Christina Aguilera - Sazka Arena Praha (17. prosince 2006) | foto: Robert Rambousek, MF DNES

Christina, lascivní pěvecká akrobatka

Vyzývavá i cudná americká popová hvězda Christina Aguilera strhává publikum svým podmanivým hlasem k nadšeným reakcím.

Hlasová akrobatka. Tak lze nazvat americkou zpěvačku Christinu Aguileru. V téměř zaplněné Sazka Areně předvedla show, inspirovanou jejími jazzovými vzory Arethou Franklinovou a Billie Holiday. Během stominutového představení dokázala nadchnout publikum téměř neuvěřitelným pěveckým rozsahem a výkonem.

Jelikož pouhé čtyři dny před Aguilerou se na pódiu Sazka Areny objevila další hvězda hudebního showbyznysu, zpěvačka Pink, nabízí se srovnání. Obě se vrhly na kabaretní styl, při zpívání střídají třpytivé kostýmy a neustále kolem nich krouží polonazí tanečníci.

Těžko říct, proč jim oběma učaroval právě kabaret. Možná za to může píseň Lady Marmelade z filmu Moulin Rouge, v níž si před pěti lety zazpívaly společně a obě ji také zařadily na seznam svých koncertních písní.

Poněkud laciný sex
Tam podobnost obou blond krásek v podstatě končí. Pravda, společná je jim ještě laciná sexuální politika. Ale zatímco Pink se při koncertech tváří jako drsná žena vamp, Christina svou image připomíná spíš lacinou kurtizánu, jež k sexuálním hrátkám sama vybízí.

Vrcholem její show je video s téměř pornografickým nádechem, kdy se předvádí nahá, sedící ve vaně s doširoka roztaženýma nohama.

Show obou zpěvaček chvílemi připomíná i vystoupení jejich starší kolegyně Madonny. Všechny tři jednu skladbu odzpívaly s lascivními pohyby v sedě obkročmo – Madonna na pohyblivém sedle, Pink na stříbrném harleyi a Christina na kolotočovém koníkovi.

Tam, kde byla Aguilera oproti svým kolegyním skromnější ve vybavení scény, nešetřila zase na šatech. Třeba když se při skladbě Still Dirrty (Stále oplzlá) objevila na scéně v krajkovaných "kalhotách", které schválně odhalovaly bílé spodní prádlo, byl to odkaz na provokativní videoklip Dirrty z roku 2002.

Pěvecky nejpoctivější
Zcela rozdílný je však přístup tří dam k tomu nejdůležitějšímu – ke zpěvu. Madonna sází spíš na show a zpěv při ní hraje jen jednu z hlavních rolí. U Pink chvílemi dokonce nad zpěvem převážila poloha vtipkujícího televizního baviče.

A Aguilera? Ta je z nich jistě zpěvačkou nejpoctivější. A technicky nejlepší. Při koncertu si nedá snad ani moment na vydechnutí, pro podporu hlasivek používá speciální bonbony, které pak plive po pódiu. Její podmanivý hlas je tím hlavním nosičem energie a strhává publikum k nadšeným reakcím.

Tam, kde jejího uřvaného projevu máte doma při poslechu alba už plné zuby, naživo vás to teprve začíná bavit. Tam, kde jí na desce chybí osobitost díky dokonale vybroušenému projevu, při koncertu zjistíte, že má charizma.

A když jediné dvě romantické skladby večera věnuje rodičům, máte pocit, že je to vlastně taková hodná a snaživá holka, která provokuje hlavně proto, aby na pódiu při vypjatém emotivním zpěvu jen nudně nestála.

CHRISTINA AGUILERA
Back To Basics Tour, Sazka Arena Praha, 17. prosince
Hodnocení MF DNES: 70%