Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ANKETA: Proč jste si kupovali Bravo? Časopis pro mladé slaví 60 let

  6:56aktualizováno  6:56
První číslo německého časopisu pro mladé Bravo vyšlo 26. srpna 1956. Masivní úspěch v osmdesátých a devadesátých letech však v poslední době vystřídal chabý zájem.

Titulní strana německé verze časopisu Bravo, která vyšla po smrti Michaela Jacksona v létě 2009. | foto: Profimedia.cz

Původně vycházelo v nákladu 64 tisíc kusů a do roku 1959 neslo podtitul „časopis pro film a televizi“. Jeho fenomenální úspěch přišel až v šedesátých letech, kdy se časopis přeorientoval na populární hudbu.

Bravo vždy vědělo, jak přijít s něčím novým, ať to byly plakáty hvězd v životní velikosti, autogramy a nálepky hvězd, barevné fotoromány, či čtenářské ceny OTTO pro nejpopulárnější umělce. Nejúspěšnějším tahem Brava bylo však bezpochyby angažování lékaře a psychoterapeuta Martina Goldsteina alias Dr. Jochena Sommera, který během let díky své anonymní poradenské rubrice povýšil na hlavního německého průkopníka osvěty v oblasti dospívání a intimních vztahů mládeže. Rubrika byla u nás známá pod názvem „Láska, sex a něžnosti“.

Obálka prvního čísla časopisu Bravo z 26. 8. 1956

Obálka prvního čísla časopisu Bravo z 26. 8. 1956

„Dr. Sommerovi“ chodilo v dobách největší slávy měsíčně tři až pět tisíc dopisů od znejistělých adolescentů, kteří se o svých problémech nemohli nebo nechtěli poradit s (mnohdy prudérními) rodiči či pedagogy. Goldsteinovy otevřené odpovědi si mladé získaly a konzervativce znepřátelily. V roce 1972 byla dvě čísla časopisu dokonce úředně zabavena kvůli údajnému ohrožování mravní výchovy mládeže. V polovině 80. let nahradil Goldsteina vícehlavý „Dr. Sommer Team“.

Průkopnickou roli Bravo plnilo a plní i na poli hudby, filmu a nových módních trendů. Politickým tématům se časopis nevěnoval téměř nikdy. Jednou z mála příležitostí, kdy se na jeho titulní stránce objevilo něco jiného než tvář populární hvězdy, bylo v září 2001. Po teroristických útocích na New York a Washington zde byla otištěna americká vlajka a text: „Truchlíme s Amerikou“.

Postupem času se Bravo rozšířilo za hranice Německa, nejprve v originální verzi a později i v jazykových mutacích. Obzvláště populární bylo svého času v bývalé NDR i dalších socialistických zemích. První československé „Bravíčko“ se objevilo na stáncích 26. října 1991, poslední loni.

V posledních letech zažívá Bravo strmý sestup, způsobený konkurencí podobných časopisů, ale především internetu a mobilních telefonů.

Co vás nejvíce lákalo na časopise Bravo?

celkem hlasů: 2425

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 1. září 2016. Anketa je uzavřena.

Rubrika Láska, sex a něžnosti 1174
Vložené plakáty 658
Novinky ze světa hudby a filmu 287
Přiložené přívěsky, tetování, samolepky a další dárky 143
Fotoromán 124
Rubrika Trapasy 39
Autoři: ,
Témata: Umělec


Bomba slevy
Bomba slevy

Chcete mít přehled o těch nejlepších slevách a nakupovat chytře?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.