Vyhodnocování
Pamatujete ještě na systém někdejšího Zlatého slavíka? Mnozí asi ne, prostě anketa, lhostejno jak organizovaná, hlasoval kdo chtěl. Jiné "soutěže" jsou organizovány tak, že je vyhodnocují odborné a laické poroty, nebo jen "odborníci" atd. Co je vlastně měřítkem úspěšnosti? Vysílací časy v rádiích a TV hudebních kanálech? Kdo o nich rozhoduje? Jaká je zpětná vazba? Prodej CD? Můžete si koupit to, co nikdo nevydá s odůvodněním, že to nebude prodejné? A není Grammy jen o tom, od koho se očekává a vyžaduje prodejnost? Proč jsou někteří interpreti médii "odstřelováni" jak zající na honu? Jak snadné je interpreta zničit. Stačí se pošťourat v jeho soukromém životě, a když se nic zajímavého nenajde, tak se to prostě "vyrobí". Pak se "to" patřičně rozmázne, a vsaďte se, že alespoň části z těch "nepohodlných", kteří nevytvořili dostatečný zisk, se rozklepou kolena a začnou vršit chybu na chybu. Některým nakonec rupnou nervy, bulvár má o "zábavu" postaráno a chudák obětní beránek také. Nějak mi to připomíná jisté doby, lidi a zemičku uprostřed Evropy.
Jediným objektivním měřítkem je podle mého názoru zvládnutí koncertu (samozřejmě naživo), pokud interpret dokáže v živém koncertu ještě improvizovat a reagovat tak na momentální atmosféru (tím nemyslím přespolní běh před svištícími rajčaty a vejci), je to velké plus. Ukazuje se, že v tomto ohledu mají výhodu interpreti s hereckou praxí, kteří však často bývají terčem všelijakých poťouchlostí. Proč asi?