Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bauhaus v Lucerně vstali z mrtvých - co bude dál?

aktualizováno 
- Bauhaus své doby dávali při koncertech přednost jednoduchému nasvícení. V Lucerně bylo hned od začátku jasné, že všechno bude jinak. Úvodní píseň Double Dare odzpíval Peter Murphy jen z videomonitoru, postaveného na výšku uprostřed potemnělého jeviště. Při instrumentálních pasážích skladby občas prolétly tmou blesky stroboskopu, míhající se po postavách ostatních hudebníků. Neefektivní, ale hutné bicí Kevina Haskinse a v hlubokém rejstříku dunící baskytara Davida Jaye vytvářely temný podtext pro stále vynalézavé eskapády kytarového mága Daniela Ashe.

S pouhými třemi nástroji hráli Bauhaus svůj typický postpunkový temný rock, prokládaný psychedelickými hudebními výlety a působivým elektronickým dubem. Nad tím vším se linul působivý zpěv Petera Murphyho, bowieovsky stylizovaného performera s několika kostýmními převleky. V hitu She’s In The Parties předvedl Murphy střídmé sólo na pianolu; Ash, chvílemi skrytý v koutě pódia, nejednou vypaloval svá stylová sóla za pomoci houslového smyčce. Ke slovu se dostala i řízná kytara akustická. Ne všechny písně Bauhaus snesou po patnácti letech přísné měřítko nadčasové kvality - ale vždy, když se podobná myšlenka začala vkrádat do mysli posluchačů, muzikanti včas a s obdivuhodnou vervou zařadili hit, který takový dojem popřel. Také pódiové efekty posilovaly zvláštní atmosféru souznící s blížícím se Halloweenem. V jedné chvíli se nad potemnělé jeviště spustily žárovky a rozsvěcovaly se podle toho, jak se pod nimi zpěvák pohyboval. Nově zařazená barevná světla dotvářela atmosféru písní: chameleon Murphy se proměňoval tu v ptáka, tu v androgynního tanečníka či vypravěče z dávných časů. Po krátké přestávce vyplněné potleskem a výkřiky pak přišlo finále. Bowieho píseň písní Ziggy Stardust i následující Passenger Iggyho Popa doplnily diváky nadšeně přijímanou bauhausovskou zprávu o rockové tvorbě počátku osmdesátých let. A nakonec opus magnum. Na pódiu jen trojramenný svícen a opakovaná slova: Bela Lugosi’s Dead. Píseň, která v roce 1979 založila slávu skupiny Bauhaus, se stala vrcholem rozpomínání na staré časy. Když se pak ke stěnám, zdem a prostorům Ashovy kytary přidaly tóny a hluky Murphyho nevelkého, ale o to slyšitelnějšího nástroje thereminu, čas přestal existovat. Bauhaus vstali z mrtvých. Co bude dál?

Autor:


Témata: Bauhaus, Hluk


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Německý zpěvák Thomas Anders na festivalu Sázavafest ve Světlé nad Sázavou.
Průměr a propadák. Fanoušci hodnotili festivaly Sázavafest a Let It Roll

Za lepší průměr dosavadní letošní sezony považují hudební fanoušci festival Sázavafest, který si ve velké letní anketě iDNES.cz vysloužil průměrnou známku 2,4....  celý článek

Marián Varga
Zemřel Marián Varga, varhaník legendární slovenské kapely Collegium Musicum

Hudebník, skladatel a jeden z nejvýraznějších československých hráčů na Hammondovy varhany zemřel ve středu ráno po dlouhé nemoci. Informaci potvrdila Jana...  celý článek

Miroslav Žbirka
Miro Žbirka zahraje se symfoniky. Zazní vlastní písně i Beatles

Zpěvák Miro Žbirka v úterý 19. prosince zahraje společně s Moravskou filharmonií Olomouc v pražském Kongresovém centru. Koncert se koná v rámci festivalu České...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.