Ocenění našla své majitele ve třech kategoriích. Kromě Desky roku kritici hlasovali také v kategoriích Objev rok, v níž zvítězili ostravští Schwarzprior, Počinem roku pak byla vyhlášena hudba k audioknize Solaris studia Needles.
Vinyla 2014Nominace a vítězové DESKA ROKU OBJEV ROKU POČIN ROKU |
„Letos nominacím vévodila především smíšená dua a možná tato skutečnost ukazuje na jeden z výrazných aktuálních trendů,“ vysvětluje za koordinátory ceny Pavel Uretšlégr. „Pomyslný Černý Petr připadl duu Kalle, jež bylo nominováno jak v kategorii Objev, tak v kategorii Deska roku, ale nakonec žádnou neproměnilo.“
„Ostatně samotné nominace považujeme za podstatnější než vyhlašování absolutních vítězů, což v hudbě ani dost dobře nejde. Nominace lépe ukazují širší spektrum kvalitní hudby, a o to nám primárně jde,“ dodal Uretšlégr.
Oceněním pro vítěze se stala LP deska, která vyšla v limitované edici 100 kusů a obsahuje po jednom hudebním tracku od všech nominovaných. O letošní obal se postarala umělecká skupina Rafani, která také vinyl pro jednotlivé vítěze autorsky dotvořila.
K vítězným DVA (recenzi oceněného alba najdete zde) uvedl člen Rady ceny Vinyla, publicista Ian Macháček: „Třetím albem definitivně podtrhli svou jedinečnost na domácí scéně, ba dokonce i v zahraničí. Na Nipomo je zkrátka všechno, co definuje DVA – ulítlost, zábava, euforie a neuchopitelnost.“
O Objevu roku Schwarzprior říká Jana Grygarová: „Jen málokteré kapele odpustíte tolik drzosti, rouhání a názvy skladeb jako je Smrt, láska, chcaní. Móda? Manýry? Extravagance? Málokdy zní termín audiovizuální teror tak přiléhavě jako u projektu Schwarzprior, hlásícího se k odkazu EBM i gotické scény.“
Solaris (obal CD)
A o Počinu roku, soundtracku k Lemově audioknize Solaris (více zde) od studia Needles, řekl Vikrot palák: „Jonáši Rosůlkovi a Adamu Boháčovi se podařilo jak vystihnout chladnou, ale zároveň vábivou náladu knihy, tak posílit sugestivitu jejího přednesení. Dotvořenou audioknihu Solaris lze vnímat též jako velmi sebejistý krok na neprobádanou půdu, k němuž dochází v době, kdy v českém prostředí stoupá zájem o tento formát, ale takřka nikdo s ním kreativně nepracuje.“