Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Beyoncé dělá převrat ve velkém popu. Tajně vydaná deska boří hitparády

  12:20aktualizováno  12:20
Ve chvíli, kdy už hudební publicisté rýsovali za končícím rokem čáru a začali vydávat různé žebříčky nejlepších desek uplynulých dvanácti měsíců, se zjevila Beyoncé a všechno přeškrtla. Album americké zpěvačky se prodává jen přes internet, zaskočení kritici ho chválí.

Za první den prodala Beyoncé půl milionu desek. | foto: Sony music

Americká zpěvačka pouhé dva týdny před Štědrým dnem bez jakéhokoliv upozornění vydala svou pátou desku a způsobila ve světě velkého popu poprask. Aby podtrhla její poselství a svůj postoj, že si může dělat, co se jí zamane, nazvala ji prostě svým jménem: Beyoncé.

Za první tři hodiny se jen ve Spojených státech prodalo přes osmdesát tisíc kusů, za den už to bylo téměř půl milionu. A předpoklad, že její deska, na níž vsadila na minimalistickou produkci, se velmi pravděpodobně stane nejprodávanějším titulem týdne v mnoha světových hitparádách, vychází. V obchodě iTunes již zlomila rekord, když se za první tři dny prodalo 828 773 kusů. Předchozí prodejní rekord mezi novinkami na iTunes drželo album 20/20 Experience Justina Timberlakea. Toho se prodalo zhruba 580 000 kusů. 

Nikdo to nečekal

Právě proto se o ní už pár hodin poté, co se objevila, psalo jako o revolučním počinu ve způsobu vydávání a marketingu.

Beyoncé se totiž odstřihla téměř od všeho, co je dnes ve světě velkého popu běžné. O tom, že něco točí, se sice vědělo, ale podle posledních zpráv prý materiál zahodila. Na desku nelákala žádným klipem ani singlem. A hlavně: vydala ji (alespoň zatím) pouze elektronicky a výhradně přes službu iTunes. Čtrnáct písniček, které si odtud její fanoušci stáhnou, navíc doprovází sedmnáct hudebních videí.

RECENZE na album Beyoncé vyjde v sobotní Scéně MFD.

"Vidím hudbu," zdůvodňuje svoje kroky zpěvačka, která se navíc u značné části klipů podílela i na režii. "Když se s něčím propojím, ihned to vidím v obrazech, které se mi spojí s pocitem nebo emocí," vysvětluje Beyoncé, které se povedlo obejít standardní cesty hudebního průmyslu a navíc na tom vydělat nebývalou pozornost.

K fanouškům přímo

"Nechtěla jsem svou hudbu vydat tak, jak jsem to dělávala. Nudilo mě to. Měla jsem pocit, že jsem schopná promlouvat k lidem přímo," vysvětlila Beyoncé v jediné tiskové zprávě, která vydání jejího pátého alba následovala.

"Je toho tolik, co se běžně dostane mezi hudbu, umělce a fanoušky. Chtěla jsem, aby deska vyšla, až bude připravená, a putovala přímo ode mne k mým fanouškům," říká zpěvačka. A povedla se jí ještě jedna věc. Kromě nadšených posluchačů album Beyoncé chválí i zprvu zaskočení hudební kritici.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Robbie Williams (14. listopadu 2013)
Robbie Williams svou show v Praze odzpívá klidně i vsedě

Britský zpěvák Robbie Williams dorazí přesně za týden na pražské Letiště Letňany. Představí tu písně z aktuální desky The Heavy Entertainment Show, ale hlavně...  celý článek

Adrian T. Bell
Adrian T. Bell chystá poslední koncert, než se zavře do studia

Zpěvák Adrian T. Bell, známý i z kapely The Prostitutes, odehraje ve čtvrtek večer v rámci festivalu Glenfiddich Razor Night v Cargo Gallery na pražské...  celý článek

Miroslav Žbirka
Miro Žbirka zahraje se symfoniky. Zazní vlastní písně i Beatles

Zpěvák Miro Žbirka v úterý 19. prosince zahraje společně s Moravskou filharmonií Olomouc v pražském Kongresovém centru. Koncert se koná v rámci festivalu České...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.