis o panorama Grand Canyonu?
Asociace s bordelem nechápu, na žádném jsem srdce neviděl... EEEEEH... bordelem rozumej "verejny dum", nikoliv neporadek v detsek pokojicku.
....... .........
0/0
14.1.2003 22:37

libor

Re: Re: Re: Víte o někom?
V Bystrici pod Hostynem na bordelu visi cervene neonove srdce. Mozna to souvisi s tim, ze je bordel umisten ve stejne budove s mestskym uradem :-)
0/0
15.1.2003 8:31

iuos

naprostý souhlas
0/0
15.1.2003 7:34

Šárka

Re: Re: Víte o někom?
Paříž či Berlín pro mě není směrodatný. Srdce hyzdí jednu z největších památek, ani komunisté si na ni nedovolili šáhnout. A jako si myslím, že slavná polévka v plechovce Andy Warhola není umění, tak není uměním ani neonové srdce. Skuyečně mě (a nejen mě) okamžitě napadla asociace s tím, že na hradě je bordel.
0/0
15.1.2003 9:04

petr

Re: Re: Víte o někom?
Tak moment - Paříž je hlavně o mansardách a secesi, moderní přístup je vidět samozřejmě v La Défense, ale také ve starší zástavbě (arabský kulturní institut) - vše v proporcích a perfektně zakomponované mezi okolní objekty. Až se tam někdy podíváte, zkuste si představit neónové srdce třeba na Notre Dame či na Invalidovně :-)
0/0
15.1.2003 15:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.