Knížka nadějné a vlastně už etablované autorky se vyznává z krajního prožívání tělesnosti, z popisu pocitů v oblasti genitální i v domýšlení těchto prožitků u mužských protějšků.
Čas od času dojde k sociologizujícímu třídění subjektů i objektů rozkoše, všechno se točí (jako kolovrátek) beznadějně kolem jednoho tématu: pohlavního styku. Leccos se tu poetizuje s verbální vynalézavostí, avšak titul jevištní úpravy není míněn vůbec ironicky.
To, že pro text i pro divadelní hru zásadní metafory pro pohlavní orgány mají obrácené znaménko (ženský zastupuje "přezdívka" v mužském rodu a naopak), by mohlo zajímat hlubinného psychologa zabývajícího se (také) duší autorky.
Čermáková upravila původně rozmlžený text do docela záživné jevištní verze, v níž vystupuje šest prostitutek. Velmi dobré herečky vytvářejí vztahové situace, nastiňují i určitou týmovou hierarchii.
Setkáváme se tak se zkušenou harcovnicí, nyní se utíkající už spíš ke vzpomínkám (Zdena Hadrbolcová), s energickou velitelkou (Eva Salzmannová), "kočkami" v plné síle (Lucie Roznětínská a Gabriela Míčová) i "novickami" (Anna Hrnečková a Jindřiška Křivánková).
Není náhoda, že do odvážného projektu šly interpretky, které mají zkušenost s méně zkostnatělými divadelními formami.
Všech šest žen na scéně nabízí osobnostní originalitu i vnitřní humor. Každá vlastní svůj malý pokojíček, Hadrbolcová dokonce s psacím strojem, jako by její ironicky zasněná dáma dávala svému rozvzpomínání literární formu.
Energická Salzmannová, občas i s vojenskou "lodičkou" (byť červenou) na hlavě, instruuje mladší kolegyně a s pobavením pointuje lascivně zabarvený text.
Jevištní situace nabízejí rivalské rvačky i dovádění s obřími falickými symboly z umělé hmoty, dámy střídají vemlouvavě růžové kostýmy s domácky květovanými zástěrami.
Předlohu, která neposkytuje gradující dramatický vývoj, interpretky vlastně povyšují a je stále zajímavé sledovat jejich kariéru (dvě nejmladší naznačily nekonvenční umělecký růst). Vzbudit náklonnost k pikantní předloze však nedokázaly.
Viktorie Čermáková a Petra Hůlová: Česká pornografie
Divadelní studio Továrna, La Fabrika Praha
Scénář a režie Viktorie Čermáková, délka představení 100 minut.
Hodnocení MF DNES: 50 %