Podle agentury AFP je to jasný důkaz toho, že internet kraluje moderním médiím.
Stránky TMZ.com, které se specializují na celebrity, ve čtvrtek předběhly ostatní velká americká média a zprávu o úmrtí krále popu přinesly jako první. O den později zase exkluzivně informovaly o podezření, že zpěvákovi podal jeho lékař příliš silnou dávku Demerolu, tišícího léku na bázi morfia.
Jackson na oživování nereagujeJe u něj i lékař, zaznělo na tísňové lince |
Stránky Yahoo! zaznamenaly po Jacksonově smrti hned několik rekordů. Úvodní strana měla pětkrát vyšší návštěvnost než obvykle. Článek o tom, že byl Jackson záchrankou převezen do nemocnice, navíc vytvořil absolutní rekord zobrazení - 800 tisíc kliknutí během deseti minut.
Michael Jackson zemřelZpěvákovi se zastavilo srdce na co zemřel?Svět spekuluje o příčině úmrtí Ohlasy v médiíchSmrt krále v denním tisku |
Zástupci Google uvedli, že jejich vyhledávač na extrémní provoz reagoval stejně, jako by šlo o útok počítačových pirátů.
Kolabovaly i další internetové stránky, potíže s provozem se nevyhnuly ani Twitteru. Podle společnosti AOL šlo o "zásadní událost v historii internetu". Jacksonova smrt je na sociálních sítích jako jsou Twitter nebo Facebook nejdiskutovanějším tématem. Prostřednictvím nich také fanoušci organizují pietní akce na počest zesnulého zpěváka.
Reklama pro TMZ.com
Náhlý skon Jacksona udělal společenským stránkám TMZ.com, které v předchozích letech jako první informovaly například o rozpadu manželství Britney Spearsové, bezprecedentní reklamu.
Trvalo totiž skoro hodinu, než informaci o smrti zpěváka začaly s odvoláním na své zdroje potvrzovat i další média, jako například Los Angeles Times. "Všichni nám volali, redakce prestižních médií se ptaly, jestli jsme si tím jisti," uvedl šéfredaktor TMZ.com Harvey Levin. "Trochu divná otázka. Pokud bychom si nebyli jisti, tak to nezveřejníme," dodal.