Londýnské přepadení přimělo letos sedmadvacetiletého Jetelu seznámit se blíže s podsvětím - zkoumáním zločinců prostřednictvím starých černobílých fotografií, jež sloužily k převedení kriminálních případů do světa literatury nebo filmu.
"Ve spojení malby a koláže jakožto ustáleného pojetí obrazového materiálu ocenil autor v zobrazení krimi postav filmovou estetiku střihu a složil ve svých obrazech upřímný hold i atmosféře klíčových okamžiků dramat béčkových hororů, starých sci-fi filmů a undergroundových komiksů," vysvětluje kurátorka výstavy Vlasta Čiháková Noshiro.
Navazuje na Warhola
Tyto obrazy doplňují portréty filmových hvězd, do nichž se promítá hollywoodská aura továrny na sny, oscilující mezi obdivem a odporem k lesku komerčních mýtů. "Jetelova malba navazuje na ironizující kontext prací Andyho Warhola i na expresionistické úsilí o vyjádření vnitřních pocitů u Francise Bacona nebo Vincenta van Gogha, charakterizované bravurní kresbou," dodává Čiháková.