Po několika stylových manévrech, které během své kariéry prodělala, se Anna K našla i studiově tam, kam koncertně patří už dávno: v rocku. Někdy tvrdším, jindy mírně učísnutém, ale zvukově vždy velmi pozoruhodném.
Tomáš Vartecký je v tom zpěvačce nepostradatelným partnerem jako producent, kytarista, ale hlavně jako - tentokrát poprvé stoprocentní - skladatel a textař. Jeho kytarové figury lze už snadno rozpoznat, dá se mluvit i o jeho typické stavbě melodií, která Anně K výborně sedne k barvě hlasu i pěveckému výrazu.
Vartecký dokáže velmi šikovně kloubit tvrdost riffů s křehkostí melodie - klasickým příkladem z nového alba jsou třeba písničky Na první nádech nebo Večernice. V tom připomíná jeho práce například poslední desky Sonic Youth, byť jde pochopitelně otrochu jiný žánr.
Anna K předvádí poměrně široké spektrum výrazu včetně neobvyklé "umanuté" polohy v písničce Šestsetšedesátsedm, kde je její hlas zkreslen jak v nějakém elektronickém hardcoru.
Stejně jako na minulém albu zjevně Anna K rezignovala na potřebu natočit takzvané "rádiové hity" - tedy písně, které by vyhovovaly zkostnatělým představám rozhlasových dramaturgů o tom, co lze vysílat a co ne.
Přesto některé písně mají v kontextu svého žánru nepochybný hitový potenciál (Na první nádech, Večernice, Snad). Zda jej dokážou české stanice využít je ale jiná otázka.
ANNA K - Večernice
Universal Music, délka CD 38:20
vychází 30. října 2006
Nej skladby: Na první nádech, Večernice, Děti květin
Hodnocení iDNES: 80%