V sedmnáctimilionové metropoli Jižní Koreje je několik muzikálových divadel, ve kterých se běžně hrají nejslavnější světové tituly tohoto žánru. V současné době mezi nimi s náskokem vede český Dracula, na něhož Korejci koupili tzv. velkou licenci.
Představení je obsazeno největšími korejskými muzikálovými hvězdami, což přispívá k ohlasům inscenace v médiích i k takřka nekonečným ovacím po každém představení.
"Představení je úplnou kopií muzikálu, který se uváděl v Praze v Kongresovém centru," říká jeden z jeho tvůrců Richard Hes. Choreograf a libretista se za českou stranu ujal supervize nad Draculou a během příprav neustále pendloval mezi Soulem a Prahou.
"Korejské publikum je trochu odlišné od středoevropského. Diváci nejsou zvyklí tleskat po muzikálových číslech, sledují spíše představení jako příběh. Na konci pak mají ve zvyku běžet k pódiu a hlasitě provolávají: bravo, bravo."
Podle Hese v Česku takové ovace spojené s velkými emocemi po představení nejsou zvykem. "V Koreji jsou i jiné rozdíly, popová hudba s tolik s muzikálem neprolíná, ten má své vlastní hvězdy, stejně jako operní scéna," dodal.
V původní české verzi se hrál Dracula mezi říjnem 1995 a červnem 1998, krátce se na scénu vrátil v roce 2003. V posledních letech byl Dracula uváděn i v zahraničí, mj. na Slovensku, v Rusku, Polsku, Švýcarsku či Německu. Do jihokorejského Soulu se poprvé podíval už v roce 1998.