Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Jak na vztahy nebo tmu při sexu, řeší s humorem Bez jablka

  10:57aktualizováno  10:57
Píšeme o stereotypech mezi mužem a ženou a nespíme spolu. Tak lákají autoři knihy Bez jablka Miloš Říha a Michelle Losekoot na své debutové dílo. Jde o soubor textů, které začali společně psát před rokem a půl na internetový blog Bez jablka.

Z knihy Bez jablka | foto: Mottto

Na více než dvou set stránkách se zaobírají nejtypičtějšími problémy, které mezi ženou a mužem vznikají. Od placení v hospodě, vztahů na dálku, řízení až po menstruaci nebo tmu při sexu – čím bizarnější téma, tím humornější výpověď každého z autorů a důkaz o tom, že se v některých ohledech prostě ženské a mužské světy nikdy neshodnou.

Fotogalerie

Mnohým může navíc Bez jablka posloužit jako taková malá vztahová bible, ve které však člověk nenajde rozhřešení, ale spíše útěchu, že to všichni mají úplně stejně. A nejde jen o stud za proklepávání si budoucího partnera na sociálních sítích, ale také o absurdní situace, kdy člověka zasáhnou střevní potíže právě ve chvíli, kdy je na seznamovací večeři u rodičů své nastávající.

Vtipný a chytrý obsah skvěle doplňuje výtvarná podoba knihy. Až nad něj někdy skoro vyčnívá. Stojí za ní ilustrátorka Barbora Balgová společně s grafickým designérem Jakubem Gruberem. Už obálka Bez jablka je ztvárněním názvu knihy, který odkazuje na biblické jablko, jež Eva nabídla Adamovi.

Bez jablka

Miloš Říha a Michelle Losekoot

Motto, 2016, 224 stran

Hodnocení: 70 %

Bez jablka je skvělým příkladem moderní knihy, kterou si čtenáři, především mladší generace, v Česku v poslední době oblíbili. Bez problémů se dá zařadit do stejné kategorie jako úspěšné Kafe a cigárko Marie Doležalové, Sedmilhářky Mariky Šoposké a Bereniky Kohoutové nebo P. S. od Ani Geislerové. Kniha je vtipná, na oko líbivá, v krátkých útvarech řeší atraktivní témata a nehraje si na žádnou vysokou literaturu, což se dnes čtenářům líbí. Jen autorům chybí známější obličej, který by jim zaručil vyšší prodeje. Ale s tím se už nedá nic dělat.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.