Co se změnilo tím, že jste pracovali pro film?
Režiséři často využívají naši hudbu. Ale obvykle to, co jsme už předtím vydali na deskách. Pro Corneaua jsme poprvé komponovali přímo do filmu. Snad právě proto jsme si s tím hráli víc, než bývá zvykem. Začalo to tak, že nám dal přečíst scénář. Ten se nám tolik líbil, že jsme k tomu hned zkomponovali několik skladeb, které jsme dali režisérovi jako svou první impresi. Potěšilo nás, když nám potom řekl, že to, co jsme pro něj napsali, ho ovlivnilo při režijní práci. No a když byl snímek hotový, tak jsme už pracovali obvyklým "filmovým" způsobem - napsali skladby do těch míst, kam si to režisér přál. Teprve tyto kompozice, samozřejmě dopracované, jsou základem alba.
Ovlivní tenhle postup vaše další alba?
Určitě ne. Filozofie Deep Forest je jiná. Deska Pacifique je jen o jedné kultuře, ale my se snažíme spojit několik národních kultur. Jihoafrickou s madagaskarskou, brazilskou s hudbou nigerijského kmene Yorubů, písně transylvánských Cikánů s folklorem Tchaj-wanu. A elektronika je prostředek, který rytmy a melodie z opačných částí světa dokáže spojit.
Takže posluchače má přitahovat neobvyklost spojení různých lidových kultur?
I tak se lze na naše desky dívat - nicméně nás spíš fascinuje opačný úhel pohledu, tedy jednotící prvky různých kultur. Na opačných částech zeměkoule objevíte podobné harmonické postupy nebo podobné způsoby pěvecké techniky. Lidská kreativita je po celém světě podobná, i když tvůrci mají jinou barvu pleti nebo žijí v odlišných podmínkách. My jen hledáme způsoby, jak je prostřednictvím moderních technologií prolnout.
Kde berete zvukové zdroje?
Nejsme etnomuzikologové. Ti často udělali sběratelskou práci dávno před námi a my těžíme z obrovského množství zvukových záznamů. Ale také hodně cestujeme a sbíráme po světě různý hudební materiál. Takhle jsme objevili fenomenální romskou zpěvačku Marthu Sebastyenovou, která nám natočila vokály na album Bohéme, nebo dvě madagaskarské umělkyně: Monique Rasoanirinuovou a Gabrielle Raharimalaluovou, s nimiž jsme i koncertně vystupovali.
Právě koncerty jsou u elektronických souborů vašeho typu největším problémem. Muzikanti stojí za baterií počítačů a mačkají knoflíky. Myslíte, že to diváky baví?
Nedávno vyšla naše deska Made In Japan, kterou jsme natočili na koncertech s opravdovou hudební skupinou, která kombinovala klasické hudební nástroje, hlavně různé bicí, s elektronikou. Jde to, dokonce nás to bavilo, ale je pravda že těžiště naší práce je ve studiu, v té naší alchymistické laboratoři.
Obal CD skupiny Deep Forest - Pacifique. |