"Jeho meditativně laděné plochy hudebního minimalismu se vyznačují častým opakováním jednoduchého motivu, který místy vytváří robustní zvukovou klenbu nálad nevázaných na čas ani prostor," uvedl Přemysl Štěpánek z firmy Indies Records, která album vydala.
Živé provedení projektu Ingwe Václavek se svými spoluhráči představil poprvé v létě na filmové škole v Uherském Hradišti a poté v září na koncertě v pražském Divadle Archa.
Na nahrávání alba se dále podíleli perkusista a zpěvák Miloš Dvořáček, kytarista Peter Binder, violistka Martina Himerová a kontrabasista Rasťo Uhrík, se samplery pracoval Luboš Malinovský.
Název projektu Ingwe v africkém jazyce xhosa znamená Modrý jeřáb a Václavek se při skládání písní inspiroval mytologií Dálného východu, Afriky i Severní Ameriky. "Pro jeho hudbu je typická neuspěchanost, uvolněnost a jistá zemitost spojená s patosem," míní Štěpánek.
Vladimír Václavek se narodil v roce 1959. Od 80. let patří k nejvýznamnějším osobnostem brněnské hudební scény. Dosud vystřídal řadu souborů, například Dunaj, E, Rale, VRM, Klar a Čikori. Vystupoval rovněž v duu s Ivou Bittovou.
Své první sólové album nazvané Jsem hlína, jsem strom, jsem stroj Václavek natočil v roce 1994. O tři roky později nahrál společně s Bittovou dvojalbum Bílé inferno, ceněné posluchači i odborníky. Loni mu vyšla sólová deska Písně nepísně.
Sung Feng-jün se v Divadle Archa podílí na každoročním pořádání oslavy příchodu nového lunárního roku, vystupuje i v divadelním představení Marné tázání nebes. Zpívá lidové písně z Číny, Tibetu, Mongolska a dalších asijských zemí. Vydala je na deskách Sun Meets Song, Horská karavana a Song z dračího člunu.