Alenka, které si rodiče ani v den jejích narozenin nevšímají, usedavě pláče vedle své postele. Ta se však náhle změní v obrovskou knihu a otevře se, aby z ní mezi zelenými šlahouny rostlin vystoupila oblíbená pohádková jmenovkyně a pozvala nešťastnici do své říše.
V pražském Divadle Hybernia uchystali na letošní podzim v režii Matěje Balcara s hudbou Vašo Patejdla muzikál pro děti Alenka v kraji zázraků, který vznikl volně inspirován kultovními díly Lewise Carolla.
Za muzikálem stojí rodinná firma Pixa Pro, jež pro pražskou scénu připravila muzikál Sněhová královna. S dva roky starým dílem má novinka společné i některé protagonisty (Dagmar Patrasová, Michaela Nosková) a velice povedenou výpravu: vděčně barevné kostýmy (Martin Černý) odkazují kamsi k filmovému zpracování Tima Burtona.
Oproti Sněhové královně má zdejší Alenka jedno velké pozitivum – nezapomněla, že je tu pro děti, a je proto dostatečně interaktivní. Momenty, kdy Alenka hraje spolu s Bublifukem a Bublifíkem skořápky a opakovaně se táže mladého publika, kde je ukrytá kulička, patří k nejvděčnějším a ve výskajícím sále se zvedá les radících rukou.
Naopak, když se moc dlouho mluví, začínají se diváci ošívat, což se děje hlavně při debatách Bílé a Černé královny. Vzhledem k přítomnosti královny Srdcové je jich prostě nějak moc.
Alenka v kraji zázrakůDivadlo Hybernia premiéra 22. září 2016 režie: Matěj Balcar hrají: Anna Julie Slováčková / Brigita Cmuntová / Michaela Sejnová, Kateřina Průšová / Viktorie Tandlerová / Alžběta Hujerová, Andrea Hauerová / Ivana Korolová / Eliška Ochmanová, Dagmar Patrasová / Michaela Kuklová, Bořek Slezáček / Ernesto Čekan, David Gránský / Marek Lambora, Sabina Laurinová / Martina Pártlová / Michaela Zemánková, Michaela Nosková / Jana Zenáhlíková, Jan Fanta / Petr Ryšavý, Felix Slováček jr. a další |
Autoři scénáře Jan a Alena Pixovi spolu s dcerou textařkou Kristýnou do děje zapojili i několik poučných scén – najdeme zde zkouřeného Houseňáka s vodní dýmkou či matku mučící dceru hlady kvůli kariéře modelky (jogurt stačí, když se svačí, ke snídani obilí, jinak byste přibyli), což Alenka vždy nějak káravě okomentuje.
Mentorující tón svižnému a vtipnému muzikálu moc nesedí, zvlášť když vezmeme v potaz, že nejprve je divákům nakázáno, aby vypnuli mobil, a při závěrečné medley jsou vyzváni, aby si scénu natočili.
To jsou však jen drobné výtky k jinak povedenému představení pro děti.