Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ANKETA: Proč jste si kupovali Bravo? Časopis pro mladé slaví 60 let

  6:56aktualizováno  6:56
První číslo německého časopisu pro mladé Bravo vyšlo 26. srpna 1956. Masivní úspěch v osmdesátých a devadesátých letech však v poslední době vystřídal chabý zájem.

Titulní strana německé verze časopisu Bravo, která vyšla po smrti Michaela Jacksona v létě 2009. | foto: Profimedia.cz

Původně vycházelo v nákladu 64 tisíc kusů a do roku 1959 neslo podtitul „časopis pro film a televizi“. Jeho fenomenální úspěch přišel až v šedesátých letech, kdy se časopis přeorientoval na populární hudbu.

Bravo vždy vědělo, jak přijít s něčím novým, ať to byly plakáty hvězd v životní velikosti, autogramy a nálepky hvězd, barevné fotoromány, či čtenářské ceny OTTO pro nejpopulárnější umělce. Nejúspěšnějším tahem Brava bylo však bezpochyby angažování lékaře a psychoterapeuta Martina Goldsteina alias Dr. Jochena Sommera, který během let díky své anonymní poradenské rubrice povýšil na hlavního německého průkopníka osvěty v oblasti dospívání a intimních vztahů mládeže. Rubrika byla u nás známá pod názvem „Láska, sex a něžnosti“.

Bravo - obálka prvního čísla

Obálka prvního čísla časopisu Bravo z 26. 8. 1956

„Dr. Sommerovi“ chodilo v dobách největší slávy měsíčně tři až pět tisíc dopisů od znejistělých adolescentů, kteří se o svých problémech nemohli nebo nechtěli poradit s (mnohdy prudérními) rodiči či pedagogy. Goldsteinovy otevřené odpovědi si mladé získaly a konzervativce znepřátelily. V roce 1972 byla dvě čísla časopisu dokonce úředně zabavena kvůli údajnému ohrožování mravní výchovy mládeže. V polovině 80. let nahradil Goldsteina vícehlavý „Dr. Sommer Team“.

Průkopnickou roli Bravo plnilo a plní i na poli hudby, filmu a nových módních trendů. Politickým tématům se časopis nevěnoval téměř nikdy. Jednou z mála příležitostí, kdy se na jeho titulní stránce objevilo něco jiného než tvář populární hvězdy, bylo v září 2001. Po teroristických útocích na New York a Washington zde byla otištěna americká vlajka a text: „Truchlíme s Amerikou“.

Postupem času se Bravo rozšířilo za hranice Německa, nejprve v originální verzi a později i v jazykových mutacích. Obzvláště populární bylo svého času v bývalé NDR i dalších socialistických zemích. První československé „Bravíčko“ se objevilo na stáncích 26. října 1991, poslední loni.

V posledních letech zažívá Bravo strmý sestup, způsobený konkurencí podobných časopisů, ale především internetu a mobilních telefonů.

Co vás nejvíce lákalo na časopise Bravo?

celkem hlasů: 2425

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 1. září 2016. Anketa je uzavřena.

Rubrika Láska, sex a něžnosti 1174
Vložené plakáty 658
Novinky ze světa hudby a filmu 287
Přiložené přívěsky, tetování, samolepky a další dárky 143
Fotoromán 124
Rubrika Trapasy 39
Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Óčko hledá nejlepší klip za posledních patnáct let
Óčko hledá nejlepší klip za posledních patnáct let. Tady jsou favoriti

Televize Óčko slaví patnácté narozeniny a hledá nejlepší klip, který za tu dobu v Česku a na Slovensku vznikl. Stovku jich hlasováním dodali diváci, patnáct...  celý článek

Norah Jones (Colours of Ostrava 2017)
Žánry řeší novináři, já zpívám to, co mě baví, tvrdí Norah Jones

Ve čtvrtek bylo v Ostravě vedro a dusno a platilo to i ve chvíli, kdy zpěvačka Norah Jones poskytla iDNES.cz krátký rozhovor. A projevilo se to i tak, že...  celý článek

Vypsaná fixa (Hrady CZ, Točník, 2017)
Festivalovou smršť s přehledem vyhrála první zastávka putovních Hradů

Čtyři festivaly a na nich hudba velmi rozličných žánrů, takový byl třetí prázdninový víkend, kdy se konaly přehlídky Krásný ztráty, Masters of Rock, Mighty...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.