Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OSA: Nejsme mafie, která okrádá lidi

"Pirátství je nutno zabránit, neboť jeho míra nám dělá i mezinárodní ostudu," řekla v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES předsedkyně představenstva OSA Alexandra Wünschová. Zdůraznila, že o sedření kupujících rozhodně nejde. "Nejsme mafie, která okrádá lidi," uvedla. Ochranné autorské svazy a Intergram chtějí, aby se za půjčování nosičů z knihoven platilo. Knihovníci s tímto návrhem nesouhlasí a chtějí dále jednat. Koncem února bude další schůzka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Koki

Recept
Přátelé, ale recept na tu partičku existuje.Stačí jen trvat na tom, aby špičky OSA zveřejnily výši svých paušálních honorářů z tzv. neidentifikovatelných zdrojů (tedy diskoték, veř. produkcí, různých paušálů, atd.) A toho se bojí jako čert kříže, tihle sametověrudí pop šíbři, přiznat, kolik   kasírují za  p r o k a z a t e l n é   užití cizí muziky .Vždyť ruku na srdce, kolik  jejich skladeb se skutečně hraje?A než by tohle veřejně přiznali, radši to zabalej.A bude klid. 
0/0
5.3.2003 14:54

Jirka

Banda ulhaná
Jak to že milá paní řekne, že pokud bude te skládat, tak že Vás OSA bude zastupovat a vyplácet, ale už nedodá, že OSA má stejný systém jako KSČ, tj. nejdřív3-5 let kandidát, a teprve pak, pokud splníte určitou výši ročních honorářů, o kterých ale rozhoduje OSA!!!, to znamená, že když nebudou chtít rozšířit počet aparátčíků, nepřiznají Vám potřebnou výši, a z Vás bude nadoživotí poupouhý kandidát, který bude dostávat směšné promile honorářů.A těch 500 miliónů  Kč/rok si budou podle svých not dál sypat do kapes Jandové,Vágneři,Poštulkové a další postbolševické kreatury.A vlastní režie OSA? Kolik je 20 % z 500 milionů na 100 zaměstnanců?Já bych je hnal jak Žižka Zikmunda. 
0/0
5.3.2003 10:19

Mirek

Re: Banda ulhaná
Úplný souhlas. Správci fondů zpravidla pobírají 2-3 % z hodnoty fondu. Mafiánské OSA to, bohužel, nestačí. Raději budou somrovat v restauracích a autobusech.  Nutno změnit  zákon o OSA a s nimi i bafuňáře!
0/0
5.3.2003 12:32

kritik

Pro OSA
Dokud bude CD hudební nosič stát 500 a více budu pálit ostošest.
0/0
5.3.2003 9:46

JežišMarjá

Pro milou pani s OSa:
..ale už nic. Škoda každého slova.
0/0
28.2.2003 9:16

hugo

jen at dodela!!!
Ze pry to jeste udrzi skomirajici trh s hudebnimi nosici pri zivote? Cha cha... Jen at dodela!!! Nepotrebuju ho. Hudba co me zajima se prodava na koncertech pres internet atd. V obchodech s hudbou, na benzinkach, v supermarketech uz davno nic nesezenete. Model, kdy firmy vyrabi hvezdy, cpou prachy do zbytecny reklamy, a pak presvedcujou lidi, ze se jim to libi tolik, aby za to dali 600 v desetimilionove zemicce nemuze uz dlouho prezit. A to je dobre, akorat ukrajujou penize tem, komu jde o hudbu, tem kterym kupodivu knihovny nevadi (viz Indies Records apod.) Hudba se provozuje zkratka jinde, nez v marketingovych oddelenich velke petky a na benzinkach. Az dodelaj, radia je budou nasledovat. Pak to pujdu hodne oslavit :-)))
0/0
27.2.2003 14:06

PIT

Jsou to loupeznici
Vsechno, co ta pani vypravi je bud lez nebo irelevantni blabol. Jediny argument je kalkulace ceny takoveho CD. Pekne kolik stoji vyroba CD, kolik obal, kolik ze zbytku po odecteni techto nakladu dostane autor, kolik OSA a kolik je marze obchodniku. A ukazalo by se, ze se jedna o loupez stoleti stejne jako u jineho tzv. znackoveho zbozi, kdy zase povest znacky vznikla na zaklade kdysi poctivych vyrobku a dnes je na ni vydelavano prostrednictvim suntu, vyrabeneho s co nejnizsimi naklady. Retezce prizivniku na ceste z vyroby ke kupujicimu rostou nechutne. Zajimal by me rovnez popis prace OSA. Co vlastne delaji 8 hodin denne.
0/0
27.2.2003 12:28

nookie

OSA zkurvena!
0/0
27.2.2003 12:07

Petr

Paní Wünschová úmyslně lže
V rozhovoru uvádí:
"OTÁZKA: ( Mirek ) Mám půjčené CD mohu si pro svoji osobní potřebu udělat záložní kopii, i když není moje ? Děkuji¨ ODPOVĚĎ: ( 20.02.2003 10:53 ) Ne. "
Zákon nic takového nezakazuje, kopii si lze samozřejmě udělat. Nezákonné může být max. vlastní půjčení CD, ale nikoli jeho zkopírování.
 
 
0/0
26.2.2003 11:40

archiv

Ale oni vybírají!
V ceně každého přístroje, co umožňije poslouchat hudbau, je asi 4 -5 % z ceny pro OSA. Týká se i mobilních telefonů, protože přehrávaj melodie. Checht!
0/0
26.2.2003 7:55

DJH

vyderaci!!!
njn stara ceska moudrost: kdo ma prachy sce jeste vic prachu.
co kdyby ste zacali vybirat od vyrobku radii, TVpristroju, repraku, tuneru, pc repracku.... taky poplatky, vzdyt prave na nich se ty vase predrazeny CD prehravaji!!!???!!!
ja jenom cekam kdy tem ... dojde, ze prodat 10000 CD za 800,- je o moooc min ze prodat 100000CD za 200,-.  No ale jak je vidno tak oni umi pocitat akorat svoje prachy na svym bankovnim uctu a dal se uz nedostanou, nebo jim na to nestaci jejich mozek, tedy pokud...
a nam uzivatelum radim: nekupujte ty jejich poskozeny ACD, jsou skresleny, s chybama a dalsima poskozenima, a tihle mafiani jsou schopni nam tvrdit, ze jsou to plnohodnotne CDDA!!! nehoraznost nejvyssiho kalibru!!!
0/0
25.2.2003 16:06

Honza

uz jen z principu si original nekoupim....
ze bych mel mafii OSA zaplatit jen jedinou korunu to neudelam. To jakym zpusobem jedna je mozne snad jen v teto zemi, kde se muze krast jen oficialne a v radech milionu. Kdyz ukradne nekdo tisicovku jde sedet. A kdyz uz budu chtit mit original tak si ho koupim v nemecku levneji. Ale fandim Vam, kdyz slysim vase argumenty tak se fakt dobre zasmeju.....
0/0
24.2.2003 9:51

Pavel H.

Re: uz jen z principu si original nekoupim....
Typicky "česká" reakce. Což takhle nějaký pádný protiargument? Smát se umím také!
0/0
24.2.2003 23:06

Archa Noemova

HA HA HA POZOR!
Diskotékou se rozumí veřejná hudební produkce k poslechu nebo k tanci s využitím technického zařízení, atˇ již je nebo není uváděná diskžokejem. Diskotékou je i ta produkce, při níž se nevybírá vstupné. Takže pokud máte doma technické zařízení k poslechu a ještě si u toho trhnete nožkou, pozor ať Vás nikdo nevidííííííííííííííííííííííííííí! Vstupné nevybírejte, Wuenschová Vás stejně připraví o peníííze! Hááááááááááá
0/0
24.2.2003 9:48

Archa Noemova

OSA: jsme mafie, která ožebračuje lidi!
Jo, nejprve jsem tu chtěl psát slušně a konstruktivně, ale to monstrum, co se jmenuje Wuenschová, či jak, copak tohle monstrum může bejt schopnýho něčeho jinýho, než někoho okrást? Rád bych to viděl jednou sesumírovaný na vlastní oči, kolik koho kdy OSA okradla. Umělcama počínaje a hospodskejma konče. No, a ty nejdražší cédéčka celýho světa v obchodech jedné z nejzaostalejších zemí na prahu EU, to je taky jejich dílo. Říkaj na vysvětlenou OSA tohle ... ta cena není náš výmysl, nejvíc jde do reklamy! HA HA HA HA HA
0/0
24.2.2003 9:26

theRRAndI

STOP HUDEBNÍMU BYZNYSU!!! PODPORUJ UNDERGROUND!!! ...hudbu dělanou srdcem a ne pro peníze...
0/0
24.2.2003 8:29

Kikero

Problém snížení prodeje není v půjčování CD ale jejich ceně
Když před několika lety ředitel gramofonové  firmy Monitor Vladimír Kočandrle /za totáče šéf skupiny OK BAND/ řekl, že cena CD domácích interpretů by měla být stejná jako zahraničních, myslel jsem že mu hrabe......
Dneska se to skupině Lucie už podařilo. 
Před vánocemi jsem si nechal přivézt od dcery z USA poslední CD Santany - Shaman. Zde stálo cca 600 kč, tam 15 dolarů, tj. cca 450 Kč. Tady je průměrný plat lidí cca 15 tisíc korun, na Floridě prý cca 2,5 tisíce dolarů, tj. 75 tisíc korun.
Kdybychom chtěli celou výplatu utratit za CD, kolik bychom jich doma tady a tam asi měli....
V uSA než by ztráceli čas sháněním originálu a vypalováním, tak si to buď koupí, nebo při vrozené lenosti pouze stáhnou z netu ! 
Takže je to "jenom" o penězích ......../gramofonových firem/
Takže když si
 
0/0
23.2.2003 23:39

Pavel H.

Re: Problém snížení prodeje není v půjčování CD ale jejich ceně
Ty cenové rozdíly se ale netýkají jen výrobků na něž se vztahuje ochrana autorských práv, ale také například fotoaparátů, kamer , spotřební elektroniky atd. Je to dáno především tím, že velké trhy zlevňují náklady na distribuci výrobků a při výhodnějším poměru průměrného příjmu k ceně výrobku zvyšují zisk na všech stupních distribuce vyšším obratem. Ať se to zdá sebevíce nespravedlivé, malé trhy mají vždy nevýhodu ve  větších nákladech. Určitým řešením by bylo obchodování přes internet a rozšíření obchodní zóny bez jakýchkoli bariér na celou Evropu, což snad není v budoucnu neřešitelné.
0/0
24.2.2003 23:02

Petra

Je to sranda,
co si OSA ZLA ČESKÉ KULTURY  dokáže vymyslet a zdůvodnit. Že bychom také začali válčit po vzoru VELKÉHO BÍLÉHO BRATRA????????????
0/0
23.2.2003 20:09

slunečnice

Pro OSU
a pomůžete si?
0/0
23.2.2003 18:27

plastický chirurg

PENÍZE
Jak se tak dívám na paní předsedkyni a naše" přední  silikonové umělce", tak těch peněz budou potřebovat stále více a více a více, dokud se asi nerozpadnou ( viz M.Jackson nebo film Smrt jí sluší)
0/0
23.2.2003 17:43

kritik

OSA: ALE JSTE MAFIE, KTERÁ OKRÁDÁ LIDI !!!!!!!!!!!!
0/0
23.2.2003 17:31

čtenář

To je nehoráznost..
Nevím jak je to letos. Ale loni jsem si přivezl CD z Německa . V přepočtu na naše Kč dokonce vyšly levněji!! A to neberu v potaz platy  v Německu. Ať se tedy nediví, že všichni , a hlavně mladí lidé, opalují a opalují. Páni umělci a agentury zřejmě mají ještě málo peněz na kontech, tak už neví co by!! To je neuvěřitelná nehoráznostMne by jen zajímalo, jak to bude, až vstoupíme do EU (pokud se tak stane).
0/0
23.2.2003 17:28

Palič

A proto vypalujme , vypalujme , vypalujme..
Chcípni svině příživnická...
0/0
23.2.2003 10:18

Holman

Jste banda zlodějskech příživníků.
Kecy,kecy,kecy.Jako organizace která přežila pád socialismu,jste zlodějská banda příživníků  která chudým bere ale umělcům stejně nic nedává.Pakáž mizerná.
0/0
23.2.2003 10:15

Pavel H.

OSA - stát ve státě?
Jak je vlastně možné, že organizace stojící mimo státní aparát, jako jsou OSA a Intergram, si mohou přivlastnit v demokratickém státě tak rozsáhlé pravomoci, jaké se snaží prosazovat a jejichž uplatněním dnes hrozí prakticky každému občanovi tohoto státu? Podle informací z jiného zdroje lze veřejně provozovat amatérské skladby autorem jedině tehdy, je-li tato skutečnost předem ohlášena a OSA vezme na vědomí, že autor a interpret nejsou sdruženi v OSA. To je ne Kocourkov ale jakýsi SUPERKOCOURKOV NA DRUHOU. Presumpce viny je zde uplatněna v neskutečném rozsahu. Nebylo by správnější, kdyby OSA byl oprávněn kontrolovat placení poplatků pouze za veřejnou produkci a šíření registrovaných děl? Registraci by však musela provádět nezávilá instituce, nejlépe ministerstvo kultury, aby snad, jak je mezi mazanými čecháčky pravidlem, nedocházelo k účelovým "chybám", vedoucím k vydírání neprávem postižených interpretů, jejichž vlastní díla se zaregistrovala nějak sama. Jediným oprávněným k registraci díla by byl pouze autor a záleželo by tedy jen na jeho rozhodnutí, zda své dílo zaregistruje a bude požadovat jeho ochranu nebo je ponechá k volnému šíření a interpretaci. Protože by mohla vzniknout mezera, umožňující všelijakým chytrákům zcizování a přivlastňování takovýchto děl, měla by být umožněna i registrace volně šiřitelných děl, která by nesloužila k vymáhání poplatků za užití díla, ale k ochraně díla před neoprávněným obchodováním. Ochrana díla by neměla být možná déle než 75 let od vzniku. Registraci dříve vzniklých děl zemřelých autorů by museli uplatnit oprávěné právnické subjekty, tedy dědic autora nebo stát, pokud by nebyl žádný dědic a dílo bylo přijato do ochrany státu jako kulturní dědictví národa.
Ceny CD a DVD nosičů se v poslední době přece jen trochu snížily, stále však klesá i jejich úroveň. A nemám na mysli jen "nové směry", které hudbu mnohdy ani vzdáleně nepřipomínají. Mnoho nosičů obsahuje několik nových skladeb plus bonus sestávající ze skladeb z předchozích alb interpreta. To neplatí jen o domácí scéně, ale celosvětově. Domnívám se, že úvahy nad dalšími možnostmi vybírání poplatků a omezování pohybu nosičů jsou nesmyslné, měly by být co nejrychleji nahrazeny úvahami nad možnostmi oživení hudební scény, třeba zpřístupněním médií pro mnohem širší okruh autorů a interpretů. Jenže toho se asi nikdy nedočkáme, protože by vydavatelství musely poněkud slevit z pohádkových zisků a ještě pohádkovějších honorářů pro mnohdy nepříliš schopné, ale účinně propagované "osvědčené koně". Také hulvátské jednání s interprety, kteří, třeba i po řadě úspěchů, náhle nesplní očekávání a nenaplní kapsy vydavatelů v předpokládaném rozsahu, podpořené ještě hulvátstvím bulvárního tisku není tím pravým, co hudební scéně prospívá.
Pokud jde o pirátství, měly by být především postihovány černé lisovny CD, které škodí určitě nejvíce, mnohem víc než domácí přepalování. Nově by mohlo být do nezákonných praktik zařazeno vydávání cover verzí, ohánějících se zvučnými jmény předních interpretů. Myslím, že tyto příšernosti škodí mnohem více, než se obecně předpokládá. Také používání ochran proti kopírování by mělo být podmíněno úplným odstraněním vlivu ochrany na kvalitu reprodukce. Proč mám zaplatit za CD "poškozené" ochranou, které navíc nesplňuje podmínky normy, stejnou cenu jako za CD nahrané ve špičkové kvalitě a plně odpovídající normě?
0/0
23.2.2003 1:22

Pavel H.

Re: OSA - stát ve státě? - Dodatek
Nejsem příznivcem přepalování CD obecně a do MP3 zvláště. MP3 je slušně řečeno břečka, kterou nejsem ochoten poslouchat. Mnohým však zcela vyhovuje, stejně jako filmy v MPEG4 kompresi přehrávané na PC. Jednou z příčin stagnace a propadu trhu s nosiči je nesporně i větší orientace běžného spotřebitele na kvantitu a zároveň odklon od kvality. Jakoby stále lepší kvalita obrazu a zvuku dosahovaná nosiči DVD-Video DVD-Audio a SACD přesahovala kvalitativní požadavky průměrného posluchače. Také technické prostředky potřebné k reprodukci těchto nosičů se patrně ocitly mimo rámec chápání laiků, kteří si takové zařízení pořídí snad jen z důvodů prestiže, a nikdy se s nimi ani nenaučí správně zacházet. Důkazem je postřeh jednoho prodejce kvalitní spotřební elektroniky, jemuž na doporučení zákazník odpověděl, že mu ta firma A nic neříká, ale soused má zařízení od firmy B a tak je to ta správná. Proč nesdílím nadšení pro vypalování CD? Převod do MP3 je jasný, tam jde o výrazný úbytek kvality. Kopírování CD-DA má však také jistá úskalí. U kopie nechráněného CD je třeba přinejmenším počítat s odlišnými vlastnostmi a třeba i trvanlivostí použitého záznamového média. Při kopírování chráněných CD je nadšení nad tím, že originál chráněný "Cactusem" vykazuje 9000 chyb, zatímco kopie ani jedninou, málo oprávněné. pokud je záznam ochranou znehodnocen, je kopie kvalitním záznamem znehodnoceného originálu. Pyrrhovo vítězství. Ceny CD se mi ovšem nelíbí také, a tak mám-li možnost, dám přednost raději záznamu na DVD-V nosiči. Je pravda, že je třeba vybírat opatrně, ne vše je povedené a lze se poměrně nepříjemně napálit. Pokud je můj předpoklad ohledně požadavků na kvalitu u průměrných zákazníků správný, je špatnou zprávou pro OSA i pro prodejce. Snad jen výrazné snížení cen může zvýšit prodej originálních nosičů. Generace ovlivněná "kvalitou" multimediálních funkcí PC nezačne CD a DVD kupovat ani za nižší ceny ve výrazně větších počtech, postačí jim sice mizerné, ale laciné kopie jen když jich bude co nejvíc Napadá mne analogie: Proč chodit do pětihvězdičkového hotelu, když v té putyce na rohu je koneckonců větší sranda a ještě lacino. Ranní souboj zavináče s opicí bude následovat tak jako tak...
0/0
23.2.2003 4:12

M

Ostuda
Ostudu dělá OSA. Nejen, že požaduje peníze za zpěvánky u táboráku ale na druhou stranu  nedokáže vyplatit tzv. zastupované autory! To je nejen ostuda ale nebetyčná drzost vyplývající z monopolu OSA.
A na závěr malý test: Víte, jak dlouho trvalo OSA, než její pracovníci pochopili rozdíl formátu zápisu délky skladby mezi 1:30 a 1,30? Hádejte!
Mějte se, jdu pálit!
0/0
22.2.2003 15:24

OSA: http://static.stileproject.com/rnd/img/fignew22.jpg

Re: Ostuda
ale ostudu nedělají;dělají jen to, na co jsou určení......
0/0
22.2.2003 18:35

Pulsar

Zničit OSu jako rozmáčknout vosu!
Něco jako čečenské komando by mělo zavítat spíš do honosného sídla OSy než do moskevského divadla. Jinak to nevidím. A použít na OSáky nevyzkoušený plyn bych se vůbec nebál. Bylo by o bandu parazitů na světě méně!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
22.2.2003 0:40

Bára

Osa si chce jen nakapsovat a prot chce šidit knihovny, které mají ve fondu .
Osa si chce jen nakapsovat a prot chce šidit knihovny, které mají ve fondu audiovizuální nosiče. A Vy čtenáři - i zaměstnanci OSA, uvědomte si, že knihovny zakoupili CD právě pro Vás. A knihovny - u nás jsou 4 hlavní s právem povinného výtisku - jako instituce mají ze zákona přímo povinnost získávat do svých fondů všechny nosiče informací, týkající se české problematiky, česky psané, ochraňovat (a to nejenom bohemika,...) je ve svých fondech a zpřístupňovat veřejnosti, aby sloužili jako informace pro budoucí generace o minulosti a naší době. A co byl egypstký papyrus - nosič informací.
0/0
21.2.2003 23:24

Math

Vcera mi byl vymazan jeden clanek,ve kterem jsem upozornil na moznost nakupovat hudbu na zahranicnich internetovych strankach.Nebylo v nem nic neslusneho,ani v nem nebyla uvedena zadna konkretni adresa.Jak je to mozne??
0/0
21.2.2003 18:37

Glum

Proč to jinde nevadí ?
Proč v západních zemích je půjčování DC v knihovnách zdarma normální a nikomu to nevadí.?Mluvím z osobní zkušenosti (Švédsko, Norsko).A ona stagnace hudebního průmyslu u nás bude nejspíš spůsobena propastným rozdílem poměru cena CD k platu u nás a v zahraničí.
0/0
21.2.2003 16:46

Posluchač

Snížení cen
Ano, ceny CD se skutečně snížily. Z 500 Kč na 499 Kč.
0/0
21.2.2003 16:22

Petr II.

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
21.2.2003 16:12

SOLDAT

Re: Nechápu co tady vlastně tak řešíte...
Přesně, je to věc autorů a producentů. Oni to drží při životě na úkor ceny jejich hudby. MP3 a internet jim nesvědčí, tak se cukaj, ale stejně zákony trhu neoblbnou!
 
To, co venku musí prodat interpret, aby se stal úspěšný se našim domácím hudbuprodukujícím ťuňťům nezdá ani ve snu.
 
Nebudu jmenovat, ale OSA de facto slouží jedině tomu, jak nekvalitní produkci u nás máme. Kdejaký brnkálek se totiž stává hvězdou. To mu patřičně vleze na mozek  a do peněženky, takže se ke kvalitě už nedopracuje. Proč taky? :-)
 
Jo, časy se mění, kdo na to nemá, půjde makat
 
0/0
21.2.2003 23:29

marwill

Je to hnus, velebnosti....
OTÁZKA: Jeste jeden dotaz, je pravda, ze z kazde vypalovacky se auomaticky plati nejaka castka OSE? To je presumpce viny, ne? ODPOVĚĎ: To není žádná presumpce viny, ale celosvětově platná úprava. Tyto částky nahrazují autorům, výkonným umělcům a výrobcům odměnu za pořízení rozmnoženiny pro osobní potřebu. Jakym vyrobcum, umelcum a ja nevim koho vseho, kdyz se poridi vypalovacka na zalohu vlastnich dat na serveru? To same plati v pripade kopirovani vlastnich dokumentu, tam se taky odvadi nejaky polatek. Je to hnus,....
0/0
21.2.2003 14:50

Pavel H.

Re: Je to hnus, velebnosti....
V Kanadě už asi před rokem začali vymýšlet zákon, který by podobně zpoplatňoval i paměťové karty do foťáků, jen proto, že je lze použít i k záznamu a přenosu hudby v MP3. Pokud by se něco takového mělo opravdu prosadit, doporučil bych všem fotografům, aby požadovali povinný výkup všech (i těch nejzvoranějších) snímků, které digiťákem pořídí, pochopitelně těmi, kteří tento nesmysl prosazují, a to za cenu minimálně 5 USD za snímek s tím, že ze vzniklého fondu může být nabízen na volném trhu za dohodnutou cenu, z níž by však autor musel dostat alespoň 70% z částky přesahující výkupní cenu. Asi by těm nenasytným hamounským chytrákům pěkně sklaplo.
0/0
23.2.2003 1:42

Kema

Je to jeden
z největších hnusů vyprodukovaných polistopadovým zřízením a ta baba ať z nás nedělá blbce, už vidím J.B.Foerstra jak jde na fotbal nějakého S.K.Kotěhůlky vybrat poplatek za to, že o poločase pustili do ampliónů rozhlas, předválečná OSA byla asi o něčem jiným, tak ať se uklidní. Jsou trapný, když chtějí odírat i sportovní oddíly, které mají potíže utáhnout pronájem nebo provozní náklady sportovišť, u nás si asi založíme pěvecký sbor z fanoušků a o poločase budem na tribuně zpívat my, ale pozor, hlavně se nesmíme nechat zaregistrovat! Sbohem rozume.
0/0
21.2.2003 14:03

Robos

To si teda vážně hodně pomůžou
No, faktem zůstává, že je pravda v tom, že se mi nechce platit 500 Kč za "první poslech". I DVD si koupím teprve potom, co zjistím, co na něm je a jestli se mi to líbí. Nebudu ale chodit prezenčně poslouchat do knihovny, to můžou rovnou zavřít. Pokud jde o výrobní cenu CD vs kazet nebo DVD vs. videokazet, tak je pravda že tyhle firmy kasírujou víc, protože MŮŽOU, jinak jsou nová média levnější a lepší. Podle mě je tenhle jejich spolek kartel založený za účelem navýšení ceny (ostatně každej má monopol na to co vydává) a celá jejich akce je jen hon za vyššími zisky. Oni znají jedinou morálku - a to peněz v jejich kapsách - a ostatní ignorují, jako třeba právo lidí na to udělat si kopii pro vlastní potřebu. To znamená méně peněz v jejich kaopsách, protoje to fuj a proto dělají nadstandardní ochrany proti kopírování. Že byvám ale poškrabané nebo zlomené CD vyměnili za nové ZA CENU NOSIČE (cca 20 Kč) protože jste LICENCI PŘECE UŽ ZAPLATILI, tak na to oni serou. Zaplať víc. To je celá jejich obchodní etika. OSA = Očekáváme Stoupání Akcií.
0/0
21.2.2003 14:00

Otto

Re: To si teda vážně hodně pomůžou
Pokrytci, nelžete. Půjčíte si CD v knihovně a doma si ho vysmahnete pro sebe a hned i pro kámoše.Jste jak děti, které zatloukají do poslední chvíle.ASPOŇ NEMLASKEJTE,KDYŽ KRADETE.----Nebudu chodit prezenčně poslouchat do knihovny----haha.A pročpak ne ? když vám jde jen o první poslech.
0/0
21.2.2003 14:28

Palic

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
21.2.2003 14:57

Glum

Re: Re: To si teda vážně hodně pomůžou
Ano Otto jakmile vyjde novej Gott nebo cokoli jiného  tak běžím do knihovny (neb jinde a dříve se to sehnat nedá) a hned si ho vypálím
No a jakmile to z knihovny nepůjde tak si hned začnu kupovat (neb jinde se to sehnat nedá) CD za šest stovek.
0/0
21.2.2003 16:35

Glum

A co před vlastním prahem?
Co si paní A.Wunchová zpívá z kamarádama u táboráku (tedy veřejné produkci)?. Nebo pak platí nějaké poplatky?
 
0/0
21.2.2003 14:00

skajwolkr

chce to jen napad
Chran te OSO ruka pane sahnout na knihovny, kde se k informacim muze dostat kazdy celkem lehce. Nedam si pokoj jako spousta ostatnich dokud nezjistime, jak si te taky zpoplatnit nebo te rovnou zpopelnit. To, co predvadite je prasarna. Ukazte pruhledne kam vsechny vase desatky tecou, kolik zacinajicich umelcu odstartovalo karieru s vasi masivni podporou?
0/0
21.2.2003 13:29

beef-eater

děs a hrůza
to je možné jen v ČR, aby nějaké občanské sdružení (které si může založit kdokoli) vybíralo dost velké peníze třeba za produkci hudebního díla někde v hospodě, aniž by studovalo, jestli v té hospodě hrál zrovna interpret, se kterým má smlouvu (a i když je to nějaký se smlouvou, od OSA stejně nic nedostane).To je nehorázná paušalizace. Navíc se souhlasem státu. Soudný systém by to dávno zakázal. Je to stejná pakárna, jako když mě nutí platit koncesionářský poplatek ČT za to, že mám doma televizi (jako tu bednu), i když mě ty jejich "veřejnoprávní" zmanipulovaný zprávy,rvačky na záchodech a "veřejnoprávní" reklamy, za které mají milionové příjmy vůbec nezajímají a koukám jenom na kabelovku.
0/0
21.2.2003 13:17

antimafie

Jste mafie ktera okrada lidi
Tvrzeni v nazvu prispevku je jednoznacne lzive. Znam pripady hudebnich souboru, ktere zpivaly hudebni dilo vytvorene vlastnim clenem a vy jste je zalovali kvuli neplaceni autorskych poplatku - VAM. Pricemz autorka u vas zaregistrovana neni.
0/0
21.2.2003 13:10

Brouk

OSA prostě je mafie, která okrádá umělce i posluchače
a stát jí (občanskému sdružení!!!) na to dal ještě zákon. Ať žije Kocourkov...
0/0
21.2.2003 13:01

karel

CD a kazety
Všimli jste si, že u stejného titulu jsou výrobně levnější CD mnohem dražší než kazety ? U kazet neplatí autorská práva? Jak je možné, že jsou levnější? Z toho celého jasně vyplývá, že se chovají "tržně" a o zboží o které je větší zájem prostě a jednoduše natáhnou. Nebo záleží i na nosiči? Můžeme mi to někdo vysvětlit?
0/0
21.2.2003 12:52

Re: CD a kazety
vysvetlit to jde snadno. Spravne rikas, ze CDcko je levnejsi, poskztuje kvalitnejsi zaznam a je o nej vetsi zajem. Proste BINGO. No a tak cena leti nahoru, protoze to sou prachsprosty teroristi, ktery si berou jako rukojmi vsechny, kdo maji radi hudbu. Reagovat na pokles prodejnosti stagnaci nebo mirnym snizenim cen je "genialni". Kdo si proboha bude dneska v dobe MP3 playeru a minidisku kupovat kazetu? No diky nim asi my vsichni, protoze cena CD je 2x tak velka. A jestli si to ty ***** odvozuji podle kvality zaznamu, tak to bude zachvilku hitem sezony hlinena tabulka se zaznamem nejakyho potrefenyho muzikalu. Tohle to je ukazka vychcanosti nejhrubsiho zrna...
0/0
21.2.2003 13:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.