Instituce je považována za jednu z nejpřednějších amerických scén po Metropolitní opeře. Zlatem Rýna, které mělo nedávno premiéru a hraje se až do konce června, zahájila novou produkci tetralogie Prsten Nibelungův v režii Francesky Zambello a pod taktovkou Donalda Runniclese. Koprodukční projekt s Washingtonskou národní operou bude pokračovat v příštích sezonách.
"Překvapivou hvězdou večera se stal český tenorista Štefan Margita, který ke svému loňskému skromnému, leč nezapomenutelnému debutu v Sanfranciské opeře v Tannhäuserovi přidal skvělou kreaci Loga, intrikánského a našeptávačského poloboha," napsal deník San Francisco Chronicle.
. Bozi v mrakodrapuDěj opery Zlato Rýna se točí kolem touhy po moci, vtělené do zlata ukrytého na dně Rýna. Zmocní se ho Nibelung Alberich, zálusk na něj však mají i bozi v čele s Wotanem. Podle amerických médií režisérka Zambello přenesla mytologický příběh do prostředí amerických boháčů z počátku dvacátého století. Sídlo bohů například zpodobnila jako mrakodrap. |
Margita podle listu zpíval jasným, čistým hlasem, který se bez problémů nesl do hlediště. Podle recenzenta byl Margitův Loge cynický a jeho intriky fascinovaly více než v jiném podání.
Slova uznání měl pro pěvce i deník Los Angeles Times. "Margita byl ohromný Loge, vychytralý a nestydatě úlisný," napsal. San Francisco Examiner zase konstatoval, že Margita přirozeně ovládl jeviště.
Inscenaci hodnotil kromě amerických deníků také britský list The Financial Times, který se rovněž připojil ke chvále a napsal, že Margita zpíval Loga mistrovsky.