Zatímco při prvním koncertu ho doprovodil více než čtyřicetičlenný orchestr a třináctičlenný mužský sbor, při druhém musel vystačit jen s podporou trojice bulharských zpěvaček a balkánské dechovkové kapely.
Ta sklidila v Lucerně vůbec největší aplaus, když po krátce po zahájení Bregovičova vystoupení prošla středem parketu a připojila se k souboru. Dechovka tvořila páteř sestavy Weddings and Funeral Orchestra, která během koncertu hrála především z repertoáru svatebních a pohřebních písní.
Goran Bregovič, oblečený v bílém obleku, seděl v popředí pro tak velké těleso příliš malého pódia, odkud mu majestátně velel. A velel mu dobře! Podařilo se mu sladit jednotlivé složky orchestru opravdu dokonale. Tóny smyčců se libozvučně mísily s rytmy třaskavé dechovky či bulharských lidových balad.
Po skončení vystoupení si publikum ohlušujícím aplausem vyžádalo ještě bohatý přídavek na cestu domů. Úplně na závěr do sálu vstoupil s hitem Kalashnikov duch depresivního filmu režiséra Emira Kusturici Underground, k němuž Bregovič složil stejně jako k dalším několika jeho snímkům hudbu.
Dobrý dojem z pátečního koncertu snad jen pokazila počáteční více než komorní atmosféra. Na parket pod pódiem obvykle určený k tanci totiž pořadatelé postavili dlouhé řady židlí, určené majitelům dražších lístků. Návštěvníci koncertu se však nenechali odradit a dali průchod své spontánnosti v uličkách mezi sedadly i na galeriích.
Muzikant a skladatel Goran Bregovič na koncertě v pražské Lucerně. (22. října 2004) |
Muzikant a skladatel Goran Bregovič na koncertě v pražské Lucerně. (22. října 2004) |
Muzikant a skladatel Goran Bregovič na koncertě v pražské Lucerně. (22. října 2004) |