Padesátá léta si politicky vynutila program složený vesměs z nadšených socialistických děl, případně "nastavujících zrcadlo zahnívajícímu imperialismu". Izolaci od Západu si pořadatelé nahrazovali objevováním kinematografií takzvaného třetího světa.
Moskva v roce 1959 založila vlastní festival a vyžádala si střídání s karlovarským ob jeden ročník (skončilo až s nástupem devadesátých let). Značné uvolnění let šedesátých, kdy do Varů směl i Hollywood, opět zastavila normalizační éra; "druhé tání" přinesla teprve doba "perestrojky", kdy se festival, nadále v pevné ideologické režii, paradoxně začal více nežli tvůrců ze Západu obávat progorbačovských hostů ze Sovětského svazu.
S politicko-společenskými změnami listopadu 1989 nastalo i hledání nového festivalového modelu. Po několika rozpačitých ročnících ve stylu "pokus-omyl" se ustálil nynější organizační tým pod vedením Jiřího Bartošky a Evy Zaoralové, který odrazil konkurenční útok pražského festivalu, vybojoval Karlovým Varům zpět licenci takzvané kategorie A, již mezinárodní organizace producentů FIAPF uděluje jen vybraným přehlídkám typu Cannes, Berlína či Benátek, a zakotvil nová pravidla spolupráce s hostitelským městem. Letos pořádají festival posedmé.
Jean Claude Brialy, K.V. 1974 |
A. M. Brousil, K.V. 1968 |
Joel a Ethan Coenové, K.V. 1962 |
Leonardo DiCaprio, K.V. 1994 |
Louise Fletcherová, K.V. 1997 |
Miroslav Horníček, K.V. 1968 |
Manželé Stanislav Remunda a Iva Janžurové, K.V. 1972 |
Věra Ferbasová a Antonín Jedlička, K.V. 1974 |
Franco Nero, K.V. 1982 |
Raoul Schránil, K.V. 1984 |
Jerzy Stuhr (častý host, přijede i letos) |
Vjačeslav Tichonov, K.V. 1968 |